Gå til innhold

synlige blodårer/ åreknuter

Fremhevede innlegg

Gjest bloody mary
Skrevet

Hei.

Har noen svært ekle og plagsomme synlige blodårer på beina. Ikke av den typen feite og utstikkende men noen store blå som viser veldig godt og noen mer rødlige som små "makker".

Har noen et godt tips for å fjerne dette "natura" (salver,kremer, kjerringråd) eller erfaring med fjerning på klinnikker( resultater,priser osv)

På forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Dette vil jeg og gjerne høre mer om!

Skrevet

Jeg også!

Er bare 21 år og har likevel dette på både legger og lår, er så urettferdig å få det i så ung alder. Hadde vært greit nok å få det når man har levd livet, født barn og sånt.

Eneste jeg vet om dette er at mange får det hvis dem har et yrke hvor dem står mye og at det ofte er arvelig.

Ellers vet jeg også at måten det fjernes på klinikker er at dem "brenner" blodåra på en måte slik at blodet slutter å gå innom akkurat den blodåra som man evt plages med og finner en ny blodåre å bruke istedet.

Noe sånt..men høres både dyrt og tidkrevende, om dem skulle fjernet alt av slike blåe og røde ytterliggende blodårer.

Skrevet

Finnes reseptfri krem på apoteket man kan smøre på. De blir ikke borte, men de dempes litt i alle fall. Husker ikke hva kremen heter, men den er til bruk mot blodutredelser som blåmerker ol.

Skrevet

Det finnes en krem som heter huidorid (noe lignende i hvert fall :-) ) Den finnes både på apotek,Vita og helsekost. Et gammelt "kjerring råd" er å smøre eple eddik på blodutredelser i en periode.

Skrevet
Det finnes en krem som heter huidorid  (noe lignende i hvert fall :-) ) Den finnes både på apotek,Vita og helsekost. Et gammelt "kjerring råd" er å smøre eple eddik på blodutredelser i en periode.

Takk for tipset :)

Det med eple-eddik skal jeg jammen prøve. Og den kremen har jeg hørt om så får rå å shoppe litt :sjarmor:

• 10 måneder senere...
  • 5 år senere...
Gjest Lolita8
Skrevet

Jeg liver opp en "litt" gammel tråd jeg. Har noen åreknuter litt her og der, og lurer på hvordan en kan fjerne dem?(Prøvd alt som står over)

Hva koster det å få gjort det på en eller annen klinikk? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...