Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #1 Del Skrevet 1. august 2006 Min sambo fikk kun halve lønnen han skulle ha i mai, han gav beskjed til sjefen sin med en gang, og han skulle fikse det. Rett etter ble butikken kjøpt opp og han fikk dermed en ny sjef, og den gamle sjefen blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i. Ettersom den gamle sjefen lovte å ordne opp straks forventet han å få pengene utbetalt i juni, men nei så heldig var han ikke. Han ringte og ringte, og kom til slutt frem og forklarte at han skulle på ferie og var veldig avhengig av å få denne lønnen straks. (jeg stod også og kjefta i bakgrunnen og listet opp hvordan dette burde løses best mulig ) Sambo foreslo et forskudd, men sjefen ville at sambo skulle komme med lønnslippen for han hadde det "ikke tilgjengelig" nå. Men siden vi skulle dra på ferie tidlig dagen etter avtalte de at sambo skulle ringe tilbake i morgen og ha lønnslippen med seg. Som dagt så gjort, men mannen tok ikke telefonen eller tok kontakt selv om sambo ringte mange ganger hele dagen. Sambo sendte også en melding der han gjentok ønsket om å få et forskudd som var noe lavere enn den manglende lønnen så kunne han heller få restene når han kom hjem fra ferie. Lønningsdag i juli kom, men ingen lønn, og sjefen var fremdeles særdeles utilgjengelig Sambo har nå faxet over alle papirer og sendt han en melding om det og gitt beskjed om at nå ligger alt til rette for at han skal få lønnen sin neste lønningsdag. Jeg tviler på at han får disse pengene om 14 dager. Hva kan vi gjøre? Det er 4000 kr og det er mye for en student! Jeg har hørt man kan kreve renter på beløpet også (det blir jo mest en prinsippsak), men har vi noen mulighet til å anmelde han for å holde tilbake lønn uten grunn? Noen som vet hvordan vi kan gå frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. august 2006 #2 Del Skrevet 1. august 2006 http://arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside....html?tid=28210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #3 Del Skrevet 1. august 2006 Nå har det jo vært tull der veldig lenge, hva med å si opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #4 Del Skrevet 1. august 2006 Nå har det jo vært tull der veldig lenge, hva med å si opp? ← Nei, det er mye bedre med den nye eieren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #5 Del Skrevet 1. august 2006 Nei, det er mye bedre med den nye eieren ← Åja, ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå