Gjest Tweek Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 var innom mote.no her forleden (fordi en diskosjon og nettstedet her på kvinneguiden, skulle jeg se hva dette var) www.asos.no var et sted noen anbefalt, og kikket og det var masser av fine klær der. sender også til norge.. men er det noen av dere som har bestilt herfra? og var dere fornøyde? eller bestilt klær andre nettsteder utenfor norge? er det noe toll o.l? er det trygt?
Grace Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har kjøpt masse derfra.. Alltid fornøyd.. Men det lønner seg nok å holde seg under 200,-grensen De sender ganske fort også..
Gjest Tweek Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Men det lønner seg nok å holde seg under 200,-grensen ← det er jo litt vanskelig siden sjeldnt ting koster under.. men regner de 200 for alt, ink. frakt.. eller bare klesplagget? vet du hva jeg må betale av frakt og toll?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 opp til 200kr uten frakt: du betaler ingenting utenom prisen på plagget+frakt. fra kr 201 og oppover: du betaler 25% MOMS av prisen på varen+frakten. I tillegg er det også toll på ENKELTE typer tekstiler.
Gjest Tweek Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 opp til 200kr uten frakt: du betaler ingenting utenom prisen på plagget+frakt. fra kr 201 og oppover: du betaler 25% MOMS av prisen på varen+frakten. I tillegg er det også toll på ENKELTE typer tekstiler. ← ok, så hvis jeg kjøper klær for 1000, så må jeg betale moms på 250 kr i tillet, pluss frakten, og til slutt kanskje toll som er på ... kr?? vet du hva det er toll på?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Dersom du kjøper varer for 1000kr, må du betale moms av det varen+frakten koster. Dersom frakten f.eks. er 200kr, må du altså betale moms av 1200kr. Det er toll på enkelte tekstiler, og såvidt jeg husker avhenger tollsatsen av hva slags plagg du kjøper. Dette står nærmere spesifisert i Tolltariffen inne på www.toll.no.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Hmm.. Skjønner meg egentlig ikke helt på dette jeg.. Lønner det seg å bestille flere ganger til under 200,- da? Hvis man skal handle flere plagg? Men det meste koster jo over 200,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå