Gjest gjest25 Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Jeg og typen skal kjøpe hus sammen..Vi er begge 25 år. Problemet er at han eier ett hus nå. Han skal selge det. Han fikk det taksert forrige uke. 2.1 mill. Men han har bare litt under 1 million i gjeld på det. Han arvet en god del penger for ett par år siden som han brukte til og betale ned på huslånet sitt. Og når han har solgt det kommer han jo til og sitte igjen med minium 1.1 million. Det kommer ikke til å bli noen problem for ham å selge huset til det som det er taksert for . Men når vi kjøper noe nytt er det jo litt dumt hvis han bruker disse pengene, for da kommer han jo til å eie mesteparten av huset selv. Helt ærlig har jeg ikke peiling hvordan vi skal gkøre det, vil jo eie halvparten jeg og. Noen gode forslag.. Nå skal jeg på jobb God morgen alle sammen
Gjest Cosmic Girl Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Vi har kjøpt en relativt dyr leilighet sammen, og fordi han hadde mindre egenkapital enn meg eier jeg mer enn han. Forstår ikke at det skulle være noe problem? Når han har fått betalt opp sitt nåværende lån, har vi en skriftlig avtale om at han kan kjøpe seg inn slik at vi eier 50/50. Til daværende takst, selvfølgelig
Gjest gjesta Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Dere kan jo kjøpe hus sammen og i tillegg så kan han kjøpe en leilighet til utleie for pengene sine.
Gjest Fruktfat Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 eller om dere kjøper et hus til 2,2mill, så bruker han disse pengene og er gjeldfri, mens du tar opp lån og dermed eier dere halve huset hver. (men spørs evl om du får 1,1mill i lån da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå