Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har prøvd å fjerne det med en klut og vann, men det vil ikke gå bort. Dette er krise :grine: ! Har noen forslag til hvordan jeg kan få fjernet det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ring et renseri! I morgen! Ikke prøv mer selv!

Gjest Gjest
Skrevet
Ring et renseri! I morgen! Ikke prøv mer selv!

Jeg kan ikke ha ødelagt den når jeg prøvde selv? Det er to flekker, en som ikke vises noe særlig, og en som er like stor som en 50- øring?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan ikke ha ødelagt den når jeg prøvde selv? Det er to flekker, en som ikke vises noe særlig, og en som er like stor som en 50- øring?

Neida, det tror jeg ikke. Men ikke prøv med noe annet enn vann!

Sot inneholder bla. fett som kan lage flekker, så ikke gnikk mere nå. Kan hende jo mer du prøver jo verre blir det...

På renserier er de profesjonelle, og de kan gi deg råd.

Ikke la panikken ta deg, det årner sei ;)

Skrevet

Ja, du kan ha ødelagt den. Men du kan også ha vært heldig. Vanskelige flekker skal man ALDRI prøve å få bort selv om det er et plagg man er redd for. Renseriene vet som oftest hva de skal gjøre om man forteller dem hva som har laget flekken, men har man prøvd selv med alt mulig rart først så gjør man oppgavn umulig for dem. Når det er sagt så er vel ikke rent vann det værste, så det er bare å krysse fingrene.

Skrevet

Ikke meningen å være fryktelig negativ her, men vann på flekker som inneholder fett er ganske ille. Dette fordi vannet bare legger seg som en hinne utenpå fettet, så man ikke kommer til på flekken.

Men renseriene har nok vært borte i slike flekker før, så ikke uroe deg! Det ordner seg!

Hva gjorde kjolen din i nærheten av sot anyway? :kose:

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke meningen å være fryktelig negativ her, men vann på flekker som inneholder fett er ganske ille. Dette fordi vannet bare legger seg som en hinne utenpå fettet, så man ikke kommer til på flekken.

Men renseriene har nok vært borte i slike flekker før, så ikke uroe deg! Det ordner seg!

Hva gjorde kjolen din i nærheten av sot anyway? :kose:

Jeg skulle henge den opp på veggen, etter å ha vist den frem til en venninne. Der hang det en smijernssak som jeg har hatt talgelys i. Va så idiotisk! :sur: Jeg skulle ha skrevet her før jeg prøvde å gjøre noe med det selv. Har egentlig ikke råd til renseri nå. Har i allefall ikke råd til en ny kjole om denne er ødelagt nå. :grine:

Skrevet

Renseri er ikke så fryktelig dyrt! Det blir nok under tusenlappen i allefall!

Det ordner seg nok skal du se!!! :klem:

Gjest Chrizzy
Skrevet

De klarte å fikse det :klappe: For 453 kroner. Det var jo ikke ille. En dag tok det :) Fantastisk!!!!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...