Gå til innhold

Pris på p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har enda ikke funnet ut hva jeg skal bruke etter p-staven. Men jeg lurte på hva man betaler for p-piller i dag?

Jeg har aldri betalt for dem da jeg fikk det gratis da jeg var ung nok til det. Så jeg aner virkelig ikke hva de koster. Og det har litt påvirkning på meg nå som jeg skal bli fattig student.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er veldig varierende fra merke til merke. Trinordiol koster 30 kroner mnd, billig synes jeg. Cerazette koster ca 60 kroner, mens Yasmin koster ca 75 kroner, det er de jeg vet om i allefall. Hvis du søker på de forskjellige merkene på Felleskatalogen får du opp prisene helt nederst. Men ikke velg p-pillemerke etter pris, velg etter den som passer best for deg (f.eks. færrest bivirkninger).

Endret av Arkana
Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

21-tablettsbrett (uten placebotabletter) er billigere enn de med 28, så om det finnes slike brett i det merke du skal ha kan du jo også spare noen kroner...

Skrevet
Det er veldig varierende fra merke til merke. Trinordiol koster 30 kroner mnd, billig synes jeg. Cerazette koster ca 60 kroner, mens Yasmin koster ca 75 kroner, det er de jeg vet om i allefall. Hvis du søker på de forskjellige merkene på Felleskatalogen får du opp prisene helt nederst. Men ikke velg p-pillemerke etter pris, velg etter den som passer best for deg (f.eks. færrest bivirkninger).

60?? Jeg går på Cerazette selv, og betaler 174,50! (Full pris, da jeg er for gammel til å få "rabatten" de mellom 16 og 20 får.)

Cerazette:

3 × 28 stk. kr 174,70.

altså 3brett med 28piller i en pakke, for kr 174,70

Trionetta:

3 × 21 stk. kr 99,30,

6 × 21 stk. kr 171,60,

13 × 21 stk. kr 339,30,

3 × 28 stk. kr 101,60,

6 × 28 stk. kr 176,40.

Yasmin:

3 × 21 stk. kr 227,40,

3 × 28 stk. kr 219,90.

Microgynon:

3 × 21 stk. kr 91,40.

Loette 28:

3 × 28 stk. kr 198,40,

6 × 28 stk. kr 367,90.

Trinordiol :

3 × 21 stk. kr 97,40,

13 × 21 stk. kr 331,30,

3 × 28 stk. kr 114,40,

6 × 28 stk. kr 202,00

Marvelon:

3 × 21 stk. kr 120,50,

6 × 21 stk. kr 214,20,

3 × 28 stk. kr 120,50,

Synfase :

3 × 21 stk. kr 95,30,

6 × 21 stk. kr 156,40,

3 × 28 stk. kr 95,20.

Diane:

3 × 21 stk. kr 182,30

Minipiller

Conludag :

3 × 28 stk. kr 84,70

Gjest gjesta
Skrevet
60?? Jeg går på Cerazette selv, og betaler 174,50! (Full pris, da jeg er for gammel til å få "rabatten" de mellom 16 og 20 får.)

Cerazette: 

3 × 28 stk. kr 174,70.

altså 3brett med 28piller i en pakke, for kr 174,70

Hvis du betaler 174,70 for 3 måneder, er det jo i underkant av 60 kr måneden det ;)

• Liker 1
Skrevet
Hvis du betaler 174,70 for 3 måneder, er det jo i underkant av 60 kr måneden det ;)

Åja, pr mnd! :klaske: Jeg er blitt så vant til å tenke for tre måneder, at ... :ler:

• 3 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

:sjenert: Hei!

Ehm, jeg er 14¨år og trenger p-piller.. Men jeg vet ikke hvem som passer meg. kan jeg få litt hjelp her?

Skrevet

Da må du uansett gå til helsesøster for du er ikke gammel nok til å få uten tillatelse fra foreldre. Da må du bli 16 først!! Og hun vet alt du trenger å vite uansett om du bestememr deg for å ha eller ikke.

Skrevet

Da må du uansett gå til helsesøster for du er ikke gammel nok til å få uten tillatelse fra foreldre. Da må du bli 16 først!! Og hun vet alt du trenger å vite uansett om du bestememr deg for å ha eller ikke.

Jaha, og hvor står det skrevet? Jeg fikk resept på p-piller fra legen før jeg var 16, og foreldrene mine ble ikke informert om det.

• Liker 1
Gjest Lollo
Skrevet

Er det lenge siden du var 16?? Jeg tror nemlig det kan være noen nye regler i forhold til dette. Jeg fikk selv p-piller da jeg var 15, uten at mor og far visste noen verdens ting.

Skrevet

Jeg fikk resept på p-piller da jeg var 14, uten at det å informere foreldrene mine var et tema en gang. I dag er jeg 25, så det er altså 11 år siden.

Gjest Lollo
Skrevet

Nei, det var heller ikke et issue da jeg fikk p-piller for ti år siden (25 jeg og ;)).

Jeg bare mener å huske at det ble innført nye regler i Brustad-perioden 2005-2008. Men så skulle det bli lettere å få tak igjen, så for alt jeg vet har de "lempet på kravene igjen"...

Skrevet

Ja, det vil jo også sikkert variere fra lege til lege.

Skrevet (endret)

Vil bare forøvrig si at ser det står 3 × 21 stk. kr 91,40 for Microgynon, men jeg har aldri betalt mer enn 79 kr for 3x21 stk på apoteket.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Gammel tråd... Microgynon kostet rundt 90 kroner en periode, før de satte prisen ned igjen. ;)

• 1 år senere...
Gjest Annie
Skrevet

Jeg fikk resept på p-piller da jeg var 14, uten at det å informere foreldrene mine var et tema en gang. I dag er jeg 25, så det er altså 11 år siden.

jeg er 14 år nå og jeg bruker p-piller uten at mamma og pappa vet om det. Så jeg tviler på at reglene har forandra seg når det gjeller akkurat dette!:)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Reglene om at du må være 16 er der fremdeles, helsesøster kan ihvertfall ikke skrive ut p-piller før det.

Blir ikke 16 før om halvannen måned, så dette har jeg sjekket ut :/

Skrevet

Reglene om at du må være 16 er der fremdeles, helsesøster kan ihvertfall ikke skrive ut p-piller før det.

Blir ikke 16 før om halvannen måned, så dette har jeg sjekket ut :/

Jeg tror det stemmer, fordi da jeg var 14/15 på helsestasjonen og skulle få resept, måtte jeg vente til legen kom til helsestasjonen en halvtime senere. Så jeg fikk gratis resept og sånn på helsestasjonen, men det var ikke helsesøster som skrev den ut før jeg fylte 16. :)

• 3 uker senere...
Gjest Madeleine
Skrevet

På helsestasjon for ungdom kan du få resept på p-piller osv fra du er 14 uten at forelderene blir informert:) ikke noe problem hvis du ikke vil at foreldrene dine skal vite noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...