Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Vi skal ha 54 gjester, tror bryllupskaken blir 2-3 etasjer. Hvor mange andre kaker må jeg regne med å ha?
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Regn en kvart kake pr. gjest eller noe? jeg vet egentlig ikke, men folk spiser vel ikke MER enn det ihvertfall, og noen spiser bare ett stykke eller ingenting. To-tre stykker pr. pers (altså ca. en kvart kake) bør jo rime ganske greit da?
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Regn en kvart kake pr. gjest eller noe? jeg vet egentlig ikke, men folk spiser vel ikke MER enn det ihvertfall, og noen spiser bare ett stykke eller ingenting. To-tre stykker pr. pers (altså ca. en kvart kake) bør jo rime ganske greit da? ← Jamen det blir jo noe sinnsykt med kaker Uff!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Jeg er tilhenger av overdådige kakebord. Jeg ville gått for femten kaker i tillegg, men åtte holder sikkert.
miss77 Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Du trenger helt sikkert mindre enn du tror. I de bryllupene jeg har vært i i sommer har det knapt gått noe kaker i det hele tatt. Folke er som regel fortsatt mette etter middagen, og i tillegg så er det helt sikkert flere som ikke syns kaker er særlig fristende etter inntak av div. menger alkohol. Selv skal vi ha 3 etg. byllupskake, marsipankake, kransekake, 2 x ostekake og kringle. Hadde planer om mere, men som nevnt etter sommerens erfaringer lar vi det være med det.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 (endret) Takk for svar Ja, det blir ikke så mange egentlig, når jeg regnet 4 stykker per kake... Det må være nok med kaker, men jeg tror faktisk at mange ikke klarer så mye etter middag (er 3-retter) og at mange allerede er klare for festen. 10-9 holder sikkert godt ved siden av bryllupskaken/e, så tar vi en 3- etasjes Endret 2. august 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Takk for svar Ja, det blir ikke så mange egentlig, når jeg regnet 4 stykker per kake... Det må være nok med kaker, men jeg tror faktisk at mange ikke klarer så mye etter middag (er 3-retter) og at mange allerede er klare for festen. 10-9 holder sikkert godt ved siden av bryllupskaken/e, så tar vi en 3- etasjes ← Det blir bra. 10 forskjellige festkaker (ikke formkaker e.l.) + brudekaka. Det blir så smålig når folk sparer inn på kakene.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 (endret) Ja, jeg er bare mest redd for at vi må kaste om det blir alt for mye. Økonomisk så koster ikke de kakene mye, da "vi/familie" lager de selv, og de blir sååå gode/fine at... Endret 2. august 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Neida, dere må ikke kaste noen. Er sikkert nok av gjester som vil ha med seg en smakebit hjem. Ellers kan du be Hedda på etterpålag.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Ja DET hadde vært koselig, så kan du komme også å spise
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Ja DET hadde vært koselig, så kan du komme også å spise ← Ja, men jeg kommer litt før jeg - sånn til forretten tenker jeg.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 (endret) Ja, men jeg kommer litt før jeg - sånn til forretten tenker jeg. ← Ja det må du gjøre, forretten er hvitløksmarinerte krabbelår Men jeg kom på nå at du liker best fisknaturell, sånn som fiskeboller Uffa meg! Jeg vet ikke hva vi skal ha til forrett engang. Det var jo Kamchatkakrabbe med ingefærsaus og mango, måtte sjekke etter jeg skrev det Hvordan skal dette gå?!!!! Endret 2. august 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Ja det må du gjøre, forretten er hvitløksmarinerte krabbelår Men jeg kom på nå at du liker best fisknaturell, sånn som fiskeboller Jeg har nå vært i inngående drøftelser med meg selv, og bestemt meg for å gjøre et unntak akkurat den dagen. Hvordan skal dette gå?!!!! ← Så lenge det ikke er du som er kokken, så går det nok helt bra. Ikke meningen å trekke kokkekunstene dine i tvil, men kan være greit at kokkekokka vet om det skal være jålekrabbe eller grillpølser.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. august 2006 #14 Skrevet 3. august 2006 Jeg har nå vært i inngående drøftelser med meg selv, og bestemt meg for å gjøre et unntak akkurat den dagen. ← Så lenge det ikke er du som er kokken, så går det nok helt bra. Ikke meningen å trekke kokkekunstene dine i tvil, men kan være greit at kokkekokka vet om det skal være jålekrabbe eller grillpølser. ← Ja Jeg tror jeg faktisk er veldig god til å lage mat, men ikke på en sånn dag nei. Da ville jeg nok til og med klart å servere rå krabbe med pølsesaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå