Wonders Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Hva synes du? Vet foreldrene om dere som evt HAR ett sånn forhold? Hva tenker de? Om du har utenlansk type eller dame, føler du deg beglodd?
Gjest Pet Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Har hatt to utenlandske kjærester og det var da uproblematisk. Men de var europeere, det er kanskje ikke "utenlandsk nok"? For det gikk ikke an å se det på dem...
Amalie_85 Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Har ikke hatt og kunne ikke tenkt meg det siden jeg har verdens beste kjæreste. Men hadde jeg vært singel hadde jeg ikke tenkt noe over om han er fra det ene eller andre landet. Men var ingen alternativ for oss som ville si at det bare var greit
Gjest fluesmekker Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Trenger du bli beglodd bare fordi kjæresten er utenlandsk? Man ser da ikke alltid på folk hvor de kommer fra. Mange nordmenn som ikke ser typisk norske ut... Har hatt engelsk type, det er jo utenlandsk det, men ingen så det på ham..
bob marley Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 har utenlandsk, og det er like bra som noe annet, blir lite beglodd egentlig. men bor i oslo så der er det ikke så uvanlig for folk å se slikt
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Jeg er gift med utlending, og du ser på ham at han ikke er norsk, for han er så individuell og herlig. Men han er altså britisk og hvit, så når du snakker om "et sånt forhold" så regner jeg med du kanskje mener farget utlending eller kanskje til og med innvandrer, men ikke helt tør å si det?
minienthe Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 nordeuropeere som briter, tyskere etc kunne jeg hatt et forhold med. men dessverre, ALDRI lenger ned da jeg av erfaring ikke liker kvinnesynet der.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Nå er jeg gift med en nordmann, men om jeg var singel og møtte en fyr hvor alt stemte med så tror jeg ikke det hadde spilt noen rolle om han var utenlandsk. Det eneste som skulle være problematisk med det måtte være eventuelle store kulturforskjeller og språkproblemer.
Gjest gjesta Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 Nå er jeg gift med en nordmann, men om jeg var singel og møtte en fyr hvor alt stemte med så tror jeg ikke det hadde spilt noen rolle om han var utenlandsk. Det eneste som skulle være problematisk med det måtte være eventuelle store kulturforskjeller og språkproblemer. ← Bortsett fra at jeg ikke er gift var det akkurat et slikt svar jeg hadde tenkt til å gi også. Ingen av svaralternativene passet meg, hvis kjærligheten ville det sånn hadde jeg ikke hatt noe i mot å være sammen med en utlending (men jeg tror jeg ville hatt problemer med å permanent bosette meg veldig langt fra norge..), men det er ikke sånn at jeg jeg på død og liv skal ha en ikke-norsk som kjæreste. Personlighet er nok viktigere enn nasjonalitet
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Var ute med en gutt for noen uker siden. Han er født og oppvokst i Norge... Men foreldrene hans kom hit fra Chile noen år før han ble født. Er det en sånn "utlending" du mener eller...? Jeg traff endel bekjente mens han og jeg spaserte i byen, og jeg så at de stusset litt, ble mer oppmerksomme osv... Vanligvis sier de hei, smiler, går videre eller prater en stund og kanskje hilser på den jeg er ute med. Sånn var det da jeg gikk med han også, men da var blikkene litt mer granskende og spørrende...
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Jeg har fått streng beskjed om å ikke komme hjem med en utlending... Jeg henger med endel utenlandske gutter, men ikke "på den måten". Fare for å få masse dritt mot meg nå, men jeg ville vel vært skeptisk til en muslimsk gutt...
Gjest gjesta Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Jeg har hatt en kjæreste med utenlandske foreldre (altså, han er født her). Gjorde meg ingenting da oghvis jeg forelsker meg i en utenlandsk gutt nå så bryr jeg meg helt ærlig talt ikke om hvor han kommer i fra så lenge han er snill, god og respekterer meg. Jeg tror ikke jeg ville blitt sammen med en muslim f.eks den dag i dag. Tror det kunne ha blitt mye krøll hvis det kom barn inn i bildet.
aline Skrevet 1. august 2006 #13 Skrevet 1. august 2006 Hva synes du? Vet foreldrene om dere som evt HAR ett sånn forhold? Hva tenker de? Om du har utenlansk type eller dame, føler du deg beglodd? ← har hatt to utenlandske kjærester, men de har vært svenske begge to da, så ingen har visst at de var utlendinger før de åpnet kjeften. foreldrene mine visste om begge disse forholdene og tenkte ikke noe annet om dem en om de norske forholdene jeg har vært i. følte meg aldri beglodd pga de utenlandske kjærestene mine. snakker du forøvrig om menn som SER utenlandske ut, altså mørkere farge i hud og hår f.eks så har jeg ikke eller er jeg ikke sammen med noen utlending nei. hadde ikke hatt noe større problem med en farget kjæreste en jeg har med hvite. mine foreldre ville heller ikke hatt noen problemer med å vite om eller tenke noe annet om en farget kjæreste en om en som var hvit. så de ville visst om forholdet. (moren min er gift med en muslimsk, svart afrikaner, så hun har vel ikke så mye hun skulle ha sagt tenker jeg... ) faller lett for mørkhudede menn, til tross for at jeg ikke har vært i noen fast forhold til noen, så ser at det lett kan skje. leter ikke etter det spesiellt men om jeg treffer en farget som har det jeg leter etter og vi finner tonen, så er det helt greit at han er farget utlending.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #14 Skrevet 1. august 2006 Jeg er gift med en svart afrikaner. Vi har det kjempefint. Om det noengang skulle ende i skilsmisse, hadde jeg nok ikke ønsket noen norsk kjæreste nei. Det er liksom slik at har man hatt en utenlandsk, så går man ikke "tilbake" til en norsk. Det med å bli beglodd er noe man føler i begynnelsen rett og slett fordi man regner med at man blir beglodd. Da stirrer man gjerne selv på andre som så stirrer igjen og man regner da med at de stirrer fordi man har en mørkhudet kjæreste. Nå tenker jeg ikke på det lenger og jeg tror ikke folk glor heller. De som har kommentert forholdet vårt, har som oftest vært opptatt av om han er muslim noe han ikke er. Og så er folk voldsomt opptatt av hvor skjønne barn vi får. Og det har vi jo fått.
Gjest splæsj Skrevet 1. august 2006 #15 Skrevet 1. august 2006 Hvis jeg hadde kommet hjem til mamma med en muslim, tror jeg hun hadde gitt meg boka "Ikke uten min datter". Men altså, jeg kunne godt vært sammen med en utlending jeg, og det har jeg vært også. Eller nei, da vi var sammen var jeg utlendingen, siden jeg bodde i hjemlandet hans. Men han var jo australier, så jeg vet ikke om det er det trådstarter sikter til. Som sagt, kunne godt vært sammen med en utlending, så lenge de kulturelle forskjellene ikke var for store. Men det gjelder jo forsåvidt nordmenn og - mange kulturelle forskjeller innad blant "oss"og.
momo Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 Jeg har vært sammen med noen utenlandske gutter, fra pakistan, marokko, iran, portugal og ikke minst sverige. Han fra Iran var jeg sammen med lenge, og man får kommentarer på det. Hadde en veninne som var overbevist om at jeg både var hjernevaska og ble mishandla, samme hva jeg sa til henne, så det hjalp ikke på forholdet mitt til henne. Jeg ble skikkelig trakasert en gang jeg var ute på byen med han, kom en diger ape og mente at jeg måtte være hore som var sammen med han, var vist eneste grunnen til at en pen jente kunne være sammen med en utenlandsk. Han ga seg ikke heller, var skikkelig fæl. Vi ble alltid stoppa i tollen, når vi hadde vært ute og reist. Foreldrene mine var vel ikke så lykklige for det, men de var høflige mot han og oppførte seg. Nå er jeg lykkelig gift, men hadde jeg vært singel så spiller ikke hudfargen stor rolle. Men jeg hadde vært litt skeptisk til en som var veldig troende muslim. Ingen av de jeg var sammen med, var så veldig troende muslimer, de var vel muslimer sånn som jeg er kristen. Den dagen datteren min blir gammel nok til og få seg kjærster, så spiller det ingen rolle hvor de kommer fra. Det viktigste for meg er at de er snille og behandler henne bra.
Coronas Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Hva synes du? Vet foreldrene om dere som evt HAR ett sånn forhold? Hva tenker de? Om du har utenlansk type eller dame, føler du deg beglodd? ← Hva mener du med utenlandsk? Høres ut som en som ikke er nordboer utifra det du skriver. Men også svensker, dansker, finner og islendere er utenlandske. Jeg følte meg ikke beglodd da jeg hadde kjæreste fra Sverige. Mine foreldre hadde ikke noe i mot det
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #18 Skrevet 2. august 2006 Tror de fleste har fått med seg at det er gutter som SER utenlandske ut hun mener.
Gjest gjesta Skrevet 2. august 2006 #19 Skrevet 2. august 2006 På en måte er det vel heller jeg som er den utenlandske kjæresten.
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2006 #20 Skrevet 2. august 2006 Tror de fleste har fått med seg at det er gutter som SER utenlandske ut hun mener. ← Men jeg har ikke fått med meg om hun mener andre- og tredje generasjons innvandrere regnes som utlendinger i hennes univers?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå