Gjest SH Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Hei, Er det noen som har vært på Zanzibar og/eller safari i kenya/tanzania i november måned? Hva var i så fall deres erfaring? Vi planlegger én uke safari og deretter én uke på Zanzibar. Gleder oss =) Vil gjerne ha tips til et flott hotell på Zanzibar (vi tenker ca. 700 kr natten). Er det lurt å forhåndsbestille eller går det greit å bestille der nede? Hva med safari? Vi har tenkt å sove i telt, men er avhengig av at det er ok fasiliteter som do og dusj. Noen erfaringer med det? Vi vurderer denne safarien: http://www.guerba.com/tnb Gleder meg til å få svar =)
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Vi var på Zanzibar i november for noen få år siden. Fantastisk! Kan virkelig anbefales. Det ene hotellet vi var på var i Protea kjeden. Husker ikke helt hva hotellet heter, men hvis du søker på nettet så vil du finne det. Dette var et ganske nytt hotel da vi var det. Bestod at små "rekkehus" rundt i en hage. Fint hotel men kanskje litt mye turister etter min smak. God mat var det også. Vi var og på Sunrise Beach hotel (tror det var det det het). Dette var et lite sted og hadde ikke noe luksus over seg. Det var f.eks. ikke AC. Men det var lite og koselig. De første dagene var vi alene på stedet og hadde hele bassenget for oss selv, samt 2 kelnere som vartet oss opp når vi spiste. Maten var helt utrolig. Anbefaler virkelig dette stedet tiltross for at standarden kunne vært bedre. Men det var rent og pent. Begge disse stedene lå rett på nydelige sandstrender. Vi hadde og et par dager i Stone Town, men en dagstur hadde vært mer en nok for meg. Vi hadde en dag med guiding rundt i byen. Det bør dere få med dere, da det er mange fasinerende og grusomme historier om slavehandelen som foregikk der. Vi tok og en tur ut til Prison Island og kikket på de store skilpaddene. Dette var og ganske artig. Ellers så fordrev vi tiden med snorkleturer og soling. Var og på delfin safari, noe jeg angret på etterpå. Delfinene ble skikkelig stresset av alle båtene hvor det hoppet ut turister omtrent oppå dem, om igjen og om igjen. Hvis det er noe du lurer på så bare spør så skal jeg forsøke å svare deg.
annemsk Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Vi var på Zanzibar i fjor, og på safari i Kenya. På Zanzibar bodde vi på Ocean Paradise hotel eller resort, husker ikke helt, Breezes tror jrg er enda flottere, men lunsj er dyrere der. Ocean paradise er et veldig fint hotel som ligger på nordøstkysten av øya. Av utflukter vil jeg anbefale besøk på krydderfarm, en dag i Stone Town, Delfin Safari med snorkling og lunsj på en øde øy. Har også hørt at en av verdens flotteste strender ligger på nordkysten, uten at jeg var der selv. Husk å ta med engangs undervannskamera!!!! Og husk å ha mer myggmelk igjen til flyplassen, det er på flyplassen de største myggene er! spesielt hvis man skal ta et fly grytidlig på morgenen. Vi var på safari i Kenya, ved Lake Nakuru og Masai mara, en kjempeopplevelse. God tur!
Fru.U Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Ååååå, nå ble jeg missunnelig. På Zanzibar bodde vi på Beyt al Chai i Stone Town. Veldig spesielt! Anbefales som en opplevelse. Etter det bodde vi på Bluebay Beach Resort. Kjempefint. Bra restaurant! Flotte snorkleutflukter og katamarantur! Safari i Masai Mara og Lake Naivasha er noe av det beste jeg har opplevd. Du bør glede deg!
liv Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Kenya i November er midt i regnsessongen, (Varer fra oktober til desember), bare så du er advart
Gjest Fruktfat Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 hvor mye har dere betalt for disse turene, og hvor lenge har dere vært borte?
Gjest SH Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Tusen takk for masse fine svar! Dersom vi slår til på turen vil vi betale ca. 14 000 kroner for flyreise (Norge-Kenya-Zanzibar-Norge) og sju dagers safari. Vi må selv betale for ni døgn med overnatting. På safarien er det teltovernatting. Jeg er litt skeptisk til sju netter i telt, men tror lysten er større enn skeptisen... Hva er deres erfaring til å overnatte så lenge i telt? Ville dere ordnet safarien hjemmefra, eller er det lett å ordne dette der nede? Vi lander i Nairobi. Hva med hotell på Zanzibar? Orndet dere dette på forhånd?
annemsk Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Vi brukte reisebyrået TASF, de fiksa alt, både billetter og overnatting, og alt gikk som smurt, vi bli møtt når og der vi skulle og fraktet hit og dit, kjempeservice! I Nairobi bodde vi på Stanley hotel, et av Nairobis eldste og mest luksuriøse hotel, og så spiste vi på en restaurant litt utenfor byen som servere vilt kjøtt, dette anbefales hvis dere skal være over i Nairobi en natt. Da vi var på dafari bodde vi i telt to netter og dette var de beste nettene på hele ferien. Teltet var slått opp på en platting av betong, og det hadde vanlig do (wc) og vedfyrt dusj, det var kjempekoselig også fikk vi varmeflasker til å ha i senga. En annen ting som er veldig spesielt med å bo i telt er at man får en helt annen "kontakt" med dyra, da vi var på vei til frokosten om morgenen var det bush buck som gresset rett utenfor trærne, og om natten fåknet vi av apekatter som lekte i trærne. Nå husker jeg ikke akkurat hva dette stedet heter, men det var i hvertfall i Masai Mara. Så jeg vil anbefale å bo i telt på det varmeste!!!! Vi betalte vel rundt 23 000 for fly, overnatting og de fleste middager og frokoster.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Vi betalte vel rundt 23 000 for fly, overnatting og de fleste middager og frokoster. ← Pr pers?
Tiger Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Vi var i Kenya (Lake Nakuru og Masai Mara) på safari i januar -rett etter regnsesongen. Vi hadde en veldig dyktig guide med Land Rover, og det var veeeeldig bra. Mens alle de små "minibussene" kjørte seg fast i gjørma, kunne vi bare suse rett forbi -dvs. vi kunne, men måtte jo stoppe og trekke de opp... Veldig gjørmete veier, men landskapet hadde hatt veldig godt av litt regn, og var grønt og fint.
annemsk Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 det var pr pers ja... ¨synes egentlig at det var helt grei pris for en sånn ferie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå