Gå til innhold

Ta opp vgs-fag

Gjest Gammel dame

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel dame

Er der noen her som har tatt opp fag fra vgs mange år etter at dere gikk ut?

Jeg tenker å ta opp noen fag i år, men det er 15 år siden jeg var ferdig... Men jeg ønsker meg en utdanning nr. 2, og jeg kommer ikke inn uten å ta opp et par fag.

Setter sensor høyere krav til de som ser eldre ut enn 20 år? ;) Er det (ubevisst?) strengere?

Hvilke fag er greiest å ta opp (minst pensum...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

Jeg tror det viktigste for deg er å se på hvilke fag der du har størst mulighet til å få mye bedre karakter, enn hvor det er minst pensum. Jeg synes samfunnslære og religion var de letteste fagene på videregående (særlig samfunnslære hadde lite og lett pensum), men er ikke særlig vits hvis man allerede har en god karakter derfra. Men en kombinasjon av å se på disse tingene er vel lurest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Forresten, å ta nye fag kan også være en god idé - hvis du synes de fagene du tok var vanskelige, og er god i noe du ikke valgt fordi de ikke hadde tilbudet på skolen din f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste for deg er å se på hvilke fag der du har størst mulighet til å få mye bedre karakter, enn hvor det er minst pensum. Jeg synes samfunnslære og religion var de letteste fagene på videregående (særlig samfunnslære hadde lite og lett pensum), men er ikke særlig vits hvis man allerede har en god karakter derfra. Men en kombinasjon av å se på disse tingene er vel lurest ;)

Tusen takk for svar! Det er faktisk samfunnslære og religion jeg tenker å ta. Har 4'ere i de fagene fordi vi hadde en lærer jeg kom dårlig overens med i de fagene og dermed gjorde jeg ingen god innsats... Håper på 6'ere!! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke norsk og tok opp 3 fag på VGS i fjor. Det var samfunnslære, nyere historie og norsk som 2. språk. Fikk 6 i alle fag og 6 i skriftlig norsk på eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de forrige som har svart. Selv har jeg tatt opp flere fag etter jeg gikk ut av vgs. i 99.

De fagene jeg syntes var greiest var: 3BI, naturfag, samfunnslære, Nyere historie, religion og sosialkunnskap (3SK-B).

Grunnkursmatten var forsåvidt også ganske grei. Å ta Bed. øken om igjen var skikkelig hengebart. Jeg er håpløs på det området og syntes faget var ganske py. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de forrige som har svart. Selv har jeg tatt opp flere fag etter jeg gikk ut av vgs. i 99.

De fagene jeg syntes var greiest var: 3BI, naturfag, samfunnslære, Nyere historie, religion og sosialkunnskap (3SK-B).

Grunnkursmatten var forsåvidt også ganske grei. Å ta Bed. øken om igjen var skikkelig hengebart. Jeg er håpløs på det området og syntes faget var ganske py. :ler:

Kunne du gå rett på 3bi uten å ta andreårskurset i biologi først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...