Gå til innhold

MasterCard eller AmEx

Anbefalte innlegg

Gjest Shoegal i.i.
Skrevet

Gjennom jobb får jeg tilbud om gratis kredittkort. De aktuelle alternativene for meg er MasterCard og AmericanExpress.

Hvilke erfaringer har dere med disse kortene, og hvilket kort vil dere anbefale?

På forhånd tusen takk :)

Skrevet

Hva med å feks sammenligne renten og gebyrer på de to forskjellige kortene? ;)

Skrevet
Hva med å feks sammenligne renten og gebyrer på de to forskjellige kortene?  ;)

Jeg har prøvd å sammenligne så godt jeg kan, men kommer ikke så langt med det, synes jeg. Kortene er relativt like mht gebyrer, tror jeg, og begge er rentefrie fram til forfallsdato :)

Ingen som har gjort seg erfaringer f.eks. på reise, og som kan si noe om tilgjengelighet. Er de f.eks. like utbredt?

Skrevet

Jeg opplever at flere kunder betaler med mastercard fremfor am.ex, men det er jo bare i lille norge.

Om det samme gjelder ute i verden vet jeg ikke.

Skrevet
Jeg opplever at flere kunder betaler med mastercard fremfor am.ex, men det er jo bare i lille norge.

Om det samme gjelder ute i verden vet jeg ikke.

Det er nok mitt inntrykk også, at mastercard er mer utbredt i Norge. Men som du sier, vanskelig å si hvordan det er ute i den store verden :)

Skrevet

Tror ikke det bare er i Norge at Mastercard er mest utbredt. Jeg har Amex-kort gjennom jobben, og opplevde for noen år siden at kortet omtrent ikke kunne brukes i Irland. Litt kjipt når man må legge ut alle kostnader på en ukes jobbreise. :forvirret: Men utenom denne hendelsen så er jeg fornøyd med kortet.

Skrevet
Tror ikke det bare er i Norge at Mastercard er mest utbredt. Jeg har Amex-kort gjennom jobben, og opplevde for noen år siden at kortet omtrent ikke kunne brukes i Irland. Litt kjipt når man må legge ut alle kostnader på en ukes jobbreise. :forvirret: Men utenom denne hendelsen så er jeg fornøyd med kortet.

Ja, det er faktisk kjipt! Jeg tenker at det er rart at det skjedde i Irland? Selv skal jeg til Frankrike med jobb om ikke lenge, og det er jo ikke akkurat det mest Amerika-vennlige landet... Kanskje jeg ender opp med å måtte legge ut alt, slik som du. Det har jeg ikke råd til :overrasket:

Skrevet

da ville jeg nok ha satset på mastercard jeg trur jeg.

dersom det også er mest utbredt i utlandet

Skrevet
da ville jeg nok ha satset på mastercard jeg trur jeg.

dersom det også er mest utbredt i utlandet

Sikkert ikke dumt! :)

Takk for svar alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...