Gå til innhold

Sex hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tuppa_*
Skrevet

Hvor ofte er det egentlig best å ha sex i forbindelse med el? Hver dag eller annen hver dag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_therese_*
Skrevet

sædsellene lever inne i kvinnen i 72 timer.. annenhverdag er nok,men vil dere ha mere så er det jo bare til og stå på... :)

lykke til ;)

Skrevet
sædsellene lever inne i kvinnen i 72 timer.. annenhverdag er nok,men vil dere ha mere så er det jo bare til og stå på... :)

lykke til ;)

72 timer????????????????? :overrasket::overrasket::overrasket: Har lest så amnge steder at de kan leve opptil fem døgn???

Skrevet

72 timer, eller 3 dager, nevnes mange steder. Og så sies det at i noen tilfeller kan spermiene leve opptill 5 dager.

Så annenhver dag er nok i forbindelse med EL, og så lenge mannen ikke har noen problemer med spermen kan dere godt ha sex oftere enn det også.

• 3 uker senere...
Skrevet

Men blir ikke kvaliteten dårligere hvis man er for aktive???

Håper ikke det....

Skrevet
72 timer, eller 3 dager, nevnes mange steder. Og så sies det at i noen tilfeller kan spermiene leve opptill 5 dager.

Så annenhver dag er nok i forbindelse med EL, og så lenge mannen ikke har noen problemer med spermen kan dere godt ha sex oftere enn det også.

Hadde også :humpe: annenhverdag. Gikk utfra utslaget på Donna'en og når jeg sånn ca skulle ha EL og da var det jo bare å "peise på" :sjarmor:

Heldigvis var det nok :)

Skrevet
Men blir ikke kvaliteten dårligere hvis man er for aktive???

Håper ikke det....

Ok. Nå er jeg ikke noen Ken-Purvis (thank god :ler2:) men jeg har no aldri hørt om at :humpe: FOR ofte kan redusere muligheten for å bli gravid....

Men, hmm...leste en plass (husker seffers ikke HVOR) at i NOEN tilfeller kunne man være LITT avholden like FØR el og når el satte inn kunne man...."stå på". Uvisst av hvilken grunn! Nei, ikke gå ut fra min siste kommentar. Bare PEIS på du lubelille ;):sjarmor:

Skrevet
Bare PEIS på du lubelille ;):sjarmor:

Jeg har nemlig hørt at man burde hygge seg i bingen bare hver 3.dag... Det er ikke særlig aktuelt her...

Skrevet

Vil man virkelig bli gravid er vel hver 3. dag et minimum. Dersom sædkvaliteten er helt på topp kan man :humpe: hver dag, og sikkert flere ganger til dagen, men hos noen menn kan det være at han ikke rekker å produsere nok levedyktige sædceller, og det blir bare "gøgge" som kommer ut ved hyppig sex. Men jeg tror de fleste får anbefalt av gynekolog å :humpe: annenhver dag. Da skal man visst være rimelig sikker på at man har dekket alle dager. Det funka for oss i alle fall... :)

Skrevet
...og for oss funker visst ikke annenhver dag engang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...