Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #1 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg sitter og skriver en søknad, og det er et par ting jeg lurer på: 1. "Beskriv din økonomiske situasjon". Hva er best å skrive her? Hva er det de vil vite? Jeg er student, men har alltid jobbet ved siden av, så jeg klarer meg fint. Har ikke noe oppspart å snakke om, men er av typen som alltid betaler regningene mine når jeg får dem, etc. Hva er best å skrive her? 2. Jeg har en relativt dårlig attest (på ett punkt) fra en tidligere skole - i følge meg dels berettiget, dels uberettiget. Dette er mange år siden nå, og jeg mener jeg har rettet opp de sidene ved meg som dette slo ut på (blitt voksen, enkelt og greit) nå. Jeg skjerpet meg også den siste tiden jeg var der og fikk gode tilbakemeldinger på dette den gangen, men dette kommer ikke frem av attesten. Jeg lurer nå på om jeg bør legge ved attesten eller ei? Jeg kan helt fint stå for hvordan jeg var den gangen, og jeg kan på en grei måte forklare årsaken til dette negative punktet. Men jeg er litt redd for at det vil slå negativt ut FØR jeg får kommet meg til intervjuet, altså at de ikke gidder å kalle meg inn engang. Skal nevnes at jeg i ettertid har hatt jobber og skolegang som nok veier opp for det punktet, og har også gode attester fra dette, men jeg er altså redd de henger seg opp i det. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 1. august 2006 #2 Del Skrevet 1. august 2006 Til det første punktet, synes jeg du beskriver det fint her. Skrive noe lignende i søknaden, i mer formelt språk? Hvis det ikke er veldig viktig at de ser attesten din som bevis for at du har de nødvendige kvalifikasjonene, tror jeg at jeg ville droppet det.. Ville, som deg, vært bekymret for at de skulle henge seg opp i det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 1. august 2006 #3 Del Skrevet 1. august 2006 Enig med Lilsweetie. Skriv det du sier i det første punktet på en litt formell måte. Når det gjelder tidligere attester: Jeg har selv ganske mange attester etterhvert, men selv om alle er veldig gode legger jeg kun ved de siste 2-3 attestene for å ikke overkomplisere ting. Det er jo som regel de siste som er de mest interessante. Jeg har tidligere skrevet at de andre attestene kan fås ved forespørsel. Tipper de ikke gidder å spørre om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #4 Del Skrevet 1. august 2006 Ok - det er en mulighet, razmatazz. Tenkte bare å legge det ved som ''bevis'' for at jeg gikk skolen. Det andre dilemmaet her er at det på samme attest står veldig mye bra, som jeg igjen gjerne skulle hatt med... Det skal ikke være så enkelt. :klø: Takk for begge svar, jeg skal skrive om det jeg skrev over i litt mer formelle vendinger, og bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #5 Del Skrevet 1. august 2006 Hvorfor spør de om din økonomiske situasjon i en jobbsøknad? Det har jeg aldri vært borte i før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #6 Del Skrevet 1. august 2006 Hvorfor spør de om din økonomiske situasjon i en jobbsøknad? Det har jeg aldri vært borte i før. ← Vil ikke gå så nøye inn på hva slags søknad det er her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Del Skrevet 2. august 2006 Vil ikke gå så nøye inn på hva slags søknad det er her. ← OK, bare antok at det var en jobbsøknad jeg. Er ofte lettere å gi råd når man vet hva slags type søknad det er snakk om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #8 Del Skrevet 2. august 2006 OK, bare antok at det var en jobbsøknad jeg. Er ofte lettere å gi råd når man vet hva slags type søknad det er snakk om! ← Ja, det forstår jeg. :-D Men hvis jeg utdyper mer om akkurat det, så er det forholdsvis lett å skjønne hvor jeg skal søke, og det har jeg ikke lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #9 Del Skrevet 2. august 2006 Det er mange jobber hvor ens personlige økonomi betyr noe. Jeg har hatt en jobb der jeg bokstavelig talt "satt med handa i pengekassa", og alle som ble ansatt der var kredittsjekket først. Det visste ikke jeg da jeg begynte, for de fortalte ikke før etter ansettelsen hvor ufattelig mye penger jeg hadde tilgang til. Bare skriv at du har ordnet økonomi, det finner de nok ut likevel når de kredittsjekker deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 2. august 2006 #10 Del Skrevet 2. august 2006 Ok - det er en mulighet, razmatazz. Tenkte bare å legge det ved som ''bevis'' for at jeg gikk skolen. Det andre dilemmaet her er at det på samme attest står veldig mye bra, som jeg igjen gjerne skulle hatt med... Det skal ikke være så enkelt. :klø: Takk for begge svar, jeg skal skrive om det jeg skrev over i litt mer formelle vendinger, og bruke det. ← Hvis du syns du bør legge ved attesten, eks fordi de ber om attester - da bør du legge den ved. Å ikke legge den ved vil få dem til å tenke at det er noe galt med den likevel, eller at du kanskje lyver om skolen. Men si gjerne noe om at det er lenge siden og hva som har skjedd osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå