Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Om meg: Singel jente, 330 000 i årslønn, 280 000 i studielån, ingen egenkapital. Vurderer å kjøpe en leilighet til 1,150 000 og har noen spørsmål til dere som er erfarne på dette området... - Hvor mye bør jeg ta opp i lån? 1,2 tenkte jeg... leiligheten er helt ny og med hvitevarer, så trenger bare littegrann møbler som jeg mangler (egentlig bare kjøkkenbord, stoler og salong). - Jeg får vel førstehjemslån siden dette er mitt første boligkjøp? er det sånn at førstehjemslån er det beste lånet`sånn med betingelser og sånn? - Hvilke banker burde jeg høre med? postbanken? flere? Hva annet bør jeg tenke på...?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Sjekk hos Nordea. De ga oss det beste tilbudet
Beam Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Jeg får veldig gode lånevilkår gjennom fagforeningen min. Lur å sjekke om din fagforening har forhandlet frem gode vilkår.
liv Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Det er ikke sikkert du får mer enn akkurat kjøpesummen for boligen da. Og ettersom du ikke har egenkapital så hør med foreldre om de kan kausjonere, slik at renten blir litt lavere på den øverste delen! Men om du får så mye i lån er jo en annen sak. 333 000 i inntekt *2,5 - studielån = 545 000!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Jeg kjenner folk som mens de ennå var studenter har fått lån på 1,2 mill, og det var uten egenkapital men med foreldre som kausjonister.
Bunny Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Jeg kjenner folk som mens de ennå var studenter har fått lån på 1,2 mill, og det var uten egenkapital men med foreldre som kausjonister. ← Om du har kausjonister kan du låne omtent hva som helst! Du har jo noen som garanterer at du skal betale, om du ikke gjør det så må kausjonisten din gjøre det!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Det er ikke sikkert du får mer enn akkurat kjøpesummen for boligen da. Og ettersom du ikke har egenkapital så hør med foreldre om de kan kausjonere, slik at renten blir litt lavere på den øverste delen! Men om du får så mye i lån er jo en annen sak. 333 000 i inntekt *2,5 - studielån = 545 000! ← 2,5? Nå til dags er det null problem å få 4 ganger inntekt i lån... Iallefall når man tipper 300k i årslønn. Studielånet ser vi ofte mellom fingrene på også. Å låne mer enn hva boligen selges for kommer litt an på. Går den billig er ikke det noe problem, men er det en høy pris i forhold til området er nok ikke det aktuelt. Med kjærlig helsing En som jobber med utlån i bank...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå