Amidala Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Trudde egentlig aldri at jeg skulle være person til å henge meg opp i slikt men nå tar jeg meg selv i å bli irritert. Min svigermor har vært til innkjøp av en skikkelig ekstravagant "ballkjole" i sjampanjefarge med masse tyll!!! Jeg fikk rett og slett hakeslepp når jeg så den, for den lignet jo rett og slett på en brudekjole. I tillegg har hun bestilt seg time hos frisør til å få håret oppsatt. Får virkelig følelsen av at hun prøver å overgå meg på bryllupsdagen vår Min kjole er veldig enkel, med noen få broderier, og liker ikke tanken på at svigermor er mer "pyntet" til dagen enn meg... Er jeg tåpelig nå? Trur bryllupsnervene holder på å ta meg...
Arkana Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Jeg synes det er litt tåpelig. Det er da aldri noen tvil om hvem bruden er! Jeg ville aldri tolket dette som at hun prøver å overgå deg, jeg ville faktisk tenkt at hun gleder seg veldig til bryllupet og ønsker å se så fin ut som mulig, for din og sin sønns skyld.
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Jeg skjønner kanskje at du synes det er rart. Men det høres da ut som at du blir mye finere enn henne?? Når ble champagnefarvet tyll fint, liksom??
Lassie Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Champagnefarget er jo ikke hvitt, så jeg ser ikke helt problemet?! Min forlover er både penere og slankere enn meg, og hun kjøpte seg en selskapskjole til 2000kr, fikk den sydd til, fikset hår og negler osv, men det falt meg da aldri inn at hun prøvde å overgå meg eller noe sånt for det, hun ville jo bare ta seg best mulig ut i sin venninnes bryllup. Ingen som tvilte på hvem av oss som var bruden heller, for å si det sånn. Ingen tvilte på hvem som var brudgommen heller, til tross for at nesten alle mennene hadde svarte dresser... Min kjole var også veldig enkel, flere som hadde mer "stæsja" klær enn meg, men hallo! Man blir ikke mer skinnende enn bruden uansett på en slik dag, tror ikke det er noen som forsøker det heller. Tror nok det er bare dine bridezillanerver de siste dagene som slår inn
razmatazz Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Jeg skjønner kanskje at du synes det er rart. Men det høres da ut som at du blir mye finere enn henne?? Når ble champagnefarvet tyll fint, liksom?? ← Hehe, helt enig! Hvorvidt det er upassende eller ikke av svigermor synes jeg kommer an på hvilken stil dere har valgt til bryllupet. Hvis det f.eks. er smoking synes jeg forsåvidt det er greit, men hvis det derimot er et relativt uformelt sommerbryllup el.l. har hun jo bommet helt og man kunne da kanskje begynne å lure på motivene hennes...
Amidala Skrevet 1. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2006 (endret) Takk for svar Egentlig så tviler jeg ikke på motivene hennes, men hun er VELDIG glad i oppmerksomhet. Kjolen er forresten kjøpt på en brudesalong, og jeg så den når jeg skulle hente sløret mitt i dag. Har roet meg betraktelig nå og velger å ta det som et kompliment heller Det er ikke et formelt bryllup i det hele tatt, og venninnene mine kommer i sommerkjoler. Endret 1. august 2006 av Amidala
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Da er det vel kanskje heller svigermor som bommer litt med antrekket... Kler seg veldig formelt blant resten uformelt kledde gjester.
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 Champagnefarget er jo ikke hvitt, så jeg ser ikke helt problemet?! Min forlover er både penere og slankere enn meg, og hun kjøpte seg en selskapskjole til 2000kr, fikk den sydd til, fikset hår og negler osv, men det falt meg da aldri inn at hun prøvde å overgå meg eller noe sånt for det, hun ville jo bare ta seg best mulig ut i sin venninnes bryllup. Ingen som tvilte på hvem av oss som var bruden heller, for å si det sånn. Ingen tvilte på hvem som var brudgommen heller, til tross for at nesten alle mennene hadde svarte dresser... Min kjole var også veldig enkel, flere som hadde mer "stæsja" klær enn meg, men hallo! Man blir ikke mer skinnende enn bruden uansett på en slik dag, tror ikke det er noen som forsøker det heller. Tror nok det er bare dine bridezillanerver de siste dagene som slår inn ← Joda, Lassies forlover var flott, og jeg har spurt hvor hun kjøpte kjolen sin, for jeg kunne tenke meg noe liknende til de bryllupene jeg er forlover i neste år. Likevel var det kun EN jente blikkene var festet på, og det var Lassie selv. Bruder gløder noe helt spesielt, og hun var som en vakker sommerdrøm i sin kjole. Hun og mannen lyste oppover ørene forelsket At svigermor ønsker å gå i en kjole som beskrevet kan jeg ikke se problemet med. Hun vil jo se forferdelig ut etter den beskrivelsen, men da skal det vel en god del til å overgå deg. Jeg hadde ikke sagt noe, men helt sikkert ikke reagert heller, dersom noen kledde seg "annerledes" i mitt bryllup. Vel, jeg har en venninne som ikke kjenner en eneste kleskode, hun kan lett finne på å stille i en kritthvit lårkort kjole i et bryllup, men de andre jentene nevner vel et par ord om kleskodeks i forkant
Gjest Cosmic Girl Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Jeg var en gang i et bryllup hvor brudgommens mor hadde en veldig veldig lys kjole, som kunne gått for en bryllupskjole. I tillegg hadde hun fikset seg veldig, så hun var ordentlig fin og fjong. "Forbipasserende" kunne nok absolutt trodd at hun var bruden. De aller fleste av oss oppfattet hans mor som litt patetisk. Man holder seg unna kjoler som kan ligne på eller forveksles med brudekjoler i brylluper. Det finnes da nok av andre farger å velge mellom.. Så slapp av, du. Hvis hun skulle ligne mye på en brud, vil nok heller gjestene synes det er rart. Og de vet jo alle at det er Din og Din Kjæres dag, og ikke hennes
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Trudde egentlig aldri at jeg skulle være person til å henge meg opp i slikt men nå tar jeg meg selv i å bli irritert. Min svigermor har vært til innkjøp av en skikkelig ekstravagant "ballkjole" i sjampanjefarge med masse tyll!!! Jeg fikk rett og slett hakeslepp når jeg så den, for den lignet jo rett og slett på en brudekjole. I tillegg har hun bestilt seg time hos frisør til å få håret oppsatt. Får virkelig følelsen av at hun prøver å overgå meg på bryllupsdagen vår Min kjole er veldig enkel, med noen få broderier, og liker ikke tanken på at svigermor er mer "pyntet" til dagen enn meg... Er jeg tåpelig nå? Trur bryllupsnervene holder på å ta meg... ← Det er da flott at hun går til frisøren for å få ordnet håret. Jeg synes flere burde gjøre det, jeg, det er påfallende hvor dårlig mange (kanskje særlig de med litt lengde på håret) er til å ordne sitt eget hår. Mye takras å se, både i bryllup og til hverdags... Ellers, tror jeg du ikke skal bry deg om Dynasti-svigermoren din. Tror ikke hun prøver å overgå deg, hun vil nok helst bare være "fantastic" i sin sønns bryllup
MarianneHR Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 Du er bruden. Ingen overgår bruden uansett ← Mannen min giftet seg i bunad. Det var kanskje 10 andre menn som også hadde bunad på bryllupsfesten, men det var ikke tvil om hvem det var som var brudgommen. Ta det med ro du. Det går nok bra, og du får helt sikkert en fin dag, uansett hva svigermor har på seg.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #13 Skrevet 2. august 2006 Godt du har roet deg, fordi jeg er helt sikker på at svigermoren din bare syntes det var topp å få en dag der hun virkelig kunne gå litt av skaftet når det gjelder klær og hår! Hun gleder seg nok bare masse. Forloveren i mitt bryllup var litt motsatt -hun har ikke peil på klær, og stilte i militærgrønn høyhalsa og et sommerskjørt. Men det gjorde ikkeno' det, altså, jeg måtte bare fnise litt.
Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Forloveren i mitt bryllup var litt motsatt -hun har ikke peil på klær, og stilte i militærgrønn høyhalsa og et sommerskjørt. Men det gjorde ikkeno' det, altså, jeg måtte bare fnise litt. ← Hvor uttafor går det an å bli??!!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Trudde egentlig aldri at jeg skulle være person til å henge meg opp i slikt men nå tar jeg meg selv i å bli irritert. Min svigermor har vært til innkjøp av en skikkelig ekstravagant "ballkjole" i sjampanjefarge med masse tyll!!! Jeg fikk rett og slett hakeslepp når jeg så den, for den lignet jo rett og slett på en brudekjole. I tillegg har hun bestilt seg time hos frisør til å få håret oppsatt. Får virkelig følelsen av at hun prøver å overgå meg på bryllupsdagen vår Min kjole er veldig enkel, med noen få broderier, og liker ikke tanken på at svigermor er mer "pyntet" til dagen enn meg... Er jeg tåpelig nå? Trur bryllupsnervene holder på å ta meg... ← Tror neppe svigermor vil overgå deg. Er da vanlig at man får satt opp håret i en slik anledning, selv om man ikke er brud. du overeagerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå