Gå til innhold

Sy (pynte) putetrekk selv


Malou

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på om jeg skulle poste dette innlegget her eller under hobby, men siden putene skal ligge i huset tar jeg sjansen på å poste det her :ler:

Saken er at jeg trenger et par beige/sandfargede puter i stua, og jeg finner ingen jeg liker. MEN... Jeg har funnet både puter og stoff på IKEA som jeg tror kunne bli kjempefint. MEN, (igjen) nå er det sånn at jeg ikke akkurat er født med en symaskin (eller nål og tråd) i hånda :ler2: , så jeg kunne trenge litt hjelp. Hva gjør jeg??? Syr jeg hele puta inn (og dermed frasier meg muligheten for å kunne ta av trekket og vaske det) eller velger jeg en knappe løsning (har tenkt litt på en eller annen trykk knapp mekanisme). Trenger generelt noen tips. Nå er kanskje ikke dette det enkleste å forklare på nettet, men kanskje noen vet om noen "sytips sider" der jeg kunne få litt hjelp? Jeg kunne jo sikkert få noen andre til å sy de for meg også, men ville gjerne bli litt flinkere til sånt selv.

Jennifer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal avlegge biblioteket et besøk og finne noen bøker med søm-tips. Egne putebøker finnes også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store knapper er fint på puter...

Eller snøring..

Finn en bok og bli klok.

Eller spør noen som KAN sy om de kan hjelpe deg litt!

Ville ikke sydd beige puter uten mulighet for å ta av trekket og vaske det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy dem som et vanlig soveputetrekk; med overlapping halve baksiden. Eller gjør sånn og pynt med knapper nederst på flippen. Knappehull er vanskelig å sy med mindre du er trent.

Blir kantene stygge kan du legge kjeder rundt. Hvite perlekjeder er lekkert til beige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...