Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Foreløpig er hizbollah ansvarlig for 35 drepte israelske soldater og 20 israelske svile, mens Israel har drept over 800 sivile libanesere og 50-100 hisbaollah-soldater man kan spørre seg om hvem som bruker "presisjonsvåpen"
talin Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 man kan spørre seg om hvem som bruker presisjonsvåpen Tydeligt at noen bør lese på hva et presisjonsvåpen er.
Far til 2 Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 (endret) Foreløpig er hizbollah ansvarlig for 35 drepte israelske soldater og 20 israelske svile, mens Israel har drept over 800 sivile libanesere og 50-100 hisbaollah-soldater man kan spørre seg om hvem som bruker "presisjonsvåpen" ← Problemet er like mye relatert til hva som er målet. KR-øst har jo sagt at dette er en krig mot islam og det arabiske folket. Det han med andre ord sier er at målet er å fjerne denne menneskegruppen (død eller levende). Ved å massakrere flest mulig sivile Palestinere regner jeg med at de håper skremselstaktikken skal fungere. Hvis det ikke er det de ønkser er det rett og slett et ønske om å masakrere flest mulig arabere med annen religiøs tro enn det de selv har. Dette tilsier religiøs og etnisk rensing fra Israelerenes side. Dette har Israelerene så langt lykkes veldig godt med. De har gått inn for å drepe barn, ungdom kvinner og menn og har så langt klart å massakrere nesten 1000. Jeg antar at de har som mål å overgå masakrene på Balkan da Jugoslavene masakrerete tusenvis av Albanere, blandt annet fordi albanerene var muslimer. Men de må nok holde på en stund til til de får skikkelig fart på nedslaktingen. Etterhvert kommer de antagelig også med egne buldosere med det Israelske flagget vaiende mens de skyver døde barn ned i massegraver og senere overtar deler av det landområdet de har tatt ved å fremprovosere krigen. Endret 2. august 2006 av Far til 2
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 (endret) Problemet er like mye relatert til hva som er målet. KR-øst har jo sagt at dette er en krig mot islam og det arabiske folket. Det han med andre ord sier er at målet er å fjerne denne menneskegruppen (død eller levende). Ved å massakrere flest mulig sivile Palestinere regner jeg med at de håper skremselstaktikken skal fungere. Hvis det ikke er det de ønkser er det rett og slett et ønske om å masakrere flest mulig arabere med annen religiøs tro enn det de selv har. Dette tilsier religiøs og etnisk rensing fra Israelerenes side. Dette har Israelerene så langt lykkes veldig godt med. De har gått inn for å drepe barn, ungdom kvinner og menn og har så langt klart å massakrere nesten 1000. Jeg antar at de har som mål å overgå masakrene på Balkan da Jugoslavene masakrerete tusenvis av Albanere, blandt annet fordi albanerene var muslimer. Men de må nok holde på en stund til til de får skikkelig fart på nedslaktingen. Etterhvert kommer de antagelig også med egne buldosere med det Israelske flagget vaiende mens de skyver døde barn ned i massegraver og senere overtar deler av det landområdet de har tatt ved å fremprovosere krigen. ← Dette blir for drøyt! Nå er du i ferd med å lulle deg inn i propaganda retorikk på linje med endel despotiske statsledere rundt om kloden. Å sitte her å fordele skyld og veie hvem av de stygge ulvene som er tyngst er på grensen til det stupide. Jeg synes ærlig talt at dere som er mest engasjert i alle disse Israel vs arabere trådene burde satt dere inn i historien og bakgrunnen for konflikten(e). Greit nok at ting skjedde i 1947 men du verden så mye som har skjedd i midtøsten i de foregående 2000 år som i høyeste grad må hensyntas. Jeg har ikke tatt parti i den pågående konflikten mellom Israel og Hizbollah og akter ikke å gjøre det heller. Jeg har noen tanker om hva det gjør med et folk som har levd under en mer eller mindre konstant trussel om utslettelse siden krystallnatta. Som til tider daglig har opplevd terror i sitt eget land med selvmordsbombere og snikskyttere og steinkastere. I tillegg har jeg noen tanker om hva det gjør med et folk som plutselig ikke har noen stat lengre, som lever under konstant okkupasjon og er avhengig av velvilje fra andre for å opprettholde infrastruktur i "sine" områder. Kanskje ikke rart at isralere lever etter "skyt-først-spør-etterpå-regelen"? Kanskje ikke rart at rekrutteringa til selvmordsbombing er høy blant palestinerne? Synes Shabana Rehman oppsummerer brukbart: "Å sitte og se på disse overgrepene mot menneskeheten, la hatet spre seg over landegrenser, og tillate oss selv å bli en del av det ved å velge side, det er det som er vårt indre barbari." Rehman er på linje med overrabbiner Michael Melchior som i et intervju sa: "Det er ikke et spørsmål om å være pro-palestinsk eller pro-israelsk. Skillet går ikke der. Skillet går mellom å være for fred eller mot fred. Hat hjelper ingen av partene." Tror det er viktig at intelligente politikere med vidsyn som kjenner alle parter kommer ordentlig på banen og "tvinger" frem en politisk løsning. Samtidig bør stupide politikere (som Bush og Putin m.fl.) holdes i bakgrunnen og kun benyttes som riset bak speilet i form av at de representerer de store gutta. Endret 8. august 2006 av Gorgonzola
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Synes ikke det var intressant. Hvor mange drepes og med hvilke vaapen? Det interessante for meg er at Midtosten er helt avhengig av konflikt. Uten konflikt og krig overlever de ikke. Trist men sant.
Far til 2 Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Synes ikke det var intressant. Hvor mange drepes og med hvilke vaapen? Det interessante for meg er at Midtosten er helt avhengig av konflikt. Uten konflikt og krig overlever de ikke. Trist men sant. ← Du har desverre rett. Den enorme støtten Israel får i form av våper gir amerikanerene mulighet til å prøve ut hva som er mest dødbringende ovenfor barn og andre. Den økonomiske støtten Israel får fra USA gir dem ytterligere grunn til å forsøke å fjerne Palestinerene fra kartet. Det synes som om det er liten uenighet om at FN ikke så konsekvensene av sin avgjørelse i 1947. Delevis fordi Amerikanerene i ettertid har gitt Israel så ekstrem økonomisk og militær støtte. Men også fordi Israel tydligvis forsøker å overgå Hitler mht massedrap på sivile.
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Du har desverre rett. Den enorme støtten Israel får i form av våper gir amerikanerene mulighet til å prøve ut hva som er mest dødbringende ovenfor barn og andre. Den økonomiske støtten Israel får fra USA gir dem ytterligere grunn til å forsøke å fjerne Palestinerene fra kartet. Det synes som om det er liten uenighet om at FN ikke så konsekvensene av sin avgjørelse i 1947. Delevis fordi Amerikanerene i ettertid har gitt Israel så ekstrem økonomisk og militær støtte. Men også fordi Israel tydligvis forsøker å overgå Hitler mht massedrap på sivile. ← ..................og jeg som synes Jostein Gaarder ble noe drøy i sin beskrivelse av Israel........................... tipper sammenlikninga med Adolf her klinger bra dersom noen med jødisk bakgrunn tilfeldigvis gidder å kaste bort tida med å lese svadapropaganda'n til radikale Far til 2........ grøss
talin Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Men også fordi Israel tydligvis forsøker å overgå Hitler mht massedrap på sivile. Håper virkelig at du hører hvor absurd påstanden din er.
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Men også fordi Israel tydligvis forsøker å overgå Hitler mht massedrap på sivile. ← Jeg tror faktisk, far til 2, at vi ikke er helt uenige om hva som ligger til grunn for krigen og hva som bør bli kjernen i en fremtidig fredsløsning. Men påstander som dette, uansett om det er verdens dårligste forsøk på humor eller om det faktisk stemmer med din verdensanskuelse i dag, har jeg ikke veldig mye respekt for. Jeg håper du er voksen nok til å trekke dette flåseriet på en tydelig måte. Da skal det gå deg betydelig bedre, og det er fortsatt håp om at du en gang kan bli far til 3.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Den enorme støtten Israel får i form av våper gir amerikanerene mulighet til å prøve ut hva som er mest dødbringende ovenfor barn og andre. Ja, det er det nye i Usa for tiden. Lage våpen spesielt beregnet på å drepe barn. Du er så ekstrem!!
Far til 2 Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Det er ingen tvil om at jeg spissformulerer meg. Desverre ser det ut til at noen av de mest ekstreme på andre siden må få Israels overgrep inn med teskje. Å forsvare drap på sivile på den måten Israel gjør nå kan ikke under noen omstendigheter forsvares. Problemet er at Israel ler av verden. De ler av FN. Og de gjør akkurat det de vil med det Palestinske folket uten at noen tør sette seg opp mot USA.
talin Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Det er ingen tvil om at jeg spissformulerer meg. Har du noen sinne tenkt over at dette får deg til å høres ut som en anti Israel fundis?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Det kan bli litt mye, far til 2. Det kan virke mot din hensikt, rett og slett. Og for å unnga en andreas3-reaksjon nummer 2 fra "øvrigheten" her, er det kanskje ikke så lurt å starte for mange ensidige tråder.
mr. louis Skrevet 9. august 2006 #14 Skrevet 9. august 2006 Ja, nå klarte jeg jaggu å glemme å logge meg inn igjen. Det forrige var meg.
Far til 2 Skrevet 9. august 2006 #15 Skrevet 9. august 2006 Jeg tilstår gjerne at det rører meg langt inn i hjerterota når jeg ser hvordan Israels regjering farer frem uten å ta hensyn til andre enn seg selv. Og jeg blir jæ.... forbannet over den utryddelsestaktikken de har valgt. Vi vet at Israel har benyttet samme taktikk med bombing av sivile tidligere også uten at verdenssamfunnet har reagert. Bombingen av minst en av landsbyene kan sammenliknes med Saddam Husseins bruk av Sennepsgass mot en Irakisk landsby. Forskjellen er bare at Israel gjør mot andre. Målet er i begge tilfeller å drepe flest mulig. Vi så alle deres arrogante holdning etter et eller annet politisk toppmøte i Italia ? en ukes tid etter at krigen startet. Ettersom USA blokkerte en krystallklar fordømming av drapene, mente Israel at de hadde fått klarsignal om å forstette massemordene. Slik mener de ihvertfall selv at fordømmingen kunne oppfattes. FN har sagt at det er brudd på folkeretten. Og i en annen tråd er det debatanter som mener at jeg og alle vi andre som har diskutert dette ikke bør "ta parti" men stå passive å se på disse folkemordene. Hva slags empati viser dette ovenfor forsvarsløse mennesker ? Og hva viser Israels holdning mht respekt for sivilbefolkningen i andre land ?
talin Skrevet 9. august 2006 #16 Skrevet 9. august 2006 Og jeg blir jæ.... forbannet over den utryddelsestaktikken de har valgt. Hadde Israel valgt å utrydde ett folk slik du antyder så hadde vi vert ferdig med denne debatten for lenge siden. Vi vet at Israel har benyttet samme taktikk med bombing av sivile tidligere også uten at verdenssamfunnet har reagert. Det er Hizbolla som har valgt å gjøre de sivile i Libanon til skjold, bare fordi at de er noen feige jævler som ikke tør å stå å kjempe som ekte men. Bombingen av minst en av landsbyene kan sammenliknes med Saddam Husseins bruk av Sennepsgass mot en Irakisk landsby. Ta å les opp om hva som skjedde når Saddam brukte gass, Israel må holde på i fire månder til med den farten de har nå for å nå de minste tapstallen etter Saddams gass bruk. Målet er i begge tilfeller å drepe flest mulig. Nei, hvis en bruker gass mot sivile så er det mest mulig døde som er målet. Når en bruke en bombe i mot et militært mål så målet å utslette de militær målet man sikter på.
Far til 2 Skrevet 9. august 2006 #17 Skrevet 9. august 2006 Ta å les opp om hva som skjedde når Saddam brukte gass, Israel må holde på i fire månder til med den farten de har nå for å nå de minste tapstallen etter Saddams gass bruk. Nei, hvis en bruker gass mot sivile så er det mest mulig døde som er målet. Når en bruke en bombe i mot et militært mål så målet å utslette de militær målet man sikter på. ← Det er riktig at Israel ikke har brukt gass på lik linje med Hitler og Saddam Hussein hittil i denne krigen. Det eneste som forhindrer dette er de allierte under WW2 og USA's fordømmelse da dette ble gjort. Men bombingen ligger ikke tilbake for det Hitler gjorde.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 9. august 2006 #18 Skrevet 9. august 2006 objection your honor, the prosikutor is proclaiming a thruth. Gud velsigne dere, man kjenner treet på fruktene. Døm dere selv her, se hvor dødelige kommentarer dere har.
Donnie Darko Skrevet 10. august 2006 #19 Skrevet 10. august 2006 objection your honor, the prosikutor is proclaiming a thruth. ← Det svir i øynene mine.
Gjest Gorgonzola Skrevet 10. august 2006 #20 Skrevet 10. august 2006 (endret) Målet er i begge tilfeller å drepe flest mulig. Nei, hvis en bruker gass mot sivile så er det mest mulig døde som er målet. Når en bruke en bombe i mot et militært mål så målet å utslette de militær målet man sikter på. ← Endret 10. august 2006 av Gorgonzola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå