Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Jeg vil gjerne samle på oppskrifter på kaker, og ønsker svært gjerne alle kvinenguidens flotte kvinner til å dele sin favorittoppskrift! Grunnen til det er at min foreløpig er lage brownie fra toro pose,så som dere skjønner trenger jeg hjelp
gard Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Hei Har du sjekket http://www.detsoteliv.no ? Dersom du liker kaker og desserter så er dette websiden for deg http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Jeg har prøvd en del av sjokoladekakene og ostekakene der og det er mange gode oppskrifter. Prøv f.eks. http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=564 . Den er enkel men har en brownie lignende smak og konsistens. Husk å bruke skikkelig sjokolade og godt smør.
Arkana Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Noen av mine favoritter: Gulrotkake 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel 1/2 ts revet muskat 1 ts kardemomme 1/2 ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel. Brownies 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 4 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 55 minutter. Mississippi Mud Cake 250 g smør 150 g mørk sjokolade 440 g sukker 2,5 dl varmt vann 80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao) 1 ss kaffepulver 260 g hvetemel ½ ts bakepulver 25 g kakao 2 egg Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (1 time er nok i min ovn, så sjekk kaken tidlig). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist. Suksessterte 5 eggehviter 250 g melis 150 g malte mandler 5 eggeplommer 125 g sukker 1 dl fløte 1 ts vaniljesukker 150 g smør ½ plate kokesjokolade Stivpisk eggehvitene og vend inn mandler og melis. Hell i to 20 cm former og stek ved 180 grader i ca 20 minutter. Bland eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker i en kjele og kok opp under svak varme. Rør hele tiden! Avkjøl kremen noen timer. Pisk romtemperert smør inn i kremen. Fordel kremen oppå kaken og pynt med raspet sjokolade (eller del eggekremen i to og bland smeltet sjokolade med den ene delen).
Maja_83 Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Prøv denne kaken! "Verdens Beste" 75 gr smør 125 gr Melis 5 Eggeplommer 90 gr Hvetemel 1 1/2 ts Bakepulver 4 ss Melk Marengs 5 Eggehviter 175 gr Farin 3-4 ss Mandelflak Fyll 3 dl Kremfløte Smør et stykke bakepapir godt og legg det i en langpanne.30X40 cm. Rør smør og melis porøst. Tilsett eggeplommene en av gangen og rør godt mellom hver. Bland mel og bakepulver sammen og sikt dette i bollen. Ha i melken og rør godt. Trykk røren i en langpanna. Pisk eggehviter og sukker til stiv marengs og ha det oppå, smør det utover. Dryss over mandelflak. Stek bunnen i på midterste rille til den har fått en gylden farge, ca 20 min. Avkjøl kaken og del den i to på tvers. Pisk kremen og ha det oppå og legg den andre kakedelen opp på. Jeg bruker å lage vaniljekrem av en pakke vanilje saus, hvor jeg bruker halvparten av melken som er angitt på pakken. Da blander jeg dette i den piskede kremen, og kaken får en god vanilje smak. Bruk koketype Freia Vaniljesaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå