Gå til innhold

Føler ikke skyld - UTROLIG

Imax

Anbefalte innlegg

Så forsiden av dagens VG hvor hundeeieren, hvis hunder drepte den 7 år gamle gutten for et år siden, sier at hun ikke føler skyld. Det er HELT utrolig!

Jeg er selv hundeeier, og SELVSAGT er jeg ansvarlig for hva min hund gjør og ikke gjør. Ja, dyr er dyr, men det må man ta konsekvensen av, f.eks. ved å holde aggresive hunder i bånd, ha hund i bånd hvor det er andre dyr, mennesker osv. Jeg er dødslei av hundeeiere som sier at "hunden min er snill", selvsagt er hunden snill mot sin eier! Jeg vil si det samme om min hund, men innser det at andre ikke nødvendigvis opplever det slik.

Kvinnen burde ta ansvar for sitt hundehold, som virker helt høl i huet etter beskrivelsene i media. Har du ikke råd til å bygge hundegård med gjerde, har du heller ikke råd til å ha 20-25 hunder. Utrolig. Også utrolig at VG gir henne forsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble rimelig sjokka da jeg leste det i dag jeg også ja... Selvfølgelig burde hun ikke få ha dyra lenger når de har drept den stakkars lille gutten :(

Jeg ville nok hatt veldig store problemer om jeg hadde hatt skylda i noe sånt i hvert fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hundeeier ble jeg temmelig sjokka over at hun ikke føler noen skyld i det som har skjedd.

Hun har tydelig vist at hun ikke er skikket til å ha hunder, for det at et barn (eller en voksen for den del) blir drept av hunder viser jo fatale mangler på dette. Og har man så mange hunder, og så store hunder MÅ man da gidde å bry seg om at de befinner seg på inngjerda område? At de ikke kommer seg ut derfra heller.

Selv har vi to relativt små vovver og selv om de er små er hundegården solid, med høyt gjerde (ca 2,5 meter). Og hadde de skadet mennesker eller dyr hadde jeg såklart følt skyld og tatt konsekvensene av dette.

Hele saken er helt hårreisende synes jeg :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var helt sykt da hun ikke ble straffet for dette, men det at hun ikke føler skyld i det hele tatt er jo helt borti veggene!

Nå skal vi jo som Mirabella sier ikke ta alt VG skriver som god fisk. Det er godt mulig at journalisten har tatt den uttalelsen helt ut av sin sammenheng, men likevel...

Selv om jeg hadde vært glad i dem tror jeg at jeg ville valgt å kvitte meg med hundene etter en slik episode. Jeg tror jeg er i besittelse av såpass selvinnsikt at jeg ville sett at hvis hundene mine kunne begå drap var ikke jeg i stand til å oppdra dem på rette måten, og ergo uskikket som hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte sånn med hunder som går løse på en inngjerdet tomt eller som står bundet hele dagen. De er jo utsultet på omsorg!

Hunder er rovdyr! Jeg ville ALDRI latt hunden min oppholde seg ute uten tilsyn eller i nærheten av veier og barn (eller voksne for den saks skyld). Det hjelper lite at hunden er snill, plutselig kan de føle seg truet.

Jeg hadde avlivet hunden min dersom den hadde bitt noen. Det hadde vært en svært tung avgjørelse for meg, men jeg hadde aldri klart å stole på hunden igjen etter noe sånt.

Denne kvinnen skulle hatt straff! Hun hadde ansvaret for hundene, ingen andre. Og jeg synes at det hadde vært rimelig om hun ikke fikk lov til å skaffe seg nye hunder på en laaang stund, evt. en begrensning på EN hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker igjen på at det er ikke alltid media gjengir sannheten. De er, og vil være, opptatt av å smi mens liket er varmt.

Så den type overskrifter og liksomutsagn tar jeg med veldig mange klyper salt.

Tenk om du fikk et helt kobbel journalister etter deg som maste og gnålte i et sett - jeg tror jeg kunne finne på å si noe ikke helt veloverveid - og jeg vet av erfaring hvordan et utsagn kan tas helt ut av sin sammenheng og presenteres som sannheten.

Men det selger, selvsagt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var helt sykt da hun ikke ble straffet for dette, men det at hun ikke føler skyld i det hele tatt er jo helt borti veggene

Minner om at rettsaken ikke starter før på mandag. Vent litt med å dømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...