Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #1 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei alle sammen. Takk for mange svar. Jeg har nå kontaktet barnevernet,det som utløste det var at min sønn kom hjem etter et kort besøk der og han fortalte at det luktet veldig vondt i leilighetetn og an hadde sett en bille på gulvet. Da tenkte jeg at -nok er nok,nå må jeg ringe.- Jeg traff en kjempehyggelig dame,og hun sa at de gjerne ville at jeg skulle kontakte skolen,fordi det var lettere for dem å henvendelse derfra.Hun ble lettere sjikkert når jeg fortalte hva lærer hadde sagt,så hun ville gjerne at jeg skulle komme bort til dem for å prate litt.Jeg kan være anonym,men de så helst at jeg ikke var det. Navnet mitt vil ikke bli nevnet før det eventuelt kommer til at barna må flytte fra moren. Så da har jeg fått "time" der borte neste uke... Jeg må innrømme det at selv om jeg tror jeg har gjort det riktige her,så sitter jeg igjen med en litt "vemmelig" smak i munnen. Men jeg håper og tror at at vil ordne seg for denne familien. Har foresten funnet en *lur* måte å få de til å dusje på....Ta dem med på Tøynebadet! Vi har vært der en gang denne uken,og skal dit i helgen også. ;o) Vel,takk igjen for alle svar....kan hende jeg skriver litt etter at jeg har vært på møtet...har vel behov for å få "luftet"meg litt da tenker jeg. Ha en riktig god dag alle sammen. *my* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 20. mars 2002 #2 Del Skrevet 20. mars 2002 Heisann ! Jeg må bare si at dette var utrolig tøft gjordt av deg!!! Du har gjort det rette og du har ALL grunn til å være stolt av deg selv. Det er ikke alle som tørr å gå til det skrittet. Jeg kan ikke si for sikkert at jeg hadde det turt det. Nå skal du se at det blir en løsning som er til det beste for barna. Lykke til videre. Klem fra, 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 20. mars 2002 #3 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei! Flott gjordt. Det er godt at det fremdeles finnes noen som bryr seg. De aller fleste ville vel i ditt tilfelle bare sett på, og snakket om det. Når du får denne flaue smaken (som jeg godt forstår) så prøv å tenke at du gjør dette i dine øyne, for å hjelpe guttene. Stå på12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 20. mars 2002 #4 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg vil også gi deg ros for at du har bestemt deg for å gå videre med denne saken. Det er vel ofte slik at når man blir kjent med barn, er det vanskeligere å se på at de har det vondt, enn om det bare er "teori". Stå på, du gjør det riktige!! Beste hilsen Tiit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. mars 2002 #5 Del Skrevet 20. mars 2002 Beundringsverdig, my! Dette står det stor respekt av. Den vemmelige smaken i munnen hadde vært byttet med dårlig samvittighet og fortvilelse på guttenes vegne om du IKKE hadde gjort barnevernet oppmerksom på forholdene. Klem til deg! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Beklager , jeg synes det ikke er så beundringsverdig som enkelte vil ha det til, jeg . Du sier at det er mugg på soverom og biller, der. Det er jo en huseiers ansvar å holde boligen i orden. Det kan vel være årsaken til at de ikke orker å være hjemme, da. Er husværet råttent så blir det jo lukt av alt og alle, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 21. mars 2002 #7 Del Skrevet 21. mars 2002 Kjære anonym(jeg skulle ønske at de som ikke ønsker å registrere seg iallefall undertegnet med et nick!!) Du har kanskje ikke lest den tidligere tråden. Dette dreide seg ikke bare om mugg og biller, men om en familie med problemer. Les My`s tidligere tråd så ser du forstår du kanskje bedre våre lovord. Ved å ta barna inn i hjemmet sitt, ta dem med i Tøyenbadete etc viser også My at hun ikke er en av dem som bare sitter på utsiden og prater.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #8 Del Skrevet 22. mars 2002 Ja, hvor hun er prektig, men å gå bak ryggen på guttene og moren kan hun gjøre. I stedet for å komme i prat med moren, velger hun de feiges vei. Fysjom. Vi har et navn på sånne personer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #9 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei anonym! Du synes kanskje jeg er feig,ja kanskje jeg er feig som ikke snakker med moren direkte,men jeg synes ikke det er så lett.Moren er en person som er veldig vanskelig å komme inn på,sjenert,og hun ser deg aldri i øynene når man prater med henne. Det er klart jeg kunne tatt opp dette med henne, men jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skulle lagt det frem. Derfor valgte jeg å gå veien gjennom barnevernet,der sitter det tross alt folk som har erfaring med slikt. Ha en fortsatt fin dag anonym. Hilsen *my* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #10 Del Skrevet 22. mars 2002 Jada,typisk dere dette her. Dette er den dårligste unskyldningen jeg har hørt på lenge. Det er da enda godt at moren har krav på advokat, og hun vil sansynlig kreve å få vite hvem som har anmeldt henne, og det vil hun få vite. Mon tro hva hun vil si når hun får vite at det sine egne gutters velgjører som står bak.Hun som er sååå søøøt og tar med seg guttene på Tøyenbadet. Håper du er stolt av deg selv og sover godt. Ha en riktig trivelig påske, det er det ikke sikkert den andre mora har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 22. mars 2002 #11 Del Skrevet 22. mars 2002 Hadde egentlig ikke tenkt å komentere denne tråden i utgangspunktet,men nå klarer jeg ikke å la det være! Har selv blitt anmeldt til barnevernet,og GUD for en lettelse å endelig få hjelp til selvhjelp. Når man går der,med sine problemer,så er man inne i sin lille kasse og klarer ikke å se objektivt på saker og ting....Jeg kan kun si noe utifra min situasjon den gang,hva denne moren synes om det som nå kommer til å skje i livet hennes,kan bli en lettelse eller ett helvete for henne...hun velger hvordan hun vil takle det,medspill eller motspill... Barnevernet kan være en ressurs for familien til å få orden på ting,det skal ganske mye til for at barna skal bli fjernet fra hjemmet. Det er noe som heter tiltak,barn kan få avlastningshjem,og mor mulighet til selv å komme seg. Mulig at hjemmet de bor i har en eier som ikke er noe innteresert i å fikse noe særlig,og da er det jo også mulig ar mor ikke har ressurser/er ressurs-sterk nok til å få noe fortgang i det.Sånne ting vil BV finne utav. Som jeg har sett og erfart så ser BV på familien som en enhet. Kan også nevne at jeg selv har tatt kontakt med det samme barnevernet som en gang hjalp meg,for igjen å få hjelp,men ble avvist med at noen måtte melde meg...Jeg var nå nok ressurs-sterk til å klare ting selv... Dette ble for meg veldig personlig,men jeg valgte å bruke nicket mitt og håper og tror at jeg blir behandlet med respekt. Alle har vi forskjellige meninger om ting,men hets mot hverandre for at vi er forskjellige,det er uaksebtabelt!! God påske til deg My og alle dere andre(med nick og uten) Stoooor klem fra Freetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 22. mars 2002 #12 Del Skrevet 22. mars 2002 Til den anonyme som er uenig! Om du hadde sett/opplevd en form for omsorgssvikt, hadde du da IKKE reagert??? Utifra det jeg har lest av dine innlegg, så er du veeeeldig opptatt av at det blir så fælt for mor til disse barna. Det er greit nok, men jeg syns BARNA er de viktigste elementene her!! Det kan jo godt hende at barnevernet kan hjelpe mor med å få en bedre hverdag; et slags puff til å skjerpe seg. Det er faktisk barnemishandling å overse barn som ikke har det godt i hjemmet! Hurra for *my* - du har gjort jobben din bra! Hilsen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 22. mars 2002 #13 Del Skrevet 22. mars 2002 Hurra for (anonyme) *my*! Er enig i at du har det bedre med vemmelig smak enn hatt dårlig samvittighet om du ikke hadde sagt ifra til slutt... Du har gjort det riktige!! Selv om det kan hende moren har hatt og har det kjempevanskelig, så må andre hjelpe til når hun ikke kan ta seg av barna... det var jo tydelig ut ifra det du sa, da.. Du er et godt menneske! Det skulle ha vært mange flere av deg...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #14 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei Takk igjen for alle vennlige svar...spesielt til deg freetime,det er fint å høre at du nå har det bra... Jeg kan ikke forvente at alle skal være enige i det jeg nå har gjort, men du trenger ikke å være spydig anonym Ønsker dere alle en kjempefin påske Hilsen *my* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #15 Del Skrevet 22. mars 2002 *ler* Trodde jeg hadde skjønt dette med smileansikt jeg, men nei det ser ikke sånn ut. Jeg får prøve en gang til senere. *my* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 6. desember 2003 #16 Del Skrevet 6. desember 2003 bra gjort av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Frk Amalie~ Skrevet 8. desember 2003 #17 Del Skrevet 8. desember 2003 Flott gjort My! :D Har selv vært i fosterhjem. Det va mange som prøvde å snakke med mine foreldre, men det gjorde bare saken verre. Virker som dette er noe du har vurdert nøye, og da må jeg få gi deg en :klem2: , fordi du har gjort det eneste rette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 8. desember 2003 #18 Del Skrevet 8. desember 2003 Til gjest som mener hun heller burde pratet med mora. Faktisk er nå loven slik at det er barnevernet som skal undersøke saken, ikke melderen. Det er tilogmed slik at dersom melderen først selv undersøker og så melder blir det problemer. Hun har meldt en bekymringsmelding fordi hun er bekymret, og det er akkurat det hun skulle gjøre. Tenk. Vil bare også si at det hadde vært kjekt hvis dette sto som fortsettelse på den andre tråden eller kanskje med en henvisning. det er ikke alle som har lest den andre, og jeg har faktisk ikke peiling på hva som sto der, ikke er jeg i stand til å finne den tråden heller her blandt en million andre tråder. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #19 Del Skrevet 8. desember 2003 Herregud du er ussel!!! :o :o :evil: Du kontaktet barnevernet fordi det luktet vondt i leiligheten? Og fordi det var en bille på gulvet??? Kanskje det luktet vondt fordi det var en leilighet som var gammel og med dårlig airkondisjon?? Og det hender (spesielt på sommeren)at småkryp som biller etc... kommer innenfor døra.(spesielt i dårlig isolerte leiligheter) Jeg tror at du likte og leke "flink" ved og "hjelpe" disse menneskene (hvis hovedproblem kanskje var uforskyldt fattigdom)ved og angi moren til barnevernet. Fint og skryte av ondskapen sin i dette forumet ,eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #20 Del Skrevet 8. desember 2003 Du er råtten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå