Gå til innhold

Kjøpe eller leie kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal dere kjøpe ny, brukt eller leie kjole?

Hva koster den?

Endret av mowgli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh, er vel bare fantasien og ønskene som stopper for hva en kjole KAN koste! Men jeg vil anta en ny kjole....tja, rundt 8 - 15.000,-? Leie? Fra 3-4.000 opp til 8.000,-. Alt etter hva den kosta ny så klart...

Selv fikk jeg min sydd. Kosta meg rundt 2.000,- inkl alt! (betalte bare for stoff og slikt....Jobben var gratis)

Skrevet

Leie: fra ca 1500 og oppover

Kjøpe? Fra ca 3000 og oppover.

Kjøpe brukt? Allemulige priser

Kjøpe på ebay? fra noen hundrelapper

Søk litt på finn hvis du vil kjøpe fra Norge -mange steder som selger nye kjoler fra under to tusen og oppover (lokalforhandlere blant annet i Vennesla og Åros)

Skrevet

Jeg kjøpte først en kjole på qxl til 1000 kr, men den passet ikke. Så solgte den videre med fortjeneste.

Nå har jeg akkurat kjøpt en splitter ny kjole for 5000 kr hos forhandler. Der hadde de nye kjoler fra 3000 og opp til 15000 kr. Så det er nok i alle varianter.

Lykke til med valget.

(Det kjekke med leie er jo at da får du med underskjørt, tilpassing og hjelp til alt av tilbehør. Ved kjøp får du også god hjelp, men må regne med kanskje 1 -2 tusen mer i ekstra tilbehør. Kjøper man brukt gjelder det samme, men da må man i tillegg skaffe sydame til tilpassing o.l)

Skrevet

Jeg leide kjole når vi giftet oss - hadde jeg hatt mulighet ville jeg nok kjøpt.... jeg betalte 6900 i leie - ganske dyrt :(

Skrevet

Jeg leide for 1800,- Da kunne jeg fått med valgfritt slør og underskjørt, men jeg tok bare underskjørt. I tillegg var tilpasning og rens inkludert. Jeg fikk sydd på stropper for feste av bh, og tok inn en del i livet. Synes også det var kjekt å kunne levere inn hele stasen i en søplesekk, full av grønske, vin og leppestift

Skrevet
Leie: fra ca 1500 og oppover

Kjøpe? Fra ca 3000 og oppover.

Kjøpe brukt? Allemulige priser

Kjøpe på ebay? fra noen hundrelapper

Søk litt på finn hvis du vil kjøpe fra Norge -mange steder som selger nye kjoler fra under to tusen og oppover (lokalforhandlere blant annet i Vennesla og Åros)

Prisene vet jeg... jeg var bare nysgjerrig på hva dere her inne har valgt jeg....

Skrevet

eg trur eg satsar på å kjøpa brukt, like fine og halve prisen..

Skrevet

Jeg kjøpte meg kjole, jeg hadde "spart" 2000kr på å leie kjolen, og da fant jeg ut at jeg heller kunne kjøpe og selge den igjen for halv pris, for da får jeg likevel inn mer enn jeg hadde gjort om jeg hadde leid kjole.

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min. Hadde tenkt til å leie, men kjolen jeg falt for og bare måtte ha, var kun til salgs. Så da ble valget enkelt.

Håper å få solgt den, men er ikke lett. Det er ikke noe kjent merke, tror det er det som gjør salget vanskelig.

Skrevet

Jeg ville kjøpe kjolen min selv om jeg i utgangspunktet synes det er hårreisende dyrt. Jeg fant omsider kjolen min og prislappen var 11500 kr...Var helt fortvila, for den lå ganske langt over budsjett. Dro hjem og søkte etter bruktkjoler på nettet, og fikk 2 treff, den ene i nabokommunen!!!'

Fikk kjolen min med laaangt slør, brukt en gang, for kr 4000!! :ler::ler:

*S*

Skrevet

For meg var verken ny-kjøp (for dyrt) eller leie (måtte hente på fredag og levere på mandag.. vi giftet oss i Roma, så det gikk jo ikke) aktuelt.

Da stod vi igjen med kjøpe brukt eller få sydd. Jeg var heldig og fant en fin en brukt, men elles hadde jeg definitivt fått den sydd. Tror det blir billigst for de fleste. Min brukt kostet 5000, så jeg tror det hadde vært billigst å få sydd, men det var så lettvindt å få den "ferdig" at jeg valgte det.. Dessuten fikk jeg "drømmekjolen" ;)

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
For meg var verken ny-kjøp (for dyrt) eller leie (måtte hente på fredag og levere på mandag.. vi giftet oss i Roma, så det gikk jo ikke) aktuelt.

Da stod vi igjen med kjøpe brukt eller få sydd. Jeg var heldig og fant en fin en brukt, men elles hadde jeg definitivt fått den sydd. Tror det blir billigst for de fleste. Min brukt kostet 5000, så jeg tror det hadde vært billigst å få sydd, men det var så lettvindt å få den "ferdig" at jeg valgte det.. Dessuten fikk jeg "drømmekjolen" ;)

Jeg så også på muligheten for å få sydd kjolen min. Jeg var helt avhengig av å ha lange ermer (har armer som er lite pene, og ville skjule det), men fant veldig få kjoler jeg likte som hadde lange ermer. De fleste er jostroppeløse nå for tiden...

I salongen jeg ville bruket til å sy kjolen min sa de at jeg måtte regne med 12000-14000 for hele kjolen med stoff, søm osv.

Men jeg var likevel heldig og fant en ferdigsydd kjole som passet meg perfekt, med lange ermer. Når jeg var så forbannet avhengig av disse ermene, så var det faktisk utrolig vnskelig å finne en kjole jeg likte ellers også...

milla

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe, sjekka ut alle mulige forhandlere på nett + ebay osv. Men denne uken var vi på besøk hos forloveren min, (som bor på en annen kant av landet) og vi gikk innom en brudebutikk for å kikke. Da fant jeg selvfølgelig verdens nydeligste kjole! Forloveren min fikk tårer i øynene sa hun, og da var jeg ikke i tvil! 6000 for å leie, men det er en Maggie Sottero som koster opp mot 20 000 å kjøpe ny.

Skrevet
6000 for å leie, men det er en Maggie Sottero som koster opp mot 20 000 å kjøpe ny.

Sjekk internett for å se om du kan få kjøpt den brukt. Mye å spare. Hva heter modellen? Og hvilken størrelse?

Skrevet

Jeg har kjøpt min Maggie Sottero drøm :hjerte: Den hadde vært leid ut før og jeg måtte betale 10.900kr for den. (Skulle jeg kjøpt en helt ny hadde den kostet 18.900kr - da dette visstnok er en av de aller dyreste MS kjolene. Dessuten er den fra 2003 tror jeg så den er ikke lett å få tak i.)

Ang leie og gifte seg i utlandet - jeg skal gifte meg i USA og har faktisk vært i 3 salonger hvor ALLE tre sa at det ikke var noe problem om jeg ville leie kjole. Siden vi gifter oss i lav-sesongen (mars) kunne jeg ta den med meg (selvom vi skal væe borte i 15 dager) og likevel kun betale vanlig leie.

Skrevet

Jeg betalte ca 4500 kr for skreddersydd kjole bestilt på QXL. Har ikke tenkt å selge den.

Skrevet

Jeg har snakka med ei jeg kjenner som tar på seg oppdrag med å sy kjoler. Den kjolen jeg ønsker koster 3000,- hos henne. Vi har blitt enige om å vente til over nyttår før vi begynner å sy noe. Det kan jo hende jeg ombestemmer meg med tanke på design. Må vel dra rundt og prøve noen kjoler før jeg er helt sikker...

Skrevet
Jeg har snakka med ei jeg kjenner som tar på seg oppdrag med å sy kjoler. Den kjolen jeg ønsker koster 3000,- hos henne. Vi har blitt enige om å vente til over nyttår før vi begynner å sy noe. Det kan jo hende jeg ombestemmer meg med tanke på design. Må vel dra rundt og prøve noen kjoler før jeg er helt sikker...

Så flott da! Da fårdu jo anledning til å få nøyaktig den kjolen du vil ha :)

Lykke til med leting etter design!

milla

Skrevet

Fikk helt hetta, jeg, der jeg sto i byens brudesalong. Ekspeditrisen, en veldig søt og litt eldre dame, akket og oiet seg over hvor vakker jeg var i den ene kreasjonen etter den andre....jo mer stoffer og tyll, jo mer akking og oi-ing... Selv fryktet jeg for å drukne i blonder og stas og følte meg slett ikke særlig vakker. Jeg prøvde febrilsk å få den søte lille damen til å forstå at jeg egentlig var på utkikk etter en litt enklere kjole, kanskje ikke med slep eller slør, og kanskje ikke hvit...? Den lille damen så på meg med et litt fortvilet blikk...skulle jeg ikke gifte meg likevel :overrasket: ?! Hjelp, slipp meg ut herfra, tenkte jeg da...

Vel ute i friheten igjen trakk jeg pusten dypt to ganger. Tenkte meg om i to og et halvt sekund og bestemte meg for å sy kjolen min selv. Og det gjorde jeg ;)

Må jo tilføye at jeg får hjertebank og svetten renner bare ved tanken på et prøverom, så utgangspunktet for meg i en brudesalong var vel heller ikke det beste :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...