Gå til innhold

Vondt i kjeven

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i de siste fem dagene hatt vondt i kjeven (på venstre side) Jeg kjenner det hele tiden, men hvis jeg prøver å gape eller spise gjør det ekstra vondt. Har ikke peiling på hva dette kommer av da jeg ikke har slått meg på noen måte el . Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva det er? Hilsen Au, som er litt beskymret.

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det kan jo være en visdomstann. Du burde la tannlegen din ta en titt på deg, ikke gå rundt og ha det vondt unødig hvertfall.

Milla

Skrevet

Heisann!

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg tidligere. Plutselig en dag oppdaget jeg at jeg hadde kjempe-vondt i kjeven, og det gikk "aldri" over heller. Tilslutt gikk jeg til legen, han mente det var en betennelse i kjevebenet og ga meg noe betennelsedempende - og vips så var det borte!

Vet ikke om deter dette som feiler deg, men det var ihvertfall et tips.

God bedring!

Skrevet

Ehøm.... det KAN være tannbyll.... Ikke for å skremme, men muligheten er der. Det beste du kan gjøre er å oppsøke tannlege / lege / kjevekirurg og ta ondet ved roten, samme hva det nå skulle være.

Min samboer har også hatt litt vondt i kjeven og har hatt "klikkelyder" når han gaper. Tannlegen hans mente slike ting ofte var stressrelatert, så det kan jo være noe slikt og ?

Ønsker deg lykke til :D

Det går nok bra!

Klem, Diva

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :blunke: Regner med at det kanskje er det du skriver om Minmy. Tar en tur til legen hvis ikke det gir seg i løpet av helgen..

Skrevet

Jeg har også hatt vondt i kjevebenet de siste dagene. På venstre side. Jeg har opplevd dette flere ganger før og er ikke bekymret. Jeg får sånn vondt i perioder hvor jeg er litt stresset (begynte på jobb igjen på torsdag etter en lang juleferie..) og da sover jeg så dårlig og når jeg sover dårlig ligger jeg ofte veldig rart i sengen og blir dønn stiv i nakken og denne stivheten brer sog nok opp i kjeven noen ganer. Det er veldig ubehagelig for det er vondt å tygge og veldiig vondt når jeg gjesper og greier nesten ikke å gape. Det er helt sikkert ikke farlig men det kan jo hende det hjelper med tabletter for betente muskler.

Skrevet

Stresser du mye for tiden??? For noen år siden så var jeg i en jobb der jeg ikke trivdes. Og jeg ble stiv og vond i kjeven. Greide ikke å gape høyt nok til å bite over en dobbel brødskive en gang! og å tygge var grusomt :-? Gikk med dette lenge før det gav seg. Nå i ettertid har jeg kommet over lesestoff om at dette kan ha med stress og misstrivsel å gjøre - og i mitt tilfelle så stemte det.

Skrevet

Kjøp corsodyl (munnskylleveske)respetfritt på apoteket, den tar knekken på det meste av betennelser i munnen. :wink:

Skrevet

Om du misstives, eller har problemer eller sinne som skal ut, så har jeg hørt om tanngnissing. Det skjer når du sover om natta, og har mye agresjon som skal ut. Tanngnissing gjør at du spenner musklene i kjeven, og derav kan du få vondt!

Men også visdomstenner er vonde når de vokser ut!

• 2 måneder senere...
Skrevet

I en periode da jeg hadde mye vondt i nakken, hadde jeg også veldig vondt i kjeven! De øverste nakkevirvlene henger sammen med kjeven på et vis. Med fysioterapi på nakken løsnet kjeven også. :)

Ellers kan det være noe i munnen, som visdomstenner eller andre kjipe ting. Sjekk med tannlegen først.

Catzy

Skrevet

Det kan også være bihulebetennelse - det forsvinner også hvis du får noe antibiotika.

Skrevet

Mest sannsynlig en betennelse. Dra til din tannlege. Han tar bilder og bekrefter eller avkrefter dette. Mulig man kanskje må ha en rotfylling og.

Opplever mye av det der jeg jobber ;)

-xeyes, tannlegeassistent.

Skrevet

Jeg har nettopp vært hos tannlegen pga det samme. Det viste seg at fyllingen jeg fikk for noen måneder siden var litt for høy, så bittet mitt ble skjevt. Tannlegen pusset ned fyllingen litt, og vips var det bra igjen!

Skrevet

Det er nok mye mulig at det er en visdomstann-ta en tur til tannlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...