Gå til innhold

Løpetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min er 8 måneder nå og har "svulmet" voldsomt opp der nede.. Noen som vet hvor lang tid det tar før hun begynner å blø da? eller er det veldig induviduelt? Så ordentlig hevelse på søndag, men var vel kanskje begynt å svulme opp litt på lørdagen..

Hvor lenge varer løpetida igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig individuelt, begge deler.

Tror jeg ser det opptil en uke før løpetiden kommer på mine hunder. Og den ene har løpetid èn uke, og den andre har i 4 uker..

Kanskje vanlig med 2-3 uker?

Skrevet

Hunden min gikk og "ruget" på de første par løpetidene sine i evigheter. Trodde jeg skulle bli små-sprø :ler:

Hundene mine har holdt på i omtrent en måned. Ett par uker med blødninger, så kommer det bare blank væske. Det er da den er parringsklar, og all fornuft går rett ut vinduet. Så blir den takk og lov normal igjen :ler:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tispa vår fikk første løpetid da hu var 8 mnd, den varte i ca 3 uker, fikk høre at det var normalt.

Skrevet

min også har hatt i 3 uker ca.men hun har bare en gang i året,og det er jeg veldig glad for.Har du tenkt å la den gå med tispe-truse eller ikke?

Min er veldig glad i å rive i stykker trusa si,hun...og bindene inni.tror ikke hun liker noen av delene.

Gjest Fruktfat
Skrevet

min svulmer opp noen dager før -kanskje en uke?- og blør i ca 14 dager. liker ikke tispetruse, så jeg kjøpte en barnetruse som jeg sydde inn og la i truseinnlegg. hun må ha truse; er hvit, langhåret og blør mye. og er ikke veldig flink til å vaske seg til å begynne med...

Skrevet
hun må ha truse; er hvit, langhåret og blør mye. og er ikke veldig flink til å vaske seg til å begynne med...

Hvordan gjør du det utenom løpetid? Hjelper du til med å vaske henne nedentil siden hun ikke steller seg selv så bra?

Og med hvite, langhårede hunder: blir pelsen rundt munnen misfarget av mat o.l?

Gjest Fruktfat
Skrevet
Hvordan gjør du det utenom løpetid? Hjelper du til med å vaske henne nedentil siden hun ikke steller seg selv så bra?

Og med hvite, langhårede hunder: blir pelsen rundt munnen misfarget av mat o.l?

:ler: nå blør hun ikke utenom løpetiden, ikke har hun rennedritt heller, så jeg fatter ikke helt hva som skal gjøre henne møkkete mellom beina ellers? og tørrforet går inn i munnen, ikke utenfor; hva slags bikkje har du egenlig, som ikke klarer å få maten inn i kjeften?

Skrevet
:ler: nå blør hun ikke utenom løpetiden, ikke har hun rennedritt heller, så jeg fatter ikke helt hva som skal gjøre henne møkkete mellom beina ellers? og tørrforet går inn i munnen, ikke utenfor; hva slags bikkje har du egenlig, som ikke klarer å få maten inn i kjeften?

Oi! Ikke diss bikkja mi! ;)

Det er ei glupsk, slafsebikkje som tydeligvis ikke spiser pent nok, for pelsen rundt munnen holder en mer beige tone enn resten av den hvite kroppen. Hun er også glad i mold og kattebæsj, så det har kanskje også noe med saken å gjøre.

Hunden min har ikke fått løpetid ennå, men hun er likevel misfarget mellom bena, en slags rustrød farge (men ikke blod). Tror det kanskje er misfarging fra urinen? Hunden er ikke den hyppigste på intimvask (og det hadde vel ikke jeg heller vært om jeg måtte slikke meg selv ren...), derfor lurte jeg på om du så deg nødt til å vaske din hund nedentil, siden den heller ikke er så flink til å stelle seg selv.

Men det er kanskje bare bikkja mi som er merkelig misfarget?

Gjest Juliess
Skrevet

Her kan du lese litt om løpetid på hund, avsnitt nummer to på siden tror jeg det var.

Ja, det er fullstendig normalt at hunder, omtrent uansett farge, som har litt pels/barter rundt munnen får farget pels. Bichon Frise er et godt eksempel på dette, da de fleste har sett de små hvite hundene med "rødt" rundt munnen. Min hund har barter, og er også sånn rødlig farget littegrann i skjegget, og det er de fleste av hennes rase også.

Det samme gjelder hårene rundt kjønnsåpningen hennes, det har jeg sett på flere andre hunder også, og velger som deg å tro at det er misfarging pga. urin. Og det har ingenting å gjøre med at hunden tisser på seg selv, spiser stygt eller andre dumme ting å gjøre.

Lykke til med løpetiden hvertfall! Min er snart ferdig med sin, og det skal bli så deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...