Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som mange andre her på KG, skal jeg til London om en knapp uke.

Har vært der før, og føler har sett mye av det som er å se av attraksjoner. Har derfor tengt å ta en dag utom byen, å feks ta tog eller buss til et annet sted.

Noen tips? og ca hvor mange timer fra London

En kompis tipset meg om Brighton, noen som har vært der?

Hva er billigst, buss eller tog?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Brighton, noen år siden nå da, men det var lite spennende der. Var en pier som vi var mye på og et badeland. Vi kunne ikke bade påd en fine stranden for vannet var for forurenset. Må innrømme at det er vel så og si det jeg husker av Brighton da.

Skrevet

Broren min og kjæresten dro til Southampton på dagtur de. Likte byen godt, men hva de betalte for å komme seg dit aner jeg ikke. Såvist jeg vet tok de tog.

Skrevet

Mener det tar ca en time med tog fra London. Vi kjørte bil dit, men husker ike hvor lang tid det tok. Synes det var veldig fint og romantisk der...

Skrevet

Sist vi var i London tok vi en dagstur til Alton Towers (en av Europas største, om ikke den største, fornøyelsespark). Vi bestilte togbillett + inngangsbillett på nettet (tror det var mellom £20-30 per person så det var ganske billig). Da tok vi toget fra St. Pancras til Derby (3 timer) og så en busstur (under en time, bussen gikk rett uten for jernbanestasjonen i Derby) til parken hvor vi kunne gå rett inn siden vi allerede hadde billett og hadde da hele dagen i parken før vi dro tilbake igjen.

Skrevet

er ikke shoppingen i Brighton ganske bra..?

Skrevet

Snakker om shopping, Bicester ligger en times togtur fra London (Marylebone) og er perfekt for shopping. Bicester Village

Skrevet
Sist vi var i London tok vi en dagstur til Alton Towers (en av Europas største, om ikke den største, fornøyelsespark). Vi bestilte togbillett + inngangsbillett på nettet (tror det var mellom £20-30 per person så det var ganske billig). Da tok vi toget fra St. Pancras til Derby (3 timer) og så en busstur (under en time, bussen gikk rett uten for jernbanestasjonen i Derby) til parken hvor vi kunne gå rett inn siden vi allerede hadde billett og hadde da hele dagen i parken før vi dro tilbake igjen.

Alton Towers er fantastisk!

Vi er der hvert år. Bra å ha slektninger rett oppi veien ;)

Skrevet

Jeg syntes det var veldig trivelig med en dagstur til Brighton. Det er kontrast til London, pastellfarger, et slott med park rundt midt i byen og rullesteinstrand nederst (selv om du kanskje ikke kan bade). Den pieren som lå der da jeg var der med tivoli osv. har vel brent, men det er kanskje bygget opp igjen? Shopping vet jeg ikke hvordan er, men det er trange gater og en fin by å rusle i synes jeg. Akvarium er det også der. Tog fra Victoria station tar ca en time, husker ikke prisen, men ikke veldig dyrt. Derimot gikk toget veldig fort, så å drikke kaffe f.eks. kunne du bare glemme! Jeg tar i alle fall gjerne en tur dit igjen dersom jeg skal til London.

Skrevet (endret)

du får rabatt hvis du reiser tur/retur samme dag (cheap day return) med toget. Togene er ganske så kjappe, så hvis man står opp tidlig, og drar hjem seint kan man omtrent reise til alle engelske byer på dagstur. Jeg har reist til Cardiff på dagstur fra London, og det gikk helt fint.

Jeg synes Oxford har massevis med historie og sjarm, og den ligger under en time unna London med tog. Drar dere til Cambridge kan dere også ta en gondoltur på elven Cam.

Dere kan også reise til Bath, som skal være en nydelig by, eller til Sailsbury, og se Stonehenge.

Brighton har en lang strand (ikke sand), og har i likhet med mange andre kystbyer en pir (det var kiosker og karuseller(!) når jeg var der). Brighton har et par severdigheter, slik som Royal Pavillion som er nydelig. De er også kjent for veldig bra uteliv.

Andre kystbyer man kan besøke er Southampton, Portsmouth, Hastings, Eastbourne, Bournemouth og mange andre.

God tur! England er herlig

Endret av marsy
Gjest Gjesta
Skrevet
Dere kan også reise til Bath, som skal være en nydelig by.

Bath er flott, vakker og med bra shopping, og Bristol ligger bare femten minutter fra Bath. Men det er et par timer fra London med toget, så det er kanskje litt langt for en dagstur?

Skrevet

Lang og fin strand i Bournemouth, hvis det er sol og strand du er ute etter.

Skrevet

Jeg var på dagstur til Brighton i fjor i forbindelse med tur til London.

Det var kjempeherlig å få et lite avbrekk fra hektiske London (selv om jeg :hjerte: London!)

Veldig koselig by, med bra shoppingmuligheter!

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra Englandsferie, og jeg og sambo var i blant annet Brighton, Bournemouth og Bath som endel av de andre nevner her. Jeg må si at jeg forelsket meg helt i Brighton. Utrolig koselig der. Mange kafeer og puber, fine gater og bra liv. Jeg badet på rullestein stranden, ingen som sa noe om at det var forurenset der???? Mange andre som badet og, men så hadde vi 30 gader og strålende sol også da. Bournemouth var det en utrolig flott strand, men ellers syns jeg ikke den byen var noe særlig. Bath derimot var veldig flott, men den fikk vi dessverre sett litt for lite av.

Ellers var Stonehenge utrolig bra!!!!!

Gjest Blære ikke reg
Skrevet

Windsor er en kjempekoslig by. Kun 50 min med tog direkte fra London Watrloo stasjon. Koslig by med små butikker og gater. Her kan du besøk Windsor Castle som skal være verdens største slott. Har du barn kan du besøke Legoland eller Windsor Zoo. Annbefales

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...