Gå til innhold

Jeg trenger kofferter..

Fremhevede innlegg

Gjest SiljeKathrine
Skrevet

Jeg skal ut å reise og trenger kofferter. Trillekoffert er vel kjekkest.. Noen som vet hvor man får kjøpt rimelige kofferter som det er plass til mye oppi? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morris har mange rimelige. Kjøpte min der til en veldig billig penge og den har vart en del reiser nå. :)

(Husk at det er lurt å kjøpe en annen farge en svart ettersom sikkert 80% av alle kofferter er svarte.)

Skrevet

Jeg kjøpte en billig (600 kroner?) kjempediger koffert (Ca. 110 liter) på Morris fjor sommer. (Husker ikke merket heller og den står på loftet, men det var noe italienskklingende. Har sett de har dem fremdeles). Den er i hard plast og har en skrikende mintgrønn farge som er veldig praktisk når jeg står ved rullebåndet og ser etter min koffert. Den har også fint tålt mange og lange flyturer og hjul og håndtak slik at den er lett å trille. Jeg liker kofferter som kan trilles når de står oppreist på langs, men det er jo en smakssak.

Skrevet

Hadde garantert kjøpt svart hvis dere ikke hadde tipset om at annen farge er lurest. Tusen takk!

Skal ta en tur på Morris.. :)

Skrevet

jeg har jobbet på Morris, og kan virkelig garantere deg kofferter som er rimelige og kanongode!

Skrevet
Hadde garantert kjøpt svart hvis dere ikke hadde tipset om at annen farge er lurest. Tusen takk!

Skal ta en tur på Morris.. :)

Våre kofferter er sorte og mørkeblå. Jeg ser så absolutt det lure i å ha orange, limegrønn eller knallrosa kofferter.
Skrevet

Noe som slår meg i snakket om mintgrønn og knallrosa, er at du ikke bør kjøpe en slik koffert bare fordi at den er lett å kjenne igjen. Har jo ikke så mye å si hvordan kofferten ser ut, men jeg ville ihvertfall satset på en med fin farge. En koffert kan jo gjøres gjenkjennelig på mange måter; klistremerker, nøkkelringer osv.. ;)

Skrevet

Hei

Jeg kjøpte en Carlton koffert for et par år siden. Den kostet 400-500 kroner og har hjul på den ene siden slik at jeg kan trille den etter meg. Ser at det er blitt mer og mer pop med koffert som har 4 hjul som man bare drar etter seg. Når det gjelder størrelse...husk at du skal også klare å bære denne kofferten ved noen anledninger. Da min kone og jeg kom til Paris var henne koffert så tung at hun ikke klarte å bære den opp trapper på metroen :overrasket: Og dere kan jo gjette en gang hvem som da måtte være bære-esel :ler:

Skrevet
Har jo ikke så mye å si hvordan kofferten ser ut, men jeg ville ihvertfall satset på en med fin farge. En koffert kan jo gjøres gjenkjennelig på mange måter; klistremerker, nøkkelringer osv.. ;)

Litt av vitsen er å kunne se kofferten på lang avstand og det skal være voldsomt store og iøynefallende nøkkelringer/klistremerker for at de skal synes når du står i den andre enden av rullebåndet. Spesiell farge gjør det også lett å se om noen andre tar din koffert av rullebåndet eller raskt kjenne den igjen i store dynger av bagasje når det oppstår problemer med bagasjehåndteringen.

Når det gjelder størrelse...husk at du skal også klare å bære denne kofferten ved noen anledninger.

Jeg klarer på ingen måte å bære min koffert når den er fullpakket, men jeg har anskaffet en litt stor trønder som fungerer fint bl.a. i slike situasjoner.

Carlton hadde for øvrig utmerkete, billige kofferter, men jeg tror dette merket er borte fra markedet. Jeg fant det i hvert fall ikke da jeg lette.

Skrevet

Nøkkelringer detter dessuten raskt av. Kofferter blir ikke nødvendigvis veldig pent behandlet i flyet. Jeg har hatt hengende ting på kofferter ala nøkkelringer som har blitt borte.

Farger er smart! Min koffert er litt sånn vinrødaktig. Ikke at det er en skrikende farge, men den er rask å kjenne igjen på rullebåndet.

Skrevet

Carlton hadde for øvrig utmerkete, billige kofferter, men jeg tror dette merket er borte fra markedet. Jeg fant det i hvert fall ikke da jeg lette.

De har rimelige kofferter fra Carlton nå. I to forskjellige størrelser (husker ikke eksakt hvor mange liter), tror de kosta mellom 7-900 kroner. Og de har de i mange knæsje farger: turkis, rosa, rød osv.

Skrevet (endret)
De har rimelige kofferter fra Carlton på Morris nå. I to forskjellige størrelser (husker ikke eksakt hvor mange liter), tror de kosta mellom 7-900 kroner. Og de har de i mange knæsje farger: turkis, rosa, rød osv.

og disse finner du på Morris! ;)

Endret av Skya
Skrevet
husk at du skal også klare å bære denne kofferten ved noen anledninger....  ....Og dere kan jo gjette en gang hvem som da måtte være bære-esel  :ler:

That`s what men are for! ;)

Jeg klarer på ingen måte å bære min koffert når den er fullpakket, men jeg har anskaffet en litt stor trønder som fungerer fint bl.a. i slike situasjoner.

Jeg har også en sterk trøndermann til å bære min koffert, hvis den ikke kan trilles.

Og nøkkelring har jeg festet på kofferten, vanskelig å få øye på i mylderet av kofferter og den ble ødelagt.

Sterk koffert-farge, og prøve å stå så nære riktig ende av samlebåndet som mulig, er lurt!

Skrevet

Om du er ute etter billige kofferter, så har vel også Clas Ohlson og Biltema noen aktuelle. Jeg har selv en i knæsjfarger fra Biltema (så vidt jeg husker). Den henger fremdeles godt sammen etter ivrig bruk. Stemmer i det å velge farge på kofferten. Viss ikke du finner, går det også an å bruke et slikt bagasjebånd i en spesiell farge rundt kofferten!

Skrevet

Kan anbefale å ta en titt på Morris ja! De har masse kofferter i alle farger og prisklasser. Og dessuten, hvis noe går i stykker er de superbra på service!

Skrevet

Hvis jeg skulle stjelt en koffert, så ville jeg definitivt ikke tatt en mintgrønn en, da er man liksom litt lettere å oppdage ;) Så det kan nok lønne seg av flere grunner å velge noe annet enn svart.

Skrevet

Apropos farger. Jeg har dekortert min svarte Samsonite koffert med knallfargete oransje, rosa og lime neon teipstriper over det hele. Synes kjempegodt!

Skrevet

Jeg har rød koffert (kjøpt i Spania til 100 kr!) og det er faktisk ikke så mange som har rød koffert. Det går mest i svart, og alle må løfte på dem og kikke om det er deres...

Skrevet

Jeg har en rød koffert - og 4 ganger har jeg gått bort til personer som har tatt min koffert før bagasjebåndet kom til meg! De har vært sikre på at det var deres koffert siden den er litt annerledes i designet, så jeg tror ikke det var meningen å stjele - men det er veldig irriterende!!

Nå fester jeg sløyfer og klistremerker på koffertene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...