Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #41 Skrevet 2. august 2006 Er det slutt på at de begraver folk i krypter nå? Vet at det fremdeles finnes i flere kirker...
minienthe Skrevet 2. august 2006 #42 Skrevet 2. august 2006 Er det slutt på at de begraver folk i krypter nå? Vet at det fremdeles finnes i flere kirker... ← vet ikke sikkert men tviler på at "vanligmann" får innpass i krypten. var jo sånn før og at rikfolket hadde krypt mens tjenere og bønder/husmenn ble lagt i jorden.
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #43 Skrevet 2. august 2006 Har sett endel gamle familiekrypter ja, vet ikke om de lenger er i bruk
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #44 Skrevet 2. august 2006 Min lokale kirke har krypt. Kanskje jeg må be presten om en rundtur. Var en tur i krypten på Nidarosdomen. For en skuffelse, hadde sett fram til spindelvev og mørke ganger...
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #45 Skrevet 2. august 2006 Min lokale kirke har krypt. Kanskje jeg må be presten om en rundtur. Var en tur i krypten på Nidarosdomen. For en skuffelse, hadde sett fram til spindelvev og mørke ganger... ← Er det der Olav den Hellige ligger?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #46 Skrevet 2. august 2006 Denne tråden er så lang at jeg ikke gidder å lese gjennom hele. Har noen gitt svaret, så beklager jeg at jeg eventuelt gjentar det. De sarkofagene de ligger i er av en spesiell type kalkstein som gjør at kroppene forvitrer. Etter en stund (husker ikke hvor lenge) så er det ingen kropper mer.
minienthe Skrevet 2. august 2006 #47 Skrevet 2. august 2006 Denne tråden er så lang at jeg ikke gidder å lese gjennom hele. Har noen gitt svaret, så beklager jeg at jeg eventuelt gjentar det. De sarkofagene de ligger i er av en spesiell type kalkstein som gjør at kroppene forvitrer. Etter en stund (husker ikke hvor lenge) så er det ingen kropper mer. ← link til info ?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #48 Skrevet 2. august 2006 Denne tråden er så lang at jeg ikke gidder å lese gjennom hele. Har noen gitt svaret, så beklager jeg at jeg eventuelt gjentar det. De sarkofagene de ligger i er av en spesiell type kalkstein som gjør at kroppene forvitrer. Etter en stund (husker ikke hvor lenge) så er det ingen kropper mer. ← Dette svaret gjelder altså kongesarkofagene på Akershus festning. Ser dere har gått vidre til andre menneskers gravkammer, så derfor ville jeg presisere dette.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #49 Skrevet 2. august 2006 Er det der Olav den Hellige ligger? ← Nei, han skal vel etter sigende ligge under gulvet ved et av alterene oppe i kirken, tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #50 Skrevet 2. august 2006 link til info ? ← Den infoen er i mitt hode. Hvis du googler finner du sikkert info om det. Dette ble behørig forklart under Kong Olav V's død.
minienthe Skrevet 2. august 2006 #51 Skrevet 2. august 2006 Den infoen er i mitt hode. Hvis du googler finner du sikkert info om det. Dette ble behørig forklart under Kong Olav V's død. ← ser logikken, kalk "fjerner" jo på en måte organisk materiale...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #53 Skrevet 2. august 2006 Jøss... Men hvordan SKJER dette da? ← Det bare forvitrer vel, gradvis. Husker ikke detaljer nå - er så lenge siden jeg leste om det.
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #54 Skrevet 2. august 2006 Herregud, klokken er jaggu halv fire! Jeg får sjekke mer om råtnende kongelige i morgen
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #55 Skrevet 2. august 2006 Det er med kong Olav som med The king of Rock, Elvis - he is still alive! (Min plan er at lille Marius liker modne kvinner når den tid kommer, så kan jeg ligge der på festningen og hygge meg jeg også.)
Montezuma Skrevet 2. august 2006 #56 Skrevet 2. august 2006 Denne tråden er så lang at jeg ikke gidder å lese gjennom hele. Har noen gitt svaret, så beklager jeg at jeg eventuelt gjentar det. De sarkofagene de ligger i er av en spesiell type kalkstein som gjør at kroppene forvitrer. Etter en stund (husker ikke hvor lenge) så er det ingen kropper mer. ← Det vil si at siden Märtha lå der fra før, så har de på en måte slengt Olav oppå henne dda? Og om de hadde dødd med kortere intervall, så ville hun kanskje på en måte ha fått han midt i planeten???? Ble han lagt oppi "as is", eller ble han lagt med den kisten som han lå i på lit de parade?
minienthe Skrevet 2. august 2006 #57 Skrevet 2. august 2006 Det vil si at siden Märtha lå der fra før, så har de på en måte slengt Olav oppå henne dda? Og om de hadde dødd med kortere intervall, så ville hun kanskje på en måte ha fått han midt i planeten???? ← de ligger nok ved siden av hverandre
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #58 Skrevet 2. august 2006 Det vil si at siden Märtha lå der fra før, så har de på en måte slengt Olav oppå henne dda? Og om de hadde dødd med kortere intervall, så ville hun kanskje på en måte ha fått han midt i planeten???? Ble han lagt oppi "as is", eller ble han lagt med den kisten som han lå i på lit de parade? ← De behandler nok avdøde litt mer respektfullt enn det. *Hvorfor gidder jeg å svare på et så dumt innlegg?*
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #59 Skrevet 2. august 2006 (Min plan er at lille Marius liker modne kvinner når den tid kommer, så kan jeg ligge der på festningen og hygge meg jeg også.) ← Du blir ikke kongelig av å ha deg med lille Marius.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #60 Skrevet 2. august 2006 Du blir ikke kongelig av å ha deg med lille Marius. ← Næh, men jeg får innpass hos de fleste andre i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå