Gå til innhold

Til alle som skal slanke seg!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er bare et lite hjertesukk til dere, som jeg håper dere vil tenke litt over.

Når dere først har bestemt dere for å slanke dere, hvorfor må dere være så utålmodige med resultatene? Mange har regnet ut at de helst bør gå ned 1 kilo eller mer i uka hvis dere skal nå de (urealistiske) målene sine! Ikke vær så utålmodige med dere selv!

Alt kroppsfettet deres dukket ikke opp på en månede, så hvorfor tro at det skal forsvinne på en månede?

Det er kjempefint at dere endelig får mobilisert så mye vilje at dere gjør noe med problemet deres, men ikke ødelegg den motivasjonen ved å være så storforlangende mot dere selv. Bare fordi dere har bestemt dere for slanking, betyr ikke at *poff* dere ble modelltynne med en gang!

Å bestemme seg for å endre seg er bare det aller første skrittet.

Så må dere være stae eller viljesterke og spise et fornuftig og passe sunt kosthold slik at dere dag for dag greier å være (litt eller mye) sunnere enn dere levde før. Litt mindre sjokolade og brus, litt mere mosjon.

Og sist men ikke minst; ikke "planlegg" å sprekke fordi dere fikk "litt vondt i viljen". MÅ du sprekke, så kjøp minste størrelsen burger eller sjokolade, spis den sakte, og si til deg selv at det var en deilig godbit, men nå fortsetter du å være sunn igjen. Og så fortsetter du å være sunn.

Du må endre innstilling og vaner over lang tid. Det er det eneste som nytter. Ikke allverdens lynkurer.

Du skal slanke deg for å se bedre ut og føle deg lettere i kroppen TIL NESTE ÅR. Ikke for å være ti kg mindre på en date i neste uke (too late for that, da skulle du startet for et halvår siden!).

Takk for oppmerksomheten! Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bra sagt, har tenkt det samme selv mange ganger. alle vil bli tynn, og helst i går. ting tar tid; å få nye matvaner og begynne å trene. snakker av erfaring, har gått ned 35 kg på 2 år. helt uvirkelig å tenke på nå.

men jeg er ikke ferdig med "kampen", selv om jeg er nede i matchvekt. nå gjelder det å holde seg der, og det er vanskelig til tider, for jeg eeelsker mat. heldigvis liker jeg å trene, så jeg bøter på med ekstra økter innimellom.

jeg skjønner ikke det der med å veie seg hele tida, jeg ville mista motet tror jeg, når resultatene uteble. men selvfølgelig, man må ha vekt for å kontrollere innimellom. ikke for det, det kjenner man raskt på klærne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

fint sagt :)

jeg skal ned 40 kilo og er veldig glad om jeg klarer 20-25 til jul da jeg bruker noka-dietten. Resten tar jeg etter jul og må kanksje regne med noen ekstra kilo for jula også. . har små mål hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte å trene igjen, håpet jeg på 0,5 kg i uken, da hadde jeg vært kjempeglad. Men nå har jeg gått ned 6 kg på 4 uker!

De første kiloene datt av veeeldig fort, og nå har det stabilisert seg. Må innrømme at det har vært en kjempemotivasjon å se at vekta viser mindre. Jeg kan ikke se så mye forandring på kroppen, men vet ikke om det kommer av mye styrketrening eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...