Bergenspike Skrevet 2. januar 2003 #1 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har tenkt å lage min egen hjemmeside. Kan du fortelle meg hvordan jeg starter. Hvor finner jeg steder på nettet som jeg kan starte? Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. januar 2003 #2 Del Skrevet 2. januar 2003 Først: Har du noen programmer du kan bruke til å redigere hjemmeside? For eksempel MS Front page eller Front Page express? Har du plass til hjemmeside gjennom internett-abbonement? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 2. januar 2003 #3 Del Skrevet 2. januar 2003 Tror dreamwiever er et ganske bra program å starte i... dersom du bruker frontpage, har du lite kontroll over layouten på siden din (=stygt). Ellers finnes det noen ok veiledningssider på nettet, søk på html, så finner du nok noe bra! Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. januar 2003 #4 Del Skrevet 2. januar 2003 www.lissaexplains.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. januar 2003 #5 Del Skrevet 2. januar 2003 Er helt enig i at Dreamweaver er det beste, men dersom man ikke har programmet (det koster jo litt), så er det jo mulig å begynne med det man har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samurai Skrevet 8. januar 2003 #6 Del Skrevet 8. januar 2003 Tror dreamwiever er et ganske bra program å starte i... Kanskje ikke så lurt å starte med et så avansert program før du i det hele tatt vet hva html er. Dreamweaver er et flott og fint og herlig program, men ta de første rundene med Notepad først. Hvis du er interessert i å lese bøker, vil jeg anbefale boka "Creative html design.2" av Lynda og William Weineman. Lynda har bakgrunn som designer og William som programmerer, og sammen har de laget en bok som ser på emnet fra begge sider, og som kan brukes både som oppslagsverk og som step-by-step-bok sammen med medfølgende CD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonne Skrevet 8. januar 2003 #7 Del Skrevet 8. januar 2003 Om du ikke kan noe html og ikke har frontpage (del av Office 2000/XP pakken) så vil jeg heller anbefale deg å starte med en generator.. på home.no så har de en som er veldig enkel å bruke. Om du etterhvert har lyst til å lære deg html så kan det være en ide og teste ut ting med online generatoren der og se på sourcen etterpå. Det gjør du vet å trykke på view og source (om du bruker ie som nettleser). Så kan du lese koder, sette sammen litt forskjellig i et dokument (husk å lagre det som .html), prøve deg frem og laste opp til din home.no konto med ftp og se hvordan resultatet blir etterhvert. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 8. januar 2003 #8 Del Skrevet 8. januar 2003 Det finnes flere enkle programmer for å lage hjemmesider hvor du ikke behøver å kunne koding i det hele tatt. I bladet Komputer for alle nr.16 2002 fulgte det med et program som heter Namo WebEditor 3.0 . Der kan du enkelt lage deg en hjemmeside etter ferdige maler eller egne ideer. Holder selv på å lage hjemmeside men har ikke ennå lagt den ut på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 13. januar 2003 Takk for alle fine svar! Nå skal jeg prøve. Det tar sikkert litt tid før jeg kan legge ut siden på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå