Coronas Skrevet 7. august 2006 #81 Skrevet 7. august 2006 Hvordan vet du at man ikke setter seg inn i kulturen til det landet man kommer til? Hvordan kan du vite det om meg f.eks.? Hvis jeg beskriver hvor jeg skal uten at jeg har bestemt meg 100% for hvor kan jeg si: Det blir nok en tur til Østen. Hva er galt med det? Hvis jeg vet jeg skal til Thailand sier jeg ikke lenger Østen - da sier jeg Thailand. Det samme gjelder syden. Nå har jeg pleid å reise til Kreta jeg da og dermed sier jeg Kreta. ← Når man skriver at man driter i hvor man havner bare det er sol, strand og en øl. Har aldri hørt om folk som drar til Østen. De vet gjerne navnet på landene de vurderer å dra til.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #82 Skrevet 7. august 2006 Jeg er lei av det skal väre så dövt å "bare dra til syden". Visst kan det väre flott! Jeg var i "syden" selv om jeg kjörte langs Spania og Portugals kyster. OG besökte massevis av byer. Er så lei av at ingenting er bra nok, vilt nok, eller genuint nok. Kultursnobberi er det falskeste jeg vet. ← Å, jeg er så enig! Jada jada, det er så harry å dra til Syden. Helst skal man jo reise på en særs kronglete måte, til en by uten andre turister enn en selv. altså, ikke noe galt med det, men hvis noen har lyst til å reise til SYDEN for å ligge på en strand, spise lettvinte måltider på kafeer som også serverer kjøttbullar (slik at barna faktisk kan få noe de vil spise, slik at foreldrene kan kose seg med sin mat), hvor kulturlivet består i å se i dårlige suvenir-sjapper og prøve seg på en spansk glose (bestille halvliter på spansk foreksempel) - hvis noen rett og slett har lyst til å reise til SØROVER, uten noe annet krav enn der det er billigst, mest lettvint, best Bamseklubb for barna, finest badeanlegg - ja da er man skikkelig blodharry Hvis jeg skal på ferie med målsetting å ligge på en strand og ha det mest mulig bekvemt og tilogmed ha tilgang på kjøttbullar til barna, da sier jeg at jeg skal til SYDEN. Fordi det er uinteressant hvilket land jeg skal til for de fleste. Om det betyr at jeg er harry, bare opptatt av meg og mitt eller ikke har sans for kultur og historie, vel, jeg ler! Og hvis noen syns det er interessant å vite hvilken strand jeg skal ligge på og hvilket supermercado jeg skal kjøpe kjøttbullarna mine på, så regner jeg med at de spør!
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #83 Skrevet 7. august 2006 Når man skriver at man driter i hvor man havner bare det er sol, strand og en øl. Har aldri hørt om folk som drar til Østen. De vet gjerne navnet på landene de vurderer å dra til. ← Jeg kjenner mange som sier de har vært/skal til Østen. Noen venner av meg backpacket i Asia i tre måneder. De sa de skulle til Østen, fordi de ikke helt visste hvor de skulle. Andre reiser til Østen som man reiser til Syden. Turistkompleks, sol&strand&snorkling i kø med likesinnede. Skal man gå fjelltur i Tibet sier man nok ikke "jeg skal en tur til Østen". Det er en liten forskjell...
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2006 #84 Skrevet 8. august 2006 Jeg tror fortsatt ikke du helt vet hva det er... backpacking pga svaret du hadde i innlegget ditt : -Jeg har ikke råd til dyre "moteriktige", "høyverdige", "snobbete" backpackingturer- Backpackingturer er ikke dyre. De som drar på slike turer bor billig dvs en resort med kategori 1* uten aircondition. Noen ganger overnatter de på strender rundt om, under en myggnetting. Maten de spiser er som den lokale befolkningen spiser. Alt skal gjøres så billig som mulig fordi de gjerne er i landet eller kontinentet i bortimot 3 mnd til og fra. Etter en slik tur reiser ikke de med charter mer. Der er sikkert fint å dra på charterturer. Alt er tilrettelagt. Men flyene er dårlige og det koster å spise/drikke ombord. Personlig liker jeg ikke charterferie, men det er nå bare meg. Godt at det er mange som bruker det, reiselivsbransjen trenger jobbene sine Syns ikke trådstarter virker nedlatende på noen. Hun bare lurer på om de som reiser til "syden" vet hvor de havner hen. ← Men de er borte i 3 mnd ikke sant? Da koster altså deres tur sikkert 3 ganger så mye som min og siden man er av de "kule" som ikke kan utstå charterfly (det kan ikke jeg heller på lange turer) så betaler man mye dyrere rutefly isteden. Så vandrer man i FLOKK sammen med en haug andre backpackere og så er man så ELITE for man spiser samme maten som de innfødte. Charterturer har sin misjon - er vanskelig for barnefamilier å være høykulturelle backpacking turister. De foretrekker da en tur til Syden - det er greit og billig når man har barn. Reise jorden rundt mer ryggsekk er noe som passer best for ungdom som kan ta ferie i månedsvis av gangen. Du får unnskylde oss andre som må forholde oss til en virkelighet med konsentrert ferie der vi ikke har tid eller andledning til å humpe på toget halvparten av ferien - da tar vi heller charterflyet - eller ruteflyet - til en lettvint deilig ferie der vi kan slappe av fra den vanlige hverdag. Jeg vil ha vekk den holdnignen som sier at de som drar til syden ikke er interessert i landet de drar til og at det er ukulturelt å si at man drar til syden. Så får de høykulturelle backpackerne som foretrekker å ligge vondt på stranden gjøre det og så kan vi andre som ikke er forspent med slike mengder ferie og penger at vi kan ta rutefly eller betale fullpris billett på toget (rabatter og interrail er jo for ungdom under 36) kose oss på chartertur.
punktom Skrevet 8. august 2006 #85 Skrevet 8. august 2006 (endret) Ja for de som reiser med rutefly, er interessert i kulturen og farter rundt i landet, de legger ikke igjen en eneste krone ← Var det det jeg skrev? Hvis land rundt Middelhavet bare ville satset på kulturindustri så hadde de kuttet ut charterindustrien. Du burde nesten vurdere å søke på en stilling som kreativ ansvarlig for turismenæringen for alle landene rundt middelhavet. Tydligvis har du alene skjønt noe ingen av hva disse folkene som bor i disse landene har skjønt. Imponerende! En slik innsikt og forståelse som overgår de lokale folkenes egen selvinnsikt kan ikke ha kommet fra annet enn at du har blitt kjent med kulturen deres. Akk, om de bare forsto seg selv like godt som du gjør. Endret 8. august 2006 av punktom
Coronas Skrevet 8. august 2006 #86 Skrevet 8. august 2006 Men de er borte i 3 mnd ikke sant? Da koster altså deres tur sikkert 3 ganger så mye som min og siden man er av de "kule" som ikke kan utstå charterfly (det kan ikke jeg heller på lange turer) så betaler man mye dyrere rutefly isteden. Så vandrer man i FLOKK sammen med en haug andre backpackere og så er man så ELITE for man spiser samme maten som de innfødte. Charterturer har sin misjon - er vanskelig for barnefamilier å være høykulturelle backpacking turister. De foretrekker da en tur til Syden - det er greit og billig når man har barn. Reise jorden rundt mer ryggsekk er noe som passer best for ungdom som kan ta ferie i månedsvis av gangen. Du får unnskylde oss andre som må forholde oss til en virkelighet med konsentrert ferie der vi ikke har tid eller andledning til å humpe på toget halvparten av ferien - da tar vi heller charterflyet - eller ruteflyet - til en lettvint deilig ferie der vi kan slappe av fra den vanlige hverdag. Jeg vil ha vekk den holdnignen som sier at de som drar til syden ikke er interessert i landet de drar til og at det er ukulturelt å si at man drar til syden. Så får de høykulturelle backpackerne som foretrekker å ligge vondt på stranden gjøre det og så kan vi andre som ikke er forspent med slike mengder ferie og penger at vi kan ta rutefly eller betale fullpris billett på toget (rabatter og interrail er jo for ungdom under 36) kose oss på chartertur. ← De er borte i 3 mnd og bor billig i forhold til en charter til samme destinasjon. De bor på hostels, bungalow uten a/c eller stranden som sagt. Også noen som bor hos lokalbefolkningen. Flyturen koster ikke så mye om man velger annet enn SAS. Thai airways er billigere. Du kan få billett til 7500kr for å være borte i 3 mnd... om du følger med på nettet. Man er ikke ELITE når man spiser mat som de lokale gjør. Det er BILLIGERE! Helt enig. Men det er faktisk noen som backpacker med 1 lite barn (gratis på flyet). Men de er veldig få. Har konsentrert ferie jeg også. Men drar ikke på charter forde. Bedre å finne billige flybilletter på nettet og billig overnatting i den landet jeg velger å reise til. Men selvfølgelig er det deilig å ikke tenke og bare slappe av. La Star T. ol gjøre alt for deg. Syns det er litt av sjarmen å finne ut ting selv. Men de som velger charter må få lov til det, bare de vet hvor de havner Det er ikke ukulturelt å dra til "syden", bare man vet hvilken kultur man kommer til. Rabatter og interrail er ikke bare for ungdom, se her : http://www.nsb.no/internet/no/Guide_til_re...b=&language=no/ Man må ikke grave seg ned når man går over 35 år altså. Se bare på de på 40 som er med på full moon party i Thailand :D Man er aldri for gammel til å leve.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #87 Skrevet 8. august 2006 Jeg synes backpacking og sydenturer er skikkelig harry. Syden er for meg meg Spania, Hellas og steder der alle jubler og klapper i flyet ved landing. Syden er harry fordi folk som bor der er fattige, men skrur opp prisene for dumme turister. Nordmenn og spesielt svensker er harry fordi de handler masse elendig sprit i lokalbutikkene. Og varm vin ute... Maten er ikke god i syden, og mye er skittent. Menn har hestehaler og tatoveringer og de tror alle jenter som er alene i gatene vil ha seg med lokale. Man kan ikke spasere i fred og alle menn ser en som potensielt objekt. Alle skal selge noe og det er elendig produkter. Syden betyr drit.
Gjest Neffi Skrevet 8. august 2006 #88 Skrevet 8. august 2006 (endret) De er borte i 3 mnd og bor billig i forhold til en charter til samme destinasjon. De bor på hostels, bungalow uten a/c eller stranden som sagt. Også noen som bor hos lokalbefolkningen. Flyturen koster ikke så mye om man velger annet enn SAS. Thai airways er billigere. Du kan få billett til 7500kr for å være borte i 3 mnd... om du følger med på nettet. Man er ikke ELITE når man spiser mat som de lokale gjør. Det er BILLIGERE! Helt enig. Men det er faktisk noen som backpacker med 1 lite barn (gratis på flyet). Men de er veldig få. Har konsentrert ferie jeg også. Men drar ikke på charter forde. Bedre å finne billige flybilletter på nettet og billig overnatting i den landet jeg velger å reise til. Men selvfølgelig er det deilig å ikke tenke og bare slappe av. La Star T. ol gjøre alt for deg. Syns det er litt av sjarmen å finne ut ting selv. Men de som velger charter må få lov til det, bare de vet hvor de havner Det er ikke ukulturelt å dra til "syden", bare man vet hvilken kultur man kommer til. Rabatter og interrail er ikke bare for ungdom, se her : http://www.nsb.no/internet/no/Guide_til_re...b=&language=no/ Man må ikke grave seg ned når man går over 35 år altså. Se bare på de på 40 som er med på full moon party i Thailand :D Man er aldri for gammel til å leve. ← KJære deg! Det handler ikke om hvor gammel man er men om hvilken type man er. Selv klarte jeg to uker med backpacking. Jeg savnet dusjen, sengen, dopapiret= hygienen og litt "luksus". Jeg satt meg på de rosabussene og hadde en fantastisk tur etter at jeg hadde lagt ned prosjektet selv. Alle har ikke ønske om å detaljplanlegge en selvstendig tur hvor det nå skulle bære hen! Og, om jeg får kommentere ditt "full moon party" vil jeg ikke si at det er det mest eksotiske jeg har hørt om... Muligens vokser du videre og setter pris på menneskene du har i ditt liv og nære deg, og forstår at en fest i Thailand er den samme som en hjemme i Norge. Det ligger ikke i avstanden. Kanskje setter du pris på at noen kan fikse hotell for deg, da du har alt annet og tenke på - og da du er LEI av å ha prosjekt gående hele veien mens du er på ferie. Prosjekt har man nok av da man kommer hjem. Slik tenker mange Og hvorfor skulle man gå glipp av kulturen bare fordi noen veileder deg?? Men du er ikke denne typen, sier du. Godt for oss alle at vi har valg. Det handler ikke om at dine valg er de rette her i verden - for oss ALLE ...Men bare gi det noen år... Kanskje det tross alt handler om det? Endret 8. august 2006 av Neffi
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2006 #89 Skrevet 8. august 2006 (endret) De er borte i 3 mnd og bor billig i forhold til en charter til samme destinasjon. De bor på hostels, bungalow uten a/c eller stranden som sagt. Også noen som bor hos lokalbefolkningen. Flyturen koster ikke så mye om man velger annet enn SAS. Thai airways er billigere. Du kan få billett til 7500kr for å være borte i 3 mnd... om du følger med på nettet. Man er ikke ELITE når man spiser mat som de lokale gjør. Det er BILLIGERE! ← Det er IKKE billigere enn min chartertur - det er faktisk nesten dobbelt så dyrt. Men hvis du nå sammenligner Østen med Syden så er vi jo allerede på viddene. Har konsentrert ferie jeg også. Men drar ikke på charter forde. Bedre å finne billige flybilletter på nettet og billig overnatting i den landet jeg velger å reise til. Men selvfølgelig er det deilig å ikke tenke og bare slappe av. La Star T. ol gjøre alt for deg. Syns det er litt av sjarmen å finne ut ting selv. Men de som velger charter må få lov til det, bare de vet hvor de havner ← Jeg reiser ikke med StarTour frivillig - men jeg bruker et av de andre selskapene. Jeg har også ordnet min egen tur den gangen jeg var i Thailand - det gikk greit det også. Charterfly for lange turer (over 5 timer) er tortur, da heller rutefly til samme pris. Men når det gjelder sydenturer til Kreta, Mallorca eller lignende er charter helt greit. Man kan leie seg en bil og få sett stedet selv om man ankom med Ving og bor på Vingresort. Rabatter og interrail er ikke bare for ungdom, se her : Man må ikke grave seg ned når man går over 35 år altså. Se bare på de på 40 som er med på full moon party i Thailand :D Man er aldri for gammel til å leve. ← Hvem snakker om å grave seg ned? Hvem gidder i voksen alder å gå i den samme krøllete buksen etter en uke og sove på stranden som du er så opptatt av? Hva er det som er så kulturelt opphøyd med å være drita full på full moon party i Thailand, og hva i denne verden har det med lokal kultur å gjøre? Det er de færreste av oss voksne som kan ta fri fra "hele verden" og tøffe rundt i en måned - det hører ungdomstiden til. For mitt vedkommende er økonomi viktig - derfor velger jeg billigtur til Syden. Det er det jeg har råd til nå, senere kan det være at jeg kan velge noe mer "høykulturelt" og "sosialt akseptert". Forøvrig flott at det finnes Interrailbilletter til den prisen for voksne - takk for tipset (jeg visste at det fantes voksen interrail, men synes å huske at den hadde en veldig voksen pris en gang i tiden). Endret 8. august 2006 av Blondie65
Coronas Skrevet 9. august 2006 #90 Skrevet 9. august 2006 Var det det jeg skrev? Hvis land rundt Middelhavet bare ville satset på kulturindustri så hadde de kuttet ut charterindustrien. Du burde nesten vurdere å søke på en stilling som kreativ ansvarlig for turismenæringen for alle landene rundt middelhavet. Tydligvis har du alene skjønt noe ingen av hva disse folkene som bor i disse landene har skjønt. Imponerende! En slik innsikt og forståelse som overgår de lokale folkenes egen selvinnsikt kan ikke ha kommet fra annet enn at du har blitt kjent med kulturen deres. Akk, om de bare forsto seg selv like godt som du gjør. ← Er det ikke kultur man vil oppleve når man reiser bort fra fedrelandet? Tror de vet om det i turistnæringen selv. Men charterturister fyker ikke rundt og føler på kulturen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125674 eller?
Gjest Neffi Skrevet 9. august 2006 #91 Skrevet 9. august 2006 Er det ikke kultur man vil oppleve når man reiser bort fra fedrelandet? Tror de vet om det i turistnæringen selv. Men charterturister fyker ikke rundt og føler på kulturen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125674 eller? ← ha ha ha, jeg tenkte meg nok at dine antagelser kunne väre grundet på en enkel artikkel
JallaJalla Skrevet 9. august 2006 #92 Skrevet 9. august 2006 kanskje jeg skal føre "syden" på harrylista mi ?
LilleBille Skrevet 9. august 2006 #93 Skrevet 9. august 2006 Syden er i følge Are Kalvø Ein annan plass - og han beskriver vel alle våre fordommer og meninger på en utrolig måte i boka si "Syden" Dette er boka om det store og kjente og kjære ferielandet vi kallar Syden, landet der det aldri er langt til stranda, der det er serveringsplassar overalt, der alle snakkar engelsk og mange snakkar svensk eller norsk eller ei blanding, der det alltid er sol og varmt og der alt er greitt, heile tida, der det finst andre reglar enn heime, der vi kan oppføre oss annleis enn heime, og gjer det. Draumen om Syden er draumen om paradiset som er tilgjengelig for alle. Draumen om Syden er draumen om sosialdekoratisk luksus.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. august 2006 #94 Skrevet 9. august 2006 Er det ikke kultur man vil oppleve når man reiser bort fra fedrelandet? Tror de vet om det i turistnæringen selv. Men charterturister fyker ikke rundt og føler på kulturen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125674 eller? ← Akkurat ... Så fordi "noen" eller "mange" oppfører seg som fyllesvin og kulturanalfabeter når de er på chartertur så er alt som heter charterturisme ukulturelt? Av samme grunn kan jo vi her vest da si at samtlige østlendinger som reiser til Sverige er harry? Spesielt hvis det blir brukt bil? Jeg er fullstendig klar over at MANGE i alle aldre snakker svorsk hele sydenturen igjennom - dersom den spanske kelneren ikke forstår så er det jo bare å rope ENDA høyere. Men noen av oss som velger charterturer reiser fordi dette er den rimeligste og greieste måten å reise på. Og snakker av prinsipp engelsk til kelneren. Og opplever den lokale kulturen hvis det er det vi ønsker eller nyter sol og varme fordi det var det man dro dit for.
Gjest soleil noir i.i. Skrevet 9. august 2006 #95 Skrevet 9. august 2006 Syden er i følge Are Kalvø Ein annan plass - og han beskriver vel alle våre fordommer og meninger på en utrolig måte i boka si "Syden" Dette er boka om det store og kjente og kjære ferielandet vi kallar Syden, landet der det aldri er langt til stranda, der det er serveringsplassar overalt, der alle snakkar engelsk og mange snakkar svensk eller norsk eller ei blanding, der det alltid er sol og varmt og der alt er greitt, heile tida, der det finst andre reglar enn heime, der vi kan oppføre oss annleis enn heime, og gjer det. Draumen om Syden er draumen om paradiset som er tilgjengelig for alle. Draumen om Syden er draumen om sosialdekoratisk luksus. ← He he denne boka driver jeg og leser akkurat nå. Så det er litt gøy å følge med på denne opphetede debatten på KG. Selv har jeg reist mye i land som f.eks. Spania, men bare vært "i syden" en gang (chartertur til Egypt). Det har sin sjarm, det også. Selv om det er "harry"
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #96 Skrevet 9. august 2006 Syden er iallefall ikke et moteord, det er mer et anti-mote ord. Jeg bruker det fordi jeg tror det er et særnorsk uttrykk og synes det er litt morsomt. SYDEN er et sted hvor det er sol, strand, bading, sjapper med plastikkting og badehåndklær, rekker med restauranter osv. Jeg vet jo godt hvilket land jeg reiser til, men i begynnelsen av planleggingen så bruker jeg Syden som begrep, og leter etter turer litt bredt. Om jeg har lyst til å reise til et spesifikt land og sted, så sier jeg det som destinasjon. Men å reise til syden, det er jo faktisk å reise til et sted hvor man kan ligge på stranda, bade, og drikke billig øl.. Man bryr seg ikke så mye om akkurat hvor man havner. Erkenorsk konsept for meg. (Jeg har nettopp vært i syden, da på Mallorca. Jeg har lyst til å reise til Italia og Hellas også, som teknisk sett ligger i syden, men jeg vil dit for mer enn strand+bading)
Coronas Skrevet 9. august 2006 #97 Skrevet 9. august 2006 KJære deg! Det handler ikke om hvor gammel man er men om hvilken type man er. Selv klarte jeg to uker med backpacking. Jeg savnet dusjen, sengen, dopapiret= hygienen og litt "luksus". Jeg satt meg på de rosabussene og hadde en fantastisk tur etter at jeg hadde lagt ned prosjektet selv. Alle har ikke ønske om å detaljplanlegge en selvstendig tur hvor det nå skulle bære hen! Og, om jeg får kommentere ditt "full moon party" vil jeg ikke si at det er det mest eksotiske jeg har hørt om... Muligens vokser du videre og setter pris på menneskene du har i ditt liv og nære deg, og forstår at en fest i Thailand er den samme som en hjemme i Norge. Det ligger ikke i avstanden. Kanskje setter du pris på at noen kan fikse hotell for deg, da du har alt annet og tenke på - og da du er LEI av å ha prosjekt gående hele veien mens du er på ferie. Prosjekt har man nok av da man kommer hjem. Slik tenker mange Og hvorfor skulle man gå glipp av kulturen bare fordi noen veileder deg?? Men du er ikke denne typen, sier du. Godt for oss alle at vi har valg. Det handler ikke om at dine valg er de rette her i verden - for oss ALLE ...Men bare gi det noen år... Kanskje det tross alt handler om det? ← Det fullmoon partyet (hvorfor satte du det i gåseøyne?) var for å understreke at når man er 36år, så er ikke livet over. Det er folk i 40-årene der for feste. Er ikke for å si at det er så ufattelig eksotisk. Nå vil jeg ikke si at man kan sammenligne noen fest i hele verden med en fest i Norge. Man kan ikke feste på en strand her. Er ikke lov å drikke på offentlig sted. Ikke er det varmt heller. Drikken er ikke billig. Og du møter ikke folk fra hele verden på en strand i Norge. Maten er ikke billig osv osv osv osv. Virker som du hopper inn i diskusjoner uten å lese alle svarene. Jeg sier ikke at jeg har svaret til alle. Jeg mener bare det som trådstarter mener. Og folk blir sur på det er ikke min feil. Dessuten tror jeg dette svaret var til hun andre og ikke meg. Det er jeg som forteller henne at hun ikke skal grave seg ned. Les alt vi skriver før du kaster deg ut i en diskusjon.
Coronas Skrevet 9. august 2006 #98 Skrevet 9. august 2006 Syden er iallefall ikke et moteord, det er mer et anti-mote ord. Jeg bruker det fordi jeg tror det er et særnorsk uttrykk og synes det er litt morsomt. SYDEN er et sted hvor det er sol, strand, bading, sjapper med plastikkting og badehåndklær, rekker med restauranter osv. Jeg vet jo godt hvilket land jeg reiser til, men i begynnelsen av planleggingen så bruker jeg Syden som begrep, og leter etter turer litt bredt. Om jeg har lyst til å reise til et spesifikt land og sted, så sier jeg det som destinasjon. Men å reise til syden, det er jo faktisk å reise til et sted hvor man kan ligge på stranda, bade, og drikke billig øl.. Man bryr seg ikke så mye om akkurat hvor man havner. Erkenorsk konsept for meg. (Jeg har nettopp vært i syden, da på Mallorca. Jeg har lyst til å reise til Italia og Hellas også, som teknisk sett ligger i syden, men jeg vil dit for mer enn strand+bading) ← Syden: Syden som substantiv betyr "et sted som ligger sørpå", og er altså et relativt begrep. På folkemunne i Norge i dag er "syden" fellesbetegnelse på reisemål med gode badetemperaturer, pakketurer med charterfly og hotell, og gjerne rimelig prisnivå, kanskje særlig på alkohol. En sydentur er således nesten alltid en komfortreise, ikke en opplevelsesreise. http://no.wikipedia.org/wiki/Syden
Coronas Skrevet 9. august 2006 #99 Skrevet 9. august 2006 Hva er det som er så kulturelt opphøyd med å være drita full på full moon party i Thailand, og hva i denne verden har det med lokal kultur å gjøre? Hvem har sagt at det er kultur å dra på fullmoon party? Jeg skrev det for å understreke at man aldri er for gammel til å ha det gøy med en "ungdoms opplevelse" (les: party på stranden) Og hvorfor må man være drita bare man hører ordet party? ←
Coronas Skrevet 9. august 2006 #100 Skrevet 9. august 2006 Oj litt surr med quoten over her Mitt svar er på andre avsnitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå