Gå til innhold

Ringer du venninnene dine klokka 12 om natta?

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

I dag tidlig når jeg våknet hadde jeg et ubesvart anrop i fra ei venninne.

Hun hadde ringt meg to ganger klokka 12 om natta.

Jeg ble ikke irritert, men syns heller ikke noe særlig om det.

Syns dere det er greit at venninnene deres ringer dere midt på natta på en hverdag?

Tenkte å legge til dette. Det var ikke noe alvorlig, hun ringte kun for å slå av en prat om en kan kalle det, det.

Endret av Bianca
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit uten at vi har avtalt det først, via sms eller msn.

Gjest Lanyah
Skrevet (endret)

Synst det er litt sent da...! Selv om jeg ofte sitter oppe sene kvelder....!

Jeg har noen som alltid ringer i helgene om natten..., er så irriterende...! Iallefall når jeg sover for eksempel hos kjæresten min...! Jeg burde begynne å slå av telefonen min, men klarer det bare ikke...! Har den på lydløs, men den vibrerer jo da...! Men uansett, hvorfor ringe midt på natten å si at de er på fest?...

Endret av Lanyah
Skrevet

For å si det sånn - hadde en venninne ringt meg klokka tolv på natta hadde jeg vært livredd for at det hadde skjedd noe veldig alvorlig! Dødsfall, ulykker....etc etc....fantasien min hadde jobba turbo det nanosekundet fra jeg hørte det ringte til jeg svarte.....

Og hvis det var bare for å slarve sjit.....hadde jeg muligens svart "neimen stakkar, har batteriet på klokka di gått ut. Normale mennesker gjør seg klar for å SOVE skjønner du. Ring heller i mårra. Natta"

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Synes heller ikke noe særlig om at mine venninner gjør det.

Noe helt annet er det selvfølgelig hvis det har skjedd noe spesielt som gjør at hun har behov for noen å prate med.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Syns det var litt spesielt, ja, særlig siden det ikke var noe spesielt. Ville aldri turt det selv. Min grense går på 10-10.30, noe som henger igjen fra gammelt av, da man ringte venner på hustelefon (og det kunne være andre i huset som hadde lagt seg). Nå kunne jeg kanskje ha ringt noen kl 23, men hvertfall ikke seinere.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men nå skrur jeg alltid av tlf om kvelden, så ikke noe problem for meg ang. å bli vekket (og, ja, vekkerklokka på mobilen skrur seg på selv om den er skrudd av - hvertfall på min).

Gjest Gjest_Mona32_*
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med at venninna mi ringte midt på natta. Hvis jeg ikke ønsket å skravle, så lot jeg være å ta telefonen. Skulle dette mot formodning bli en vane, og dette forstyrret nattesøvnen min, så hadde jeg sagt til henne at hun fikk kutte ut ringinga så seint.

Skrevet

Liten sidekommentar - jeg har fått tlf fra venninne kl 0040....og det var en torsdag...men det var også torsdagen FØR langfredag og da var jeg våken og syntes en liten skravleprat var helt OK *S*

Skrevet

Ringer aldri noen etter kl.22. Hvis en av oss er skravlesyke etter den tid,så sender vi alltid en sms og spør om man er våken og om det er greit å ringe.

Hadde blitt redd jeg hvis tlf.hadde ringt så sent.

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg sitter alltid oppe til langt over tolv, så det stort sett greit, men jeg synes det er fint å sende en sms og høre om folk er våkne først. Det pleier jeg å gjøre, og det gjør de som ringer så sent også!

Blir forsåvidt ikke sur om noen ringer kl 00 heller, men litt kjipt hvis jeg skulle ha lagt meg litt tidlig.

Skrevet

Jeg hadde aldri ringt noen så seint om kvelden.. jeg måtte i allefall ha en SVÆRT god grunn til det.

(klart er det i helga/ferien og vi begge er ute å fester e.l så er det jo en annen sak..men til vanlig nei)

Skrevet

Reagerer ikke om en venninne ringer så sent så lenge hun vet jeg er våken - feks i ferie eller helg eller vi nettopp har sms'a eller msn'a... Er det hverdag og man skal på jobb hadde jeg nok trodd det var noe alvorlig.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Må bare legge til at de få gangene noen har ringt meg midt på natta, har jeg blitt redd. For litt siden var faren min på fest, og klarte å ringe meg uten å mene det to ganger i fire-tiden om morgenen. Ble livredd og trodde det var noe galt med besteforeldrene mine eller noe. Ble ganske irritert når det viste seg at det han bare hadde kommet borti noen taster. Moren min jobber skift, og når hun har ringt meg veldig tidlig om morgenen et par ganger, må jeg innrømme at jeg har kjeftet på henne, fordi jeg har trodd det var noe alvorlig.

Skrevet
Jeg sitter alltid oppe til langt over tolv, så det stort sett greit, men jeg synes det er fint å sende en sms og høre om folk er våkne først. Det pleier jeg å gjøre, og det gjør de som ringer så sent også.

Samme her...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg spør folk jeg ikke kjenner sååååå godt, men mine gamle venninner og jeg ringer hverandre når det måtte være. Det er vi vant til og det er en innarbeidet vane.

Men jeg ble sliten en periode på vgs når en venninne ringte/skrev mld HVER natt om selvmordstanker...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ringer aldri til hustelefonen til folk etter klokka ti, med mindre jeg vet at vedkommede er våken. Annerledes er det med mobil syns jeg. Mobil ringer jeg til til alle døgnets tider, og mobilen min kan også ringe på noen heller sære tisdspunkter. Men om det ikke passer, om jeg sover eller noe annet, så lar jeg den rett og slett ringe. Eller jeg setter den på lydløst. Syns det er veldig greit. Man jo ikke ta telefonen om det ikke passer. Jeg gidder iallefall ikke å stå opp for å ta telefonen, da ringer jeg heller tilbake neste morgen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde ikke ringt uten å spurt først, med mindre jeg visste hun var oppe, men det hadde ikke gjort meg noe om noen ringte meg på det tidspunktet.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, jeg mener mobil jeg, hustelefon ringer jeg ikke på før etter ti i ukedager, tolv i helger og ikke etter ti

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg mener også mobil, siden man der kan skru av lyden og trykke på ''avvis'' dersom man ikke vil prate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...