Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm....lurer litt!

Hva bruker dere til å chatte/holde kontakten med venner?

Jeg har både msn (som alle andre) og gmail til å gjøre det!

Tenker på å kjøpe web-kamera nå og da blir det vel mest brukbart med skype?

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Jeg bruker webkameraet på msn jeg, og det fungerer fint. Har ikke prøvd det med Skype ennå.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)

Jeg chatter med bl.a. google-talk, ICQ og MSN med Gaim. Google-talk og ICQ brukes forsåvidt ikke så mye, men har det som en slags backup mot de jeg chatter mest med, i tilfellet MSN går ned (som jo aldri har skjedd før, hø hø).

Endret av Slangen
Gjest baby-E
Skrevet (endret)

Bruker både msn og skype

så det ikke var noe alternativ for det, så jeg fikk ikke stemt.

Endret av baby-E
Gjest Gjesta
Skrevet

MSN. Det andre vet jeg ikke hva er for noe

Skrevet

Hei

De fleste av de jeg kjenner er på MSN Messenger og dermed blir det at jeg bruker dette. Har også brukte Skype litt ettersom det har funket bedre når det gjelder "telefonsamtaler" :-)

Skrevet

Jeg bruker både MSN og Skype, men jeg synes Skype er tusen ganger bedre enn MSN når det gjelder overføring av lyd. Mulig MSN har blitt bedre de siste mnd, men bruker Skype av gammel vane.

Derfor bruker jeg MSN til chatting og Skype til "telefon".

De gangene jeg bruker webcam har jeg vel brukt MSN, bruker det sjelden.

Gmail-chatten har jeg ikke prøvd ennå, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, like greit å bruke MSN.

Skrevet

Jeg chatter med bl.a. google-talk, ICQ og MSN

Med google talk, mener du chatten på gmail, ikke sant?

Irc bruker jeg ikke lenger, er altfor uforutsigbart og masse tull...

[quote=baby-E,02.08.2006 (09:21)

Bruker både msn og skype

så det ikke var noe alternativ for det, så jeg fikk ikke stemt.

Sorry, skreiv midt på natta og var litt trøtt... ;)

Men både du og Svart Katt bruker begge deler, er det virkelig sånn at de er så like? Jeg har fått det for meg at Skype er titusener ganger bedre, men siden MSN har blitt den mest kjente (og kommersielle...) så er det den det blir lettest å bruke?! Du må ha en h.. hotmailadresse for å bruke MSN, noe jeg irriterer meg over! :sur:

Prøver å finne ut av hva som er best kvalitetsmessig og også hva som funker best med da web-kamera, mic osv. Det kan jeg ikke gjøre på gmail, men der er det bare deilig å slippe unna winks og smileys i alle farger og former!

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Med google talk, mener du chatten på gmail, ikke sant?

Irc bruker jeg ikke lenger, er altfor uforutsigbart og masse tull...

Nei, jeg bruker google-talk, men jeg bruker ikke klienten til google. Jeg bruker programmet gaim som kan bruke mange protokoller (ICQ, IRC, MSN, Jabber, Yahoo m.fl) i ett og samme program.

Jeg bruker forresten ICQ ikke IRC.

Skrevet

Man må ikke ha hotmailadresse for å bruke MSN. Jeg bruker gmail.

Du er nok ikke på noe når det gjelder det med at MSN er mest brukt, i hvert fall i en bestemt aldersgruppe. Men det er vel det at det er enklest å bruke det alle andre bruker, det gjør deg lettere tilgjengelig.

Du kan jo bare prøve deg frem. Både skype og MSN er jo gratis. :)

Skrevet
Nei, jeg bruker google-talk, men jeg bruker ikke klienten til google. Jeg bruker programmet gaim som kan bruke mange protokoller (ICQ, IRC, MSN, Jabber, Yahoo m.fl) i ett og samme program.

Jeg bruker forresten ICQ ikke IRC.

Ja, jeg skreiv feil, sorry..

Lyst til å forklare det med gaim osv...? For dette har jeg aldri hørt om før... :sjenert:

Jeg bruker både gmail og MSN til daglig, og brukte IRC tidligere, men nå er det mer med tanke på bruk av web-cam og mic. sin skyld at jeg i utgangspunktet spurte.

Skrevet
Man må ikke ha hotmailadresse for å bruke MSN. Jeg bruker gmail.

Trodde man bare kunne ha Yahoo og Hotmail adr. jeg? Det var sånn for 40år siden da jeg skaffa meg den første versjonen tror jeg?? Er jeg helt på bærtur nå?

Skrevet
Trodde man bare kunne ha Yahoo og Hotmail adr. jeg? Det var sånn for 40år siden da jeg skaffa meg den første versjonen tror jeg?? Er jeg helt på bærtur nå?

Mulig det var sånn før, men nå kan du bruke en hvilken som helst adresse.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Lyst til å forklare det med gaim osv...? For dette har jeg aldri hørt om før...

Det er ikke noe annet enn at man kan bruke flere protokoller i ett og samme program enn ett for msn, ett for yahoo, ett for google-talk, ett for ICQ, ett for IRC o.s.v.

Dessverre støtter den ikke ringing og web-cam ennå, men det er prosjekter på gang for å kunne bruke google-talk fullt ut, samt video i MSN.

Endret av Slangen
Skrevet

Man måtte ikke det da heller så vidt jeg vet, de har bare skrevet det slik at det ser slik ut men det gikk fint med andre adresser for lenge siden også. (Usikker på hvordan det var "helt i starten"...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...