MAcy Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Vi kan ikke bli enige om hvem vi velge til toastmaster. jeg vil gjerne ha min besteguttevenn, han står meg veldig nær, har kjent meg i 13 år og blitt god venn med min tilkommende de 2 siste årene. Har vært toastmaster 1 gang før, med knall suksee og blitt opplært av den "beste", min far som har vært toastmaster i 100-200 beyllup. Jeg mener denne gode vennen vil være den rette for oss, men min tilkommende er ikke så sikker. Så har vi da også fått råd av andre venner at det kan være lurt å finne en som ingen av oss kjenner en proff... Jeg føler at det kanskje ikke blir det samme men hvilke erfaringer har dere med toastmastere?? Råd og erfaringer
MarianneHR Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Vi hadde brudgommens bror som toastmaster, fantastisk. Har stort sett vært i bryllup der det har vært en de kjenner som er toastmaster, en som uansett skulle inviteres.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Ville absolutt anbefalle å ha noen som kjenner dere. På den måten blir det mer personlig og hyggelig, synes jeg. Vi hadde min mans forlover som toastmaster også.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Ville aldri hatt en proff, noe av sjermen blir borte.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Ville aldri hatt en proff, noe av sjermen blir borte. ← Enig. Vi skal ha en vi begge kjenner godt
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Vi skal ha en god venninne av oss begge (hun er gjest i bryllupet). Proff tror jeg bare blir rart, hvem trenger det når man har så mange flotte og egnede personer i familien eller vennekretsen?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Vi hadde fetteren til min mann som toastmaster. Selv kjente jeg han ikke så godt, men han var UTROLIG flink og underholdende Dessuten ble det mye mer personlig enn om vi hadde leid inn en proff...
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Vi skal ha min onkel. Jeg har overhodet ikke lyst til å ha en fremmed, proff toastmaster i bryllupet mitt.
MAcy Skrevet 6. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2006 Betaler man toastmasteren om det er en avgjestene, familiemedlem ellere venn??Og evt hvor mye?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Betaler man toastmasteren om det er en avgjestene, familiemedlem ellere venn??Og evt hvor mye? ← Vi har ikke tenkt til å betale vår toastmaster. Han bruker en del tid på jobben, men det gjør jo også de andre som skal holde tale. Mulig vi gir han en liten påskjønnelse etter bryllupet, i form av en flaske vin eller gavekort på en bestemt restaurant. Men penger vil nok føles rart. Jeg ville ihvertfall aldri tatt imot penger for den jobben selv.
MAcy Skrevet 6. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2006 Vi har ikke tenkt til å betale vår toastmaster. Han bruker en del tid på jobben, men det gjør jo også de andre som skal holde tale. Mulig vi gir han en liten påskjønnelse etter bryllupet, i form av en flaske vin eller gavekort på en bestemt restaurant. Men penger vil nok føles rart. Jeg ville ihvertfall aldri tatt imot penger for den jobben selv. ← føler kanskje også at en påskjønnelse ville være det rette og gi penger til en nærvnenn/familemedlem vil nok kanskje være rart for begge parter ja!!
*Emma* Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Jeg ville aldri brukt en ukjent (eller proff om du vil).
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Absolutt hyggeligst om det er en man kjenner, ja. Og jeg ville heller ikke betalt i form av penger, men gitt en vin eller noe annet som foreslås her
Hildegard Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Vi hadde proff toastmaster, som ingen av oss kjente på forhånd. Det gikk kjempefint. Han var svært dyktig til å fremheve både oss og gjestene. Vi er utrolig fornøyde, og vi ville aldri hatt en av gjestene som toastmaster. Å være toastmaster i et bryllup er en krevende jobb, og en gjest er en gjest på en sånn dag. Synes det er en uting å "pålegge" en som likevel hadde blitt invitert en sånn jobb.
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Vi hadde en bardomskammerat av mannen. Det ble storartet! Kjempeflink og lite redd for å sankke store forsamlinger. Dessuten følte jeg det ble et mer personlig preg over det hele, men på en annen side så har jeg aldri hatt en proffesjonell toastmaster, så jeg vet jo ikke hvordan daet hadde vært. milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå