Gjest Tvilrådig Skrevet 2. januar 2003 #1 Skrevet 2. januar 2003 Hei, jeg er en gutt som for noen måneder siden ble kjent med ei jente over nettet. Hun virket meget sympatisk, og vi hadde mye felles av både holdninger, interesser og erfaringer. Etterhvert utvekslet vi bilder, og jeg ble litt skuffet, men ....bilde er bilde.....jeg ville gjerne møte henne. Vi møttes, har hatt mye kontakt og jeg har absolutt mange gode følelser for henne. Jeg tror hun er det mennesket jeg hittil har truffet som jeg har følt mest fellesskap med (vi har bl.a. barn fra tidligere forhold begge to), og kan diskutere "alt" mellom himmel og jord, vi har det fint når vi er sammen (også seksuelt), men jeg strir rett og slett med at jeg ikke klarer venne med til utseendet (ansiktet) hennes. Jeg trodde dette var noe som kunne rette over tid, men det har det ikke gjort. Noen ganger kan jeg faktisk ha problemer med å se på henne. Hva søren gjør jeg, hun er et flott menneske (og er forelsket i meg!), er jeg en tosk som legger for mye vekt på slikt? Hvor lenge skal jeg evt vente før jeg "gjør noe"? Hva sier jeg?
@lfa Skrevet 2. januar 2003 #2 Skrevet 2. januar 2003 Du sier at du har mange gode følelser for denne jenta. Man kan godt ha gode følelser for et menneske uten at kjemien stemmer, eller at det dermed der sagt at man passer sammen som kjærester... Du sier også at du har problemer med å se på henne, på grunn av ansiktet hennes... For all del, hold den problemstillingen for deg selv... :o For min del, høres det ut som du ikke har utviklet så veldig store følelser for henne... Synes også det er selvmotsigende når du sier dere har fin sex, men at du samtidig ikke greier å se på henne... Hva gjør dere når dere diskuterer alt mellom himmel og jord, da? Ser du en annen vei????
Kid-a Skrevet 2. januar 2003 #3 Skrevet 2. januar 2003 Kanskje du skal si til henne at dere passer bedre sammen som "bare venner"? Dere kan sikkert møtes med klærne på også, vet du... og diskutere alt mellom himmel og jord, drikke vin og fly drage. Så kommer kanskje resten etterhvert. Uansett synes jeg nesten det er en smule motbydelig å ha sex med noen du ikke orker å se ansiktet på?! Nuvel, hver sin smak... Kid-a
Kevin Skrevet 2. januar 2003 #4 Skrevet 2. januar 2003 Utseende er jo en veldig viktig ting i et forhold da... synd å si det... kall meg gjerne overfladisk, men det er utseende som gjør at jeg i det hele tatt går bort for å sjekke ei jente. Jeg kan jo ikke se personligheten hennes på avstand. Jeg har selvsagt blitt glad i venninner som kanskje ikke sto først i køen når utseende ble utdelt, men jeg kunne nok aldri blitt noe mer enn venner med dem. Ikke misforstå... med utseende mener jeg ikke at jenta er nødt til å være modellpen for at jeg skal falle for henne, men vi har alle noe som heter sjarm og utstråling. Det at ei jente kan få meg til å smelte når hun ser på meg, er en egenskap som stiller uhyre sterkt... Jeg vil si at sjarmen og utstrålingen preger selve utseende såpass, at jeg omtaler det som ett... så for meg er utseende viktig....
@lfa Skrevet 2. januar 2003 #5 Skrevet 2. januar 2003 Klart utseende er viktig. Det synes jo jeg også. Derfor synes jeg det høres litt søkt ut når tvilrådig sier han har god sex med denne jenta, men egentlig ikke liker trynet på henne... Hadde han vært forelsket, hadde han ikke behøvd å spørre om dette. Jeg møtte også han som jeg er samboer med, på Internett. Mens vi kun var på chatte/ringe-stadiet, visste vi jo ikke annet enn at vi likte hverandre sånn som vi kjente hverandre da... Da vi møttes, fant vi fort ut at kjemien stemte også da. Hadde det føltes helt feil for en av oss, hadde vi ikke bygget videre på det, men kun vært venner. Jeg er enig med kid-a, og synes dere bør prøve å være venner med klærne på i en periode. Greier du ikke å holde fingrene borte, så bør du kanskje gå inn i deg selv, og tenke litt... Det burde i alle fall gitt deg et lite hint...
Gjest Mzfire Skrevet 2. januar 2003 #6 Skrevet 2. januar 2003 Det mest riktige av deg hadde vært å holdt deg på avstand fra henne. Da du traff henne de første gangene i virkeligheten og ble bedre kjent, kunne du holdt deg til å være en kamerat og ikke noe mer. Nå er det forsent for du har gått videre og gjort mer enn du burde ved å gå til sengs. På meg virker det som om du angrer, og hvis du på dette stadie du er i nå fortsatt ikke finner henne tiltrekkende, tviler jeg på at du kommer til å gjøre det senere. Jeg blir litt provosert på hennes vegne over hvordan du har oppført deg. :x Slik som du har handlet holder du henne for narr. Tenk på hennes følelser også. Hvordan hadde du følt det hvis vi hadde snudd om rollene her? At det var jenta her som ikke tålte å se trynet ditt, men hadde sex med deg fordet? Tenk over det, åssen du hadde tatt det... Du vet nok best selv hva som er det riktige og gjøre og hør på samvittigheten din. Hun fortjener å være sammen med en mann som liker utseendet hennes, likså som du fortjener det samme.
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2003 #7 Skrevet 2. januar 2003 Hei! Ville bare si meg enig i MzFire sitt svar her :D Man bør tenke før man gjør sine handlinger..ikke motsatt
Ann Forup Skrevet 3. januar 2003 #8 Skrevet 3. januar 2003 ja hvad skal jeg sige... jeg læret min samboer at kende via nettet for 6 år siden jeg sad på island og han her i norge, kemien stemte 100 % når vi sad og snakkede sammen vi havede begge ikke set hinanden før da han inviterede mig til at komme på weekend tur til norge, men jeg slog til og sagde ja tak for invitationen, da vi mødtes første gang ja så sagde det bare pang kemien var der stadig, rent udseende messig var jeg eller han nok ikke drømme helten/heltinden men for os har dette ingen betydning vi elsker hinande ubetinget og da bliver persone smuk kan ikke helt forstå det med at du ikke kan se ordentlig på hende men har god sex ??? lukker du øjnen og tænker på en anden ??? for mig er det vigtig at kunne se på min elskede og se kåtheden og attråen i øjene og vide at det er mig han vil ha og ikke ligger og tænker på noget andet... men så der det jo også bare mig.... tænk dig godt om og find ud af hvad du vil... en smuk kvinde behøver ikke at gøre dig lykkeliger
Gjest Tvilrådig Skrevet 3. januar 2003 #9 Skrevet 3. januar 2003 Takk for mange svar så langt, føler at jeg kanskje bør utdype innlegget mitt noe. Som enkelte av dere sier sitter jeg også med en følelse av at jeg kanskje gikk litt fort fram og heller skulle ventet lenger for å se hvordan det følelsesmessige utviklet seg. At jeg i enklelte tilfeller kan ha problemer med "å se på henne" var litt spissformulert, men hun har faktisk et utseende som er forskjellig fra det JEG betrakter som pent, fra det jeg hadde håpet å finne, og fra det som tenner meg. Hun har imidlertid så mange flotte egenskaper som jeg aldri har funnet (samlet) hos noen andre før. Jeg vet at dersom jeg bryter, vil jeg sannsynlihvis aldri finne en slik jente igjen. Så FØLELSER har jeg så absolutt, men kanskje er de ikke de "rette"? Vil dette med utseende endre seg til det bedre ("tilvenning") eller verre (når hverdagen kommer)? Det som er sikkert her, er at hun er et menneske som fortjener en gutt som elsker henne fullt ut, jeg vet hun er istand til å gi enormt mye til den rette.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #10 Skrevet 4. januar 2003 jeg synes du skal bli bedre kjent med henne, og stiller du deg da fremdeles spørsmål om du kommer til å like personen etter ett år eller så, vil jeg si: move on! Eller prøv å kutt henne helt ut, og kjenn etter om du savner henne, da vet du om du har lyst til å være sammen med den personen... Du kan risikere to ting: enten blir du mer glad i henne med tiden, etterhvert som dere blir kjent, eller så finner du at dette ikke var det helt store, tro meg en dag vil du finne det ut!
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #11 Skrevet 4. januar 2003 Syns det blir litt feil å skulle la det skure og gå, kanskje tilogmed et helt år, som "gjest" foreslo..Tenk litt på den jenta og da Da er det heller bedre å ta et oppgjør med seg selv, og finne ut av hva som betyr mest for deg: hvordan hun er som person, eller hvordan hun ser ut. Å bare la det skure og gå syns jeg er dårlig gjort mot henne. Skjønner at det er en vanskelig situasjon for deg, og jeg sier ikke at man bare skal gi opp med en gang, men ta det ihvertfall litt rolig i svingene til du er sikrere på fremtiden med denne jenta! Håper det ordner seg :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #12 Skrevet 4. januar 2003 La henne frigjøre seg fra deg! Du er ikke den rette for henne! Man skal kunne tåle å se på hverandre. I tillegg tror jeg det er en utbredt oppfatning av at man liker utseendet til den personen man elsker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så du er absolutt ikke bra nok for henne! Hun fortjener bedre. Trekk deg ut av forholdet, jo før jo heller!
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #13 Skrevet 4. januar 2003 Hvem vet? Kanskje hun føler det samme for deg? Det tror jeg faktisk. Slike følelser pleier å være gjensidige. Hva forteller det deg? Dere to er ikke de rette for hverandre. Gjør henne en tjeneste. Dropp henne.
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2003 #14 Skrevet 4. januar 2003 Første gang jeg så han som nå er min samboer synes jeg ikke han var så pen.. (rent objektivt sett vet jeg dermed at egentlig så er han sikkert ikke verdens peneste? Modellutgaven er han slett ikke). Men vi ble venner, fordi at venner kan man jo ha.... Og så falt jeg for ham... vi ble sammen... jeg elsker ham. Og jeg synes han er pen jeg! Synes han er sexy og tiltrekkende jeg, selv om han ikke har "modellidealet". Fordi, når jeg forelser meg i noen, så synes jeg at vedkommende er pen, fordi jeg er forelska! (Dette har jeg opplevd flere ganger, så slik bare er det, for meg i alle fall) Så om du ikke synes hun er pen (ikke objektivt sett, men SUBJEKTIVT) så lurer jeg på om du ER forelska jeg.... følelser har du, det sier du, men som du sier, det er kanskje ikke de rette følelsene (altså forelskelse). Du er glad i henne på en annen måte, liker henne... men egentlig som en venn? I så fall burde dere være "venner med klærne på" ja.
Gjest Mzfire Skrevet 4. januar 2003 #15 Skrevet 4. januar 2003 Jeg er enig med Fredagsbarn jeg. Jeg er også slik som finner min kjære utrolig pen fordet jeg er forelska i ham . Jeg vet han ikke er modellvakker, men for meg er han nettopp det. Jeg sier ikke han er stygg, da hadde jeg aldri blitt sammen med han. Er enig i at når du forelsker deg i en person blir han/hun vakker for deg.... Nei Ut fra det du selv har skrevet kan heller ikke jeg se at du er så oppover ørene forelsket! Slutt å kast bort mer tid på denne saken her, det kan gjøre alt vondt værre.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #16 Skrevet 7. januar 2003 Herregud er dette mulig...? :o :o :o Hvorfor ligger du med henne når du synes at hun er stygg i trynet? Høres helt perverst ut....
Gjest Tvilrådig Skrevet 7. januar 2003 #17 Skrevet 7. januar 2003 Kjære Gjest: Forsøk selv å sette deg inn i situasjonen hvor du blir kjent med en jente som tiltrekker deg veldig mht holdninger, meninger, mål etc, men som da skuffer deg mht utseende når dere møtes. Kjemien er likevelgod, og etterhvert som dere lærer hverandre mer å kjenne skjønner du at denne personen har "alt" du har lett etter, men har altså et ansikt som er "under middels pent", ganske langt unna det du ville snu deg etter eller tenner deg. Vanskelig? Ja, men langt fra perverst slik du sier!! :x For min del har jeg faktisk større tro på at dette enn for noen uker siden.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #18 Skrevet 13. januar 2003 Slettet. http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 @lfa (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå