Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #21 Skrevet 2. august 2006 Nei, nesten, jeg fikk sot på den. Jeg har bare tort å fortelle det til 2 stykker, min far og min svigerinne. Men jeg sa til de "IKKE" spør meg hvordan jeg klarte det ← Dumming - du må ikke klatre i pipa med brudekjolen din.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #22 Skrevet 2. august 2006 Dumming - du må ikke klatre i pipa med brudekjolen din. ← Nei, jeg skulle aldrig ha gjort det
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #23 Skrevet 3. august 2006 Jeg tror jeg vil fikse buketten min selv. Både fordi jeg synes det er veldig gøy å se på blomster og finne fram til en bukett jeg liker, + at samboeren min overhodet ikke har noen interesse av det.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #24 Skrevet 4. august 2006 Mannen min fikset brudebukett og brudepikebuketter. Han var kjempeflink, og det var en utrolig fin start på dagen å få bukettene levert hos frisøren
Gjest Chrizzy Skrevet 4. august 2006 #25 Skrevet 4. august 2006 Mannen min fikset brudebukett og brudepikebuketter. Han var kjempeflink, og det var en utrolig fin start på dagen å få bukettene levert hos frisøren ← Ja, jeg synes også det høres fint ut. Hadde du lagt noen føringer for han? Farger, bilde av kjole osv? Foreløbig har jeg ikke sagt et pip, for ikke å styre det...
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #26 Skrevet 4. august 2006 Vel, vi hadde allerede bestemt at hans knappehullsblomst skulle være tradisjonell hvit nellik og at våre fedre samt hans forlover skulle ha hvit rose. Jeg tror nok det var grunnlaget for brudebuketten og brudepikebukettene. Jeg fikk en nydelig, rund bukett med hvite roser, mens brudepikene fikk en 'miniutgave' av min bukett. Han ante ikke hvordan kjolen min så ut, men jeg er ikke så veldig høy, så han skjønte nok at den var ganske enkel. Og det virker som om han tok det med i beregningen da han bestemte seg for hvilken brudebukett han ville gi meg. Det var visst aldri aktuelt med en fargesprakende diger bukett.. Han har i ettertid sagt at det var litt ekstra spesielt å se meg komme opp kirkegulvet med 'hans' brudebukett. Søt, vet du :kys_2:
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #27 Skrevet 4. august 2006 Noen som vet hva som er opprinnelsen til at mannen skal fikse brudebukett? Og hvorfor skal ikke mannen se brudekjolen før bryllupet? Hva er opprinnelsen til det? Er dette gamle norske tradisjoner eller er det noe som har kommet i nyere tid? Nysgjerrig...
flickan Skrevet 4. august 2006 #28 Skrevet 4. august 2006 Noen som vet hva som er opprinnelsen til at mannen skal fikse brudebukett? Og hvorfor skal ikke mannen se brudekjolen før bryllupet? Hva er opprinnelsen til det? Er dette gamle norske tradisjoner eller er det noe som har kommet i nyere tid? Nysgjerrig... ← Fra gammelt av var brudebuketten brudgommens gave til bruden. Akkurat hva som er grunnen til at brudgommen ikke skal se bruden i brudekjolen før kirken vet jeg ikke, men tidligere ble brylluppet oppfattet som en tid hvor gifteklare par var særlig utsatt for demoner og ulykke..Det har skapt mange av de tradisjonene vi har i dag, deriblant myten om ulykke over fremtiden dersom brudgommen så bruden før vielsen. Aner ikke hvor gammelt det er, men det er ikke en særnorsk myte hvertfall, den finnes i flere land i Europa.
Trampe Skrevet 4. august 2006 #29 Skrevet 4. august 2006 Vi satt og kikket på bilder sammen, og ble enige om hva slags type bukett jeg skulle ha. Så sendte vi bildene på mail til blomsterbutikken, som lagde buketten og leverte den på dagen. Ingen av oss hadde sett buketten før, og den var nydelig!! Jeg var kjempespent og litt redd for at den ikke skulle være slik jeg ønsket meg den, men den var helt perfekt :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå