Malama Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Ja, så har vi overtatt nyehuset vårt, og her kommer det til å hagle med spørsmål fremover. Inntil nå har vi leid leilighet, men nå altså kjøpt rekkehus, og er ganske grønn på en del områder. Det henger jo postkasse på stativet i borettlaget, en av dem merket med nummeret på vårt hus. Det er altså vår. Men forrige eier har skrevet (ikke pent, i rette linjer eller relativt like tore bokstaver heller for dn del) etternavna sine på den, jeg vil tro det er spritetusj (delvis litt slitt bort, og er ikke maling i alle fall) Selvsagt kan vi sikkert kjøpe ny postkasse, jeg vil jo tro at dette er en standardstørrelse som er å oppdrive uten store problemer (alle har like postkasser) men jeg tenkte nå at det kanskje ikke var nødvendig da. Potkasse skal jo følge med ved overtagelse av fast eiendom, og det gjør den. Men hvordan får jeg bort de navna? Min kjære sa vi kunne male over med grønt, men det blir jo fort litt snålt da. Men whitesprit vil vel kanskje ta knekken på den opprinnelige grønnfargen på postkassa også, eller? Gleder meg til å skrive pent på postkassa vår. Pr i dag har vi bare påklistrede avn på postkassa der vi bor nå, som lett kan rives av og erstattes med neste leieboer, men så lett er det altså ikke med forrige eiers navn på den nye postkassa vår...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Ville prøvd white spirit eller aceton (neglelakkfjerner). Hvis du er usikker på om malingen vil forsvinne, så prøv på en liten del av postkassens underside, eller på innsiden av lokket f.eks.
Malama Skrevet 2. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2006 Neglelakkfjerner var lurt, det HAR jeg jo. Kan prøve på baksida eller noe først, bare for å sjekke ja. whitespirit må vi jo kjøpe i så fall, for det har vi ikke, og det virker dumt å kjøpe det om det ikke kan brukes.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Jeg har fjernet gammel sprittusj med jif skurekrem og skuresvamp, funket bra det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå