Gjest Grønn Frosk Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Finnes det en browniesoppskrift som ikke inneholder kokesjokolade? Fikk så lyst på brownies (ja, det er en pms/mensen-dag...), men jeg eier ikke kokesjokolade. Har kakao. Har noen en oppskrift?
Gjest Grønn Frosk Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Nå er mannen sendt ut for å kjøpe ferdigpose...
gard Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Hei Når det gjelder ferdigposer...jeg har prøvd de fleste av disse men jeg mener fremdeles at amerikanske Betty Crocker er den beste. Denne typen selges blant annet på Ultra her i Stavanger...verdt å teste dersom du får tak i den :-)
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 du kan erstatte kokesjokoladen i de fleste oppskrifter med bakekakao og litt ekstra smør eller olje.
celice Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Her har du en god oppskrift til neste gang Brownies 2 cups sukker (4.7 dl) 1 cup kakao (2 1/3 dl) 1 cup margarin (2 1/3 dl) 4 egg 1 1/2 cup mel (ca. 3 1/2dl) 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1 pose sjokoladedråper/ nøtter om ønskelig 1. Smelt margarin i en kjele 2. Bland inn sukker og kakao og rør glatt 3.Ha i ett og ett egg i den varme massen OBS! rør godt så det ikke blir "eggerøre-biter" i massen. 4. Rør inn mel, bakepulver og vaniljesukker (evt sjokoladedråper og hakkede nøtter) 5. Stekes i langpanne på 200 grader i 20-25 minutter.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Hei Når det gjelder ferdigposer...jeg har prøvd de fleste av disse men jeg mener fremdeles at amerikanske Betty Crocker er den beste. Denne typen selges blant annet på Ultra her i Stavanger...verdt å teste dersom du får tak i den :-) ← Tror jeg skal kjøre innom Ultra på vei hjem fra jobb en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå