brumma* Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Jeg kjøpte L'Anza Hair Repair shampo og balsam for en stund siden. Hadde fått det anbefalt til mitt lange, slitte hår. Etter en ukes tid var håret mitt mye verre enn før. Det ble umulig å gre (selv etter store mengder balsam) og ser generelt mer slitent ut. Det hjelper ikke å gå tilbake til tidligere shampoer heller, så jeg er desperat og med ufrivillige dreads (nesten ihvertfall...). Har som sakt langt hår, tynne hårstrå (men mange av dem), normalt hår (men mer tørt enn fett...). Noen som har en mirakelshampo å anbefale?? Eller ihvertfall noe som kan hjelpe litt? Jeg skal til frisør altså, men sånt tar alltid litt tid, og jeg vil bestille shampo/balsam nå!
Aiv Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Håret mitt har en tendens til å bli utrolig flokete selv om jeg har min naturlige farge og har aldri farget håret. Håret blir bedre med en fuktighetskur og så bruker jeg redken anti snap av og til. Dette hjelper på meg
Pepita Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Jeg er veldig fornøyd med Redken All Soft. For tørt...
En som vet Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Så rart! Jeg likte denne sjampoen godt jeg! Men det kommer vel kanskje ann på hårtypen? Selv om din hårtype ikke høres så anderledes ut enn min utenom at håret mitt er krøllete... Hmmm... :klø:
brumma* Skrevet 1. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2006 En som vet: Virker som om "alle" er fornøyd med den, og den ble varmt anbefalt fra flere hold (kanskje spesielt på grunn av hårtypen min). Må være noe rart med håret mitt... Ellers, tusen takk for gode tips så langt! Jeg skal prøve SP, men hvordan er den i forhold til tungt hår (altså at håret blir litt tungt og fettete liksom)? Jeg er litt redd for det nemlig... Redken er også et alternativ, men har hørt rykter om at den kan gi nettopp litt tungt hår... Hmm... Sikkert verdt et forsøk uansett (verre kan det jo ikke bli!). Og håret mitt skal nok få en omgang med kur også...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 lanza har en fuktighets shampoo og en protein shampoo.gronn og blå flaske. vis du bare har tørt hår ikke så slitt kan det være at du har fått feil shampoo..med protein. Mitt hår ble bare verre og verre da jeg brukte Redken anti snap tror jeg det het.Ditt hår treng FUKTIGHET.
brumma* Skrevet 2. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2006 lanza har en fuktighets shampoo og en protein shampoo.gronn og blå flaske. vis du bare har tørt hår ikke så slitt kan det være at du har fått feil shampoo..med protein. Mitt hår ble bare verre og verre da jeg brukte Redken anti snap tror jeg det het.Ditt hår treng FUKTIGHET. ← Har sjekket, og ja, det er en proteinshampo. Men har jo slitt hår, så det burde jo gått greit. Kanskje jeg kan bruke en fuktighetsgivende shampo/balsam til vanlig, og så denne "repair"shampoen en gang imellom? Får høre med en frisør også, h*n kan jo få "sjekket" håret mitt ordentlig!
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Jeg hadde slitt hår pga mye bleking, det var helt umulig å ha med å gjøre og endte som regel etter er par timer i en eneste stor floke. Begynte å bruke Redken all soft, + heavy creamen i den serien, og håret mitt er bedre enn aldri før. En annen ting du burde tenke på, er å klippe vekk det som er slitt. Har du mye slitt hår fører det også til at det blir mer floker. Merker forskjell hver gang jeg stusser håret at det blir mye lettere å gre igjennom. Er ikke alltid det hjelper å slenge i noen kurer i uka , noen ganger må man bare gå til frisøren og klippe vekk det verste.. Og jo mer slitt hår du har, enda mer slitt blir det sålenge du venter med klipp!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Vent med å kjøpe shampo til du har vært hos frisøren - der vil du få godt råd. Balsam har dessverre den effekten på tynt og fint hår at det blir fettet og tungt. Tipset er å bare ha balsam i tuppene og skylle veldig godt ut etterpå.
Sahara Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Jeg er veldig fornøyd med Trevor Sorbie. Har ganske tungt og tykt hår, men denne sjampoen er best for håret mitt. Eneste er at prisen er litt høy.
brumma* Skrevet 2. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2006 Takk for tips. Jeg skal komme meg til frisør så fort jeg får lønn! Håper det hjelper på problemet å få klippet vekk de slitte tuppene og ta en fuktighetskur av noe slag. Med ny shampo i tillegg må det jo bli bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå