Gå til innhold

tale til brudgommen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan starter dere talen deres?

Kjære ---------- mannens navn, eller kjære venner og familie og div?

Hvordan starter man "korrekt" talen til brudens far? Han var litt usikker..

og nå er jeg det og..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

tror det som faller deg mest naturlig er best...

Begy¨nte vel med å takke for at alle kom og delte dagen med oss.

Så sa jeg noen ord til besteforeldre, foreldre, søsken, svigerforeldre, svigrinne også: Kjære Petter...

Skrevet

Tror jeg startet talen min noe sånt:

Kjære mannen min. Denne talen er mest til deg, men jeg kommer til deg til sist.

eller noe i den duren.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang ble talen da?

Jeg sitter og skriver.. men det blir jo så fort langt! Jeg kommer nok ganske raskt til å begynne å grine, så den burde nok være kort..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lang ble talen da?

Jeg sitter og skriver.. men det blir jo så fort langt! Jeg kommer nok ganske raskt til å begynne å grine, så den burde nok være kort..

Ikke skriv langt! Skriv kort og poengtert. Medmindre du er en meget habil skribent er det fryktelig kjedelig å høre på lange (og nesten alltid klisjéfylte) taler.

Gjest Gjest
Skrevet

Jaa.. det er sant. Men det blir vel ikke klisjefyllt tror jeg. Men det er jammen en utrfordring å skrive kort.. det er jo så mye man har lyst å si til alle..

Huff.. dette var mye vanskligere enn jeg trodde.. Stakkar kjæresten min som skal skrive tale.. blir nok siste natta det ja.. Folk forventer liksom litt av brudgommens tale, og mindre til min.. heldigvis.

Gjest Gjest
Skrevet
Jaa.. det er sant. Men det blir vel ikke klisjefyllt tror jeg. Men det er jammen en utrfordring å skrive kort.. det er jo så mye man har lyst å si til alle..

Huff.. dette var mye vanskligere enn jeg trodde.. Stakkar kjæresten min som skal skrive tale.. blir nok siste natta det ja.. Folk forventer liksom litt av brudgommens tale, og mindre til min.. heldigvis.

Prøv å velge ut et par ting du vil si. Det blir husket. Prøver du å si "alt" faller du garantert gjennom, og folk husker ikke noen av poengene dine.

Det er mange grep en kan bruke, feks. kan du fortelle om én bestemt hendelse som har betydd mye for deg, det gjør mye større inntrykk, og det blir mer levende enn å pøse på med den gangen og den gangen og den gangen.

Eller velg ut én eller to egenskaper du setter pris på, gi noen eksempler for å illustrere hva du mener. Eller du kan lage et slags eventyr, det blir mer symbolsk og kan også bli veldig flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...