Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig etter en del år med flittig bruk av rettetang begynt å bli glad i krøllene mine, men skulle gjerne ha fremhevet de litt mer! Altså jeg vil gjerne ha dem litt mer "bouncy" om dere skjønner hva jeg mener...

Har prøvd Redken sin serie for krøllete hår og er jo godt fornøyd med den da, men lurte på om dere kanskje kunne anbefale noen andre? Eller er dette virkelig den beste serien?

Tar gjerne imot tips om styligprodukt også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker, og er kjempefornøyd med Redken All soft-serien, og Kerastasé elasto-curl. Om jeg dusjer tidlig på dagen trykker jeg litt hårgele inn i håret for å samle krøllene, men om jeg sover med vått hår blir krøllene automatisk mer "bouncy", da retter jeg bare litt på luggen med rettetang. :)

Beste rådet for krøllete hår som jeg følger er; å ikke bruke hårbørste! Jeg grer håret i dusjen når balsamen er i istedet. Grer jeg håret etter en dusj, eller når håret er tørt, da deler krøllene seg og ser mer slitt ut...

Har selv prøvt redken-serien for krøllete hår, men synes ikke den var noe å skryte av egentlig....

Skrevet

Nei å gre håret mitt er helt uaktuelt! Da blir det vanligvis afro - samtidig som jeg grer ut alle krøllene. Pleier å gre det før jeg går i dusjen jeg... Så du synes elasto-curl var bedre? Hva var forskjellen?

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Redken, men noe som heter Anti-frizz og noe billigere greier. Kan ikke si at jeg merket den helt store forskjellen. Det som har funket best på meg er krøllekrem og å ikke gre håret i våt tilstand. Og å bade i saltvann om sommeren (får ekstra krøllete hår, og mer samlede krøller av det - får faktisk en del komplimenter for håret etter at jeg har badet).

Skrevet
Jeg har ikke prøvd Redken, men noe som heter Anti-frizz og noe billigere greier. Kan ikke si at jeg merket den helt store forskjellen. Det som har funket best på meg er krøllekrem og å ikke gre håret i våt tilstand. Og å bade i saltvann om sommeren (får ekstra krøllete hår, og mer samlede krøller av det - får faktisk en del komplimenter for håret etter at jeg har badet).

Jeg elsker også håret mitt etter at jeg har badet i saltvann og gikk derfor til innkjøp av saltvannsspray. Gledet meg til å kunne ha perfekte krøller hver dag, men resultatet ble jo ikke det samme i det hele tatt! Veldig skuffede... :tristbla: Eneste forskjellen jeg merket var at det føltes tørrere å ta på... :sur:

Skrevet

jeg har bestillt sexy curly hair på alternativbeauty ,har hørt myeskryt av det.

Kjøpte shampoo,balsam,skum.

Skal gi tilbakemelding når jeg har prøvdt det?? :Nikke:

Skrevet
jeg har bestillt sexy curly hair på alternativbeauty  ,har hørt myeskryt av det.

Hvor bestilte du det hen sa du? Link? Har hatt lyst til å prøve det produktet lenge, men har aldri fått somla meg til det.

Har også krøllete hår. Det eneste som hjelper meg er å kun gre det i våt tilstand (noe annet er jo totalt umulig!) og å bruke hårskum av ymse slag.

Er så enig med at håret blir fint etter saltvannsbading! Må være den gode blandinga av saltvann, maneter, fisk og folks urinering (jf annen tråd her) som gjør det.

Skrevet
jeg har bestillt sexy curly hair på alternativbeauty  ,har hørt myeskryt av det.

Ja det må du gjøre! Hvor mye koster det, og hvordan er det med porto og mva og sånn derfra? Skriver de ned verdien?

Skrevet

alternative-beauty.com

Venter på pakken ,men det kom på 180 nok for shampoo,balsam og skum.så jeg skal ikke bli stoppet i tollen.

Men jeg har sendt mail til de at de må kun skrive prd verdi utenpå IKKE portoen da vi i norge har dettte moms/toll tullet...

Portoen srto som ca 4 dollarv ,men jeg tror det ikke før jeg ser det da.. :smile:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg anbefaler serien fra Alterna Life.

Foreløpig har jeg kun Curls Shape Activator. Den bruker jeg i vått hår og hjelper til å gi spenst i krøllene. Dersom du kjøper den på Lookfantastic.com så sparer du ca. 130 kr i forhold til hos frisøren.

Skal kjøpe shampo og balsam, samt en annen spray derfra. Mangler bare litt i lommeboka akkurat nå ;)

Skrevet

Redken Fresh Curls er min favoritt.

Bumble&Bumble Curl Conscious er også veldig bra (bestilles på lookfantastic)

Tigi Oatmeal&Honey Shampoo og Balsam funker også bra.

Jeg bruker Tigi Bedhead Control Freak Serum i vått hår + Redken AntiSnap. Får da litt store, myke krøller - og håret holder seg fnt iallefall 2-3 dager.

Skrevet

Kerastase sin serie for krøllete hår er helt fantastisk! Elsker den serein, og de har den på SN! :klappe:

Skrevet

Jeg bruker Redken Fresh Curls. Er kjempefornøyd med den. Føler den samler krøllene og demper småhårene/frizzen. :)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei "en som vet"!!

jeg vil anbefale deg en side som heter naturallycurly.com

forumet på denne siden er kjempebra!!

bor du i oslo?

stikk innom tanum..kommer ikke på hva det sentret heter i farta..

den tanumen som ligger like ved rosenkrantzgate.

der har de en bok som heter curly girl i beautyavdelingen.

les den,gir mange gode tips.

mange av jentene på naturallyurly.com følger rådene i den boken.

hvis du eier en hårbørste,hiv den.alt du trenger er en kam & fingrene dine!!

hvis du ser bak på de fleste hårprodukter vil du se at de inneholder silikoner.

(de ender på -cones dvs.dimethicone,amodimethicone..osv)

silikoner legger seg som en plasthinne oppå håret & gjør at fuktighet ikke kan trenge inn i håret ditt. de maskerer hårets virkelige tilstand,de hjelper ikke til i det lange løp. silikoner er et billig fyllstoff,akkurat som sukker er det i matvarer.

alt dette står nærmere forklart i curly girl.

selv bruker jeg jessicurl produkter,jessicurl.com.

se også på sjampen din,inneholder den sodium laureth sulfate?sodium lauryl sulfate?ganske høyt oppe på listen også?

tenkte meg det..

dette er ekstremt sterke såpestoffer som tørker ut håret. håret trenger faktisk noe av sitt naturlige fett for å se sunt ut. min hodebunn er aldri fet/tørr lenger fordi den er i balanse. bruk sjampoer med milde såpestoffer.

jessicurl kan være vanskelig å få tak i.ikke sikkert at ditt hår liker det heller.om håret ditt liker naturlige oljer fx.avocado olje,jojoba..osv.vil du sannsyneligvis like jessicurl. jeg har en venninne i usa som bestiller for meg & sender det til meg.

det finnes mange typer krøllete hår. alt fra afro til sarah jessica parker..på naturallycurly.com har de et eget system for å klassifisere ulike krølltyper.jeg er 3a,dvs.sarah jessica parker.

hun dama på csi,melina kanakaderes er 3b.osv..virker sprøtt,men er smart!

om du vil kjøpe noe idag vil jeg anbefale deg å stikke innom steen & strøm i oslo sentrum. de har en hårpleieserie,phyto. prøv phytojoba sjampo,elsker den!!

MOP mixed greens conditioner er superbra. begge disse produktene er stappfulle av kvalitetsingredientser!!

ang.saltvann-ta gjerne med deg noen flasker hjem fra ferien!!

da kan du helle det på sprayflasker & bruke hjemme.

eller du kan lage ditt eget salt vann med vann & havsalt!!

lykke til!!

• 2 uker senere...
Skrevet
alternative-beauty.com

Venter på pakken ,men det kom på 180 nok for shampoo,balsam og skum.så jeg skal ikke bli stoppet i tollen.

Men jeg har sendt mail til de at de må kun skrive prd verdi utenpå IKKE portoen da vi i norge har dettte moms/toll tullet...

Portoen srto som ca 4 dollarv ,men jeg tror det ikke før jeg ser det da.. :smile:

Har nå fått pakken etter 3 uker .

Kom i 2pk ,men de har bare trekt 3.99 dollar i porto.det er jo knall.. ;)

Prøver de i morgen.

Skrevet

hei "en som vet"!!

se også på sjampen din,inneholder den sodium laureth sulfate?sodium lauryl sulfate?ganske høyt oppe på listen også?

tenkte meg det..

dette er ekstremt sterke såpestoffer som tørker ut håret. håret trenger faktisk noe av sitt naturlige fett for å se sunt ut. min hodebunn er aldri fet/tørr lenger fordi den er i balanse. bruk sjampoer med milde såpestoffer.

Laureth sulfater er i Naturprodukter, og det er den ingrediensen som løser opp skitten fra håret og hodebunnen din! Dette blir brukt i Naturprodukter------Og det blir brukt Olivengjenfetning----som gir naturlig fett tilbake til hår og hodebunn!!

Dette er brukt i Naturprodukter som shampo, så mild at hele familien skal kunne bruke den. Fra barn til voksen. Jeg har nå brukt den samme shampoen i et par år og har krøllete hår. Jeg kommer aldri til å bytte. Jeg har tynne fine hårstrå, blondt hår, og jeg kjenner flere med sorte tykke hårstrå (som folk fra andre verdensdeler) som bruker den. Så den passer for alle hårtyper. Det er også Guarmel i den som gir konsistens til håret og litt balsameffekt-----UTEN at håret blir tungt og fett av det. For jeg kan ikke bruke balsam ved siden av for det gjør at håret blir tungt og ligger for nært hodebunnen som igjen gjør at håret ikke får luft nok og derfor blir fortere fett igjen, men nå er det akkurat passe til at jeg får pene krøller og lett kan dra igjennom med både fingre og "afrokam" Jeg har langt hår og da blir jo håret automatisk tyngre. Om morningen tar jeg afrokammen og sprayer håret med litt vann i spruteflaske..........blir også anbefalt av frisører.

Håper du får orden på håret og at du finner ut av det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...