Gjest Tromsø Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Nevøen min har fått et barn som ble født ca 3 mnd for tidlig. Gutten veide 1064 g og var 33,5 cm. Noen som har erfaring med slike tilfeller og kan si noen oppløftende ord?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Kusina mi var vel født ca så tidlig, nå har hun nettopp født sitt første barn, og holder på med utdannelse
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 For 4 og et halvt år siden ble det født et pikebarn i vår slekt. Hun var nesten 30 cm lang, og ca 790 gram, og født i 27. uke. Hun lå lenge på sykehus, og slapp ut omtrent nøyaktig til opprinnelig termin. I dag er hun som alle andre 3 åringer. Hun har gjennomsnittlig høyde og vekt i forhold til alder, leker, snakker, krangler med sin storebror. Hun får veldig god oppfølging fra sykehus og ppt, siden premature av og til behøver litt ekstra støtte med tanke på lærevansker o.l Alt i alt, et helt normalt barn, med en noe uvanlig start på livet...
Far til 2 Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Noen bekjente fikk en gutt på ca 900 gram. Mor og barn lå på sykehuset frem til terminen (samme som for innlegget ovenfor) og gutten går i dag i 3.klasse og leker med andre barn på lik linje som alle andre. Ingen komplikasjoner i ettertid (som jeg vet om).
Avenodite Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 (endret) Stesønnen min er født 3 måneder før termin. Han er i dag 10 år. Han har hatt forsinket språkutvikling og har konsentrasjonsproblemer, men han fungerer helt fint. PPT kom inn i bildet i barnehagen og han har enda noe oppfølging på skolen. Motorisk og sosialt fungerer han kjempebra. Endret 1. august 2006 av Avenodite
Siam Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 En kollega fikk en sønn 3 måneder for tidlig. Nå 7 måneder etter fødselen ser det ut til at alt går bra. Han har til og med begynt å prøve og krabbe, og med tanke på at han egentlig bare er 4 månder er det veldig tidlig. Håper det går bra med nevøen din!
Gjest Gjest_Emmelina_* Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 hei du :-) Min yngste datter ble født 3 mnd før tiden.. HUn er 13 år i dag og fungerer veldig bra. Sliter litt på skolen, men det er en senvirkning av å være dødt så mye for tidlig..
monja Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 En kollega fikk sønnen sin 3 mnd for tidlig. Idag er han en helt frisk 3 åring.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 En slektning av meg ble født 3 mnd for tidlig for over 20 år siden. Han har fungert helt normalt fra han var 1-2 år. Litt senere ute med det meste til han ble drøyt to år, men etter det helt som alle andre (kanskje litt flinkere enn de fleste på skolen... og på Universitetet hevder han seg også... Vi er veldig stolte!).
Malama Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Min bror er førdt ti uker før termin, og er i dag en helt vanlig 25 år gammel mann. Og legevitenskapen har kommet "litt" lenger når det gjelder prematurbarn de siste 25 årene vil jeg tro...
Gjest loren Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Jeg ble født 3 mnd for tidlig i 1985 Og niesa mi ble født 10 uker for tidlig for 2 år siden Jeg har aldri hengt etter noe, var kanskje litt sent ute med å gå tror jeg.. har dårlig syn som eneste ettervirkning. Niesa mi er som alle andre 2 åringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå