Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Staar det ikke noe i biblelen om at i de siste dager skal all verdens folk vende ryggen mot Israel? Noen som vet? Kapittel og vers?
punktom Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Jeg tror ikke det hele inntreffer før stjernene faller ned på jorda. Jesus var visstnok ikke så bevandret i kosmologi og hadde ikke den store kjennskapen til størrelsen på stjerner. Så vi vil alle dø så fort den første stjernen faller ned på jorda. Matteus 24 har litt mer om endetiden.
mr. louis Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Hmm.. Vender folk seg mot Israel, hva kan det komme av tro? Mulig ikke folk vet jødene er en viss guds utvalgte folk, ren uvitenhet fra antizionister.. Men endetider har vært annonsert utallige ganger så jorda står nok til jul, muligens også til påske.
Gjest Chrizzy Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Ja, det har jeg også lyst å se, om det står!
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Jeg tror ikke det hele inntreffer før stjernene faller ned på jorda. Jesus var visstnok ikke så bevandret i kosmologi og hadde ikke den store kjennskapen til størrelsen på stjerner. Så vi vil alle dø så fort den første stjernen faller ned på jorda. Matteus 24 har litt mer om endetiden. Matt 24.29-31 Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes. 30 Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, da skal alle folk på jorden bryte ut i klagerop, og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyermed stor makt og herlighet. 31 Når basunen lyder, skal han sende ut sine engler, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene enden av himmelen til den andre. Jes 13.10 For himmelens stjerner og stjernebilder lar ikke lyset skinne. Mørk er solen når den går opp, og månen lyser ikke. Esek 32.7 Når jeg slokker deg, dekker jeg himmelen, og stjernene på den formørkes. Solen skjuler jeg bak skyer, og månen lyser ikke mer. Joel 3.4-20 Solen forvandles, den formørkes, og månen blir som blod før Herrens dag kommer, den store og skremmende. 5 Men hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst. For på Sion-fjellet og i Jerusalem skal det finnes en flokk som har sluppet unna, slik Herren selv har sagt. Blant dem som har berget seg, er de som Herren kaller. Herrens dom over folkene 6 For se, i de dager, på den tid da jeg vender lagnaden for Juda og Jerusalem, 7 da vil jeg samle alle folkeslag og føre dem ned i Josjafats dal. Der vil jeg holde rettergang med dem om Israel, mitt folk og min eiendom, som de spredte blant folkene. De delte mitt land 8 og kastet lodd om mitt folk; de gav en gutt for en skjøge og solgte en pike for vin – og drakk. 9 Og nå, Tyrus og Sidon og alle filisterbygder, hva er det dere vil meg? Har dere noe å gjengjelde, eller vil dere gjøre noe mot meg? I en fart vender jeg det dere gjør, mot dere selv, 10 for dere tok mitt sølv og gull og førte bort mine dyreste skatter til deres egne templer. 11 Dere solgte folket i Juda og Jerusalem til jonerne, for at det skulle komme langt bort fra sitt land. 12 Nå vil jeg kalle dem til oppbrudd fra hvert sted som dere har solgt dem til, og vende mot dere selv det som dere har gjort. 13 Sønnene og døtrene deres vil jeg la judeerne selge. De skal selge dem til sabeerne, et folk som bor langt borte. – Herren har talt. 14 Rop dette ut blant folkene: Rust dere til hellig krig, vekk krigerne! La alle stridsmenn møte fram og dra ut! 15 Smi plogskjærene om til sverd og vingårdsknivene til spyd! Sveklingen skal si: «Jeg er en helt.» 16 Skynd dere og kom! Kom sammen, alle folkeslag rundt omkring! Herre, før dine krigere dit! 17 Folkeslagene skal bryte opp og dra til Josjafats dal. For der vil jeg sitte til doms over folk fra alle kanter. 18 Sving sigden, for høsten er moden! Kom og tråkk, for vinpressen er full, pressekummene flyter over. For folkenes ondskap er stor. 19 Det er et mylder og ståk i avgjørelsens dal! Herrens dag er nær i avgjørelsens dal. 20 Sol og måne svartner, og stjernene mister sin glans. Her står det altså ingentig om at stjernene skal falle på jorden, untatt i åpenbaringene, hvor Johannes hadde sine syner. kap 6.13, men det kan like godt være astreoider eller no, fordi han fortalte utav synet han så. og stjernene på himmelen falt ned på jorden som når umodne frukter drysser av et fikentre i storm.
punktom Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 (endret) Matt 24.29-31 Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes. 30 Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, da skal alle folk på jorden bryte ut i klagerop, og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyermed stor makt og herlighet. 31 Når basunen lyder, skal han sende ut sine engler, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene enden av himmelen til den andre. Leste du selv hva du skrev? Nei, det står ikke at de skal falle ned på jorden, men de skal falle ned. En allmektig Gud vet hva stjerner er og universet er, og vet det er tullete å prate om stjerner som faller ned. Ned, hvor ned ? (for disse folkene for 2000 år siden som trodde stjerner var små blinkende objekter på himmelen uten annen funksjon enn å glede oss, trodde nok de var små nok til at de kunne falle ned på jorden) Og fra hvor skal de falle fra? Himmelen er ikke et objekt slikt man så på det for 2000 år siden. Gud visste nok det. Men ikke mennesker på den tiden. En mennskelig profet kan feile og ikke forstå helt hva Gud har ment, men ikke Gud selv. Men skal vi åpne for at profetene kan feile åpner vi også for at de kan feile når det kommer til endetidsprofetier. Jeg tipper forresten at mange trodde endetiden var her i 1816: Året uten sommer Endret 1. august 2006 av punktom
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 En allmektig Gud vet hva stjerner er og universet er, og vet det er tullete å prate om stjerner som faller ned. Uansett om man tror på Gud eller ikke, så er det ingen tvil om at bibelens forfattere hadde et aktivt symbolspråk. Stjerneregn, dvs. det samme som et stjerneskudd bare mange på en gang, er et fenomen som har inntruffet flere ganger i historien. Kanskje er det dette de tenker på?
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Jeg tipper forresten at mange trodde endetiden var her i 1816: Året uten sommer Og verre kan skje, om Gud finnes, må Guds nåde rikelig fylle oss så vi ser at det finnes en Gud, men om ikkje Gud finnes, la tilfeldighetene råde. Men det er ikkje opp til meg, jeg ser tegn som bibelen viser til, og Guds nåde er Jesus som døde for oss og sto opp igjen den tredje dag, for å vise oss at Jesu død har kjøpt oss fri fra den straff vi skulle ha, og at livet ligger i Jesus som viste oss hvem Gud er. Tro på Ham, og bekymre deg ikke for døden lengre. Det vil ta mange generasjoner av liv for å finne meningen med livet gjennom naturvitenskap, siden Darwin har det gått over hundre år, de som trodde på evolusjonsteorien da og nå, dør uten tro på Gud kanskje og uten den viten om at dette var sant, hva som har skjedd med dem etter døden er ikke opp til meg å si. For meg er det et helvete og dø uten et håp om Gud, men jeg tror og kan da dø med det håpet.
Gjest King James Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Ende tiden har vert mange ganger bare siden 1914 har den vert nærmere 40 ganger
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Bibelen taler profetisk om tre store kriger over Israel i endetiden. Den første er «Palestina-krigen», og de to neste er Gog-krigen og Antikrist-krigen. Den siste krigen omtales hos profeten Sakaria og i Åpenbaringsboken. Den mest ødeleggende krig for Israel, slik jeg kan se det, blir «Palestina-krigen». Men alt håp er ikke ute. Israel som nasjon vil fortsatt leve for Guds åsyn. Jødene ute i verden vil etter det profetiske ord, strømme til Israel i hopetall for å gjenreise landet. Vi som tror på det profetiske ord i Bibelen, vet at Israel ikke vil bli utslettet. Guds ord sier: «Fordi, ja fordi de la dere øde og trampet dere ned på alle sider, så dere skulle bli til eiendom for de andre folkeslag, og fordi folk har dere på leppene og tungen og bruker dere til baktalelse, derfor, ...sier Herren Gud: Jeg har løftet min hånd til en ed, sannelig, folkeslagene rundt dere skal selv bære vanæren» (Esek. 36, 3-7). Gud vil ikke tie i denne Israels skjebnetime. Hans løfter står fast: «For Zions skyld vil jeg ikke tie og for Jerusalems skyld vil jeg ikke være stille.» Herren våker over sitt ord og fullbyrder alt sitt råd».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå