Lassie Skrevet 12. august 2006 #21 Skrevet 12. august 2006 Jeg begynte med scrapping før bryllupet, lager et bryllupsalbum i 30x30". Kjøpte meg et post-bound album og en del ensfargede ark + en del pynteark. Har kjøpt pyntestæsj etterhvert, og byttet med folk på forskjellige forum. Det er veldig gøy å scrappe, og albumene blir så mye finere enn å bare sette inn bilder. Tekster til bildene osv. Jeg kommer aldri til å scrappe alle bildene jeg har, men jeg tar bryllup i første omgang så får jeg se etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #22 Skrevet 12. august 2006 jeg anbefaler denne butikken på nett, veldig hygglige og gode produkt www.familieskatter.no
Gjest Gjest1 Skrevet 12. august 2006 #23 Skrevet 12. august 2006 (endret) Altså, jeg bor bak en stein i en ørken og vet derfor knapt hva scrapbooking er. Kan noen gi meg en kort forklaring? Går det ut på å lage en slags fotomontasjer? Endret 12. august 2006 av Violetta
Tjorven Skrevet 28. august 2006 #24 Skrevet 28. august 2006 Altså, jeg bor bak en stein i en ørken og vet derfor knapt hva scrapbooking er. Kan noen gi meg en kort forklaring? Går det ut på å lage en slags fotomontasjer? ← Det er en avansert form for fotoalbum. Her kan du lese litt: http://www.scrapbooking.no/
Batseba Skrevet 25. mars 2007 #25 Skrevet 25. mars 2007 Hei. Så flott med så mange gode linker. Har scrappet en liten stund og er mer eller mindre hekta. Det er kjempe godt å sette seg ned ved spisebordet og legge alt materialte jeg har utover. Deilig! Har ikke laget så mye enda, for jeg bruker lang tid på hver enkelt. Men når jeg først setter igang blir jeg veldig engasjert. Anbefaler alle å prøve denne hobbyen.
kamela Skrevet 25. mars 2007 #26 Skrevet 25. mars 2007 Leste om en butikk på Alnabru(?) i Oslo hvor det var flere som samlet seg med scrapping, men finner ikke igjen artikkelen. Aftenposten 14. eller 15. mars i bydelsbilaget. Noen som kan hjelpe meg?
Batseba Skrevet 26. mars 2007 #27 Skrevet 26. mars 2007 Leste om en butikk på Alnabru(?) i Oslo ← Det hadde jo vært supert med noe der. Nærmere for meg altså
Tjorven Skrevet 27. mars 2007 #29 Skrevet 27. mars 2007 Leste om en butikk på Alnabru(?) i Oslo hvor det var flere som samlet seg med scrapping, men finner ikke igjen artikkelen. Aftenposten 14. eller 15. mars i bydelsbilaget. Noen som kan hjelpe meg? ← Her er den: http://www.papertrends.no/
Tjorven Skrevet 27. mars 2007 #31 Skrevet 27. mars 2007 Tusen takk, Tjorven, denne skal jeg utforske! ← Også har du denne butikken i Oslo da: http://www.hobby-norge.no/
Eføy Skrevet 28. mars 2007 #34 Skrevet 28. mars 2007 Jeg tenkte også å drive litt med dette, men kanskje ikke i så stort omfang som "ordentlig" skrapbooking. Men en ting lurer jeg på..har dere eget album til f.eks reiser, eget til sin egen barndom, samboer etc.. Eller har dere alt i samme album (dere som bruker album, altså..)?
Tjorven Skrevet 29. mars 2007 #35 Skrevet 29. mars 2007 Jeg tenkte også å drive litt med dette, men kanskje ikke i så stort omfang som "ordentlig" skrapbooking. Men en ting lurer jeg på..har dere eget album til f.eks reiser, eget til sin egen barndom, samboer etc.. Eller har dere alt i samme album (dere som bruker album, altså..)? ← Jeg har ulike album med ulike tema. Dvs jeg har ett album som er min manns LO'er, jeg har ett album som er mine LO'er, jeg har ett album som er oss felles, ett album for pusen vår, ett album for min BOM (Book Of Me), og ett album for hver reise vi har hatt. Scrapper også i ulike format, ikke bare 12*12.
Eve Luna Skrevet 29. mars 2007 #36 Skrevet 29. mars 2007 Jeg kunne godt tenke meg en album for hvert år. Altså begynne på albumet etter nyttår og ha bilder fra nyttåret i den og sånn fortsette albumet etter hver som det skjer ting. Ta også meg små ting som minner fra middager f. eks servietter eller meny o.l. Det hadde jeg likt.
Batseba Skrevet 29. mars 2007 #37 Skrevet 29. mars 2007 Jeg tenkte også å drive litt med dette, men kanskje ikke i så stort omfang som "ordentlig" skrapbooking. Men en ting lurer jeg på..har dere eget album til f.eks reiser, eget til sin egen barndom, samboer etc.. Eller har dere alt i samme album (dere som bruker album, altså..)? ← Jeg har alt mitt i et album. det er i utgangspunktet fordi jeg ikke har så mange sider enda. Men hvis et album begynner å bli fullt, kjøper jeg et nytt og sorterer ut i ulike kategorier. Kanskje ; ferier, barndom, familie, kjærlighet.. osv. Men der er jo lettere å kjøpe forskjellige med en gang. Kan bli mye jobb å sortere ut bilder fra ulike album etterhvert... Nå har jeg imidlertid begynnt å lage to andre album også, til min nevø og niese. Så da har jeg plutselig tre i stedet for ett.
Lassie Skrevet 29. mars 2007 #38 Skrevet 29. mars 2007 Prøv deg på dinhobby.no også! ← Din Hobby er ikke det første stedet jeg vil anbefale, etter å ha erfart flere forskjellige steder..
fargegla82 Skrevet 28. november 2007 #39 Skrevet 28. november 2007 ",)Flott tråd som jeg vil ab. på!",)
Gjest scrapper Skrevet 27. januar 2008 #40 Skrevet 27. januar 2008 Hvorfor går dere ikke inn på QXL.no da? Her får dere kjøpt alt mulig til scrapping for en billig penge. Klistremerker, eyelets, brads, papir, stempler, - ja alt. Gå inn på "hobby" og deretter "scrapbooking". Handler ALDRI i vanlige butikker lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå