Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #1 Skrevet 20. mars 2002 Jeg var en gang sammen med ei dame ei stund som "kunne sprute".... dvs det sprutet av og til når det gikk for henne. Det var helt spesielt synes jeg, og veeeldig opphissende. Er dette noe som bare enkelte kvinner kan, eller kan alle "trene" seg opp til dette på en måte...? Jeg har aldri truffet en kvinne med denne egenskapen etter henne.... lurer på om det er så uvanlig, eller om jeg bare tilfeldigvis har truffet på dem som ikke kan....?
Thea Skrevet 20. mars 2002 #2 Skrevet 20. mars 2002 Det er nok ikke så fryktelig vanlig blandt jenter nei.Om dette er noe som jenter kan trene seg opp til aner jeg ikke. Jeg føler ikke behovet for å ha denne spesielle "egenskapen" hvertfall 12
Sofia Skrevet 21. mars 2002 #3 Skrevet 21. mars 2002 Jeg har klippet ut dette fra Dr. online.no Ejakulasjon hos kvinner oppleves som en kraftig orgasme med utløsning i form av ganske rikelig med væske, som kommer ut fra urinrøret, men som ikke er urin. På engelsk kalles dette female ejaculation, på norsk har det blitt hetende kvinnelig utløsning, mens svenskene har vært litt mer fantasifulle, og kalt det fontänorgasm. Det fysiologiske grunnlaget for kvinnelig utløsning er noen kjertler som ligger langs urinrøret, og som man mener har samme utviklingsmessige opprinnelse som mannens prostata. Prostata har som kjent blant annet den funksjon (sammen med sædblærene) å produsere væske for sædcellene. Den væsken som kommer ut ved en kvinnelig utløsning, ligner derfor på sædvæske, men er uten sædceller. De kjertlene som produserer denne væsken finnes i ulik grad hos kvinner. Hos noen er de vel utviklet, hos andre kvinner finnes de omtrent ikke. En del feminister har betraktet kvinnelig ejakulasjon som en mer "avansert" form for orgasme, og har utviklet kursprogrammer for å lære kvinner å ejakulere. De mener at dette er en form for orgasme som kan læres gjennom seksuell bevisstgjøring. Hos de kvinnene som har tilstrekkelig store eller mange kjertler, kan dette være riktig, men selv i dag er det et fåtall kvinner som opplever denne formen for orgasme, og sannsynligvis er det mange kvinner som aldri vil kunne oppleve den, fordi det fysiologiske grunnlag ikke er til stede. Så det er bare å gå i gang å trene jenter.... 12
galadriel Skrevet 22. mars 2002 #4 Skrevet 22. mars 2002 En gang har jeg opplevd dette (under påvirkning av en øøøørliten rødvinsrus) - og fikk nesten hetta Ble så paff at jeg glemte å kjenne om det var så godt som det sies *ler*
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #5 Skrevet 24. mars 2002 ca. 25% av alle kvinner kan sprute.. Ikke så mange, altså...
aline Skrevet 25. mars 2002 #6 Skrevet 25. mars 2002 Jeg har også opplevd det en gang, litt på samme måte som en over her skriver.. ^^ Lettere beruset, og ble sjokkert over hva som skjedde. Kan på ingen måte huske at det var sååå spesielt godt? Ville ikke kalt det orgasme engang, dersom jeg ikke hadde sprutet... Men det har ikke skjedd senere, kanskje mest fordi jeg er litt opphengt i det selv? når jeg kommer til et visst nivå, prøver jeg å kjenne etter om det kan skje igjen.. og da kommer det ihvertfall ikke! men pytt pytt, godt er det lell. 12
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #7 Skrevet 26. mars 2002 Hei! Jeg spruter! Det skjer når jeg har blitt opphisset i lang tid på forhånd, og partneren bruker fingrene på klitoris. Disse orgasmene er spesielt deilige.Det er nødvendig å stramme musklene i underlivet ("knipemusklene") når det går.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #8 Skrevet 26. mars 2002 tror dette har skjedd meg en gang også, men jeg trodde det var tiss jeg.... vet ikke jeg... noen som vet???
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #9 Skrevet 26. mars 2002 Det er IKKE tiss, det ser ut som (og lukter?) som tiss. Men det er det altså ikke..vell så lenge du ikke går tissetrengt i senga da. For du slapper veldig av , og det kan komme ut litt urin da..
|Maria| Skrevet 26. mars 2002 #10 Skrevet 26. mars 2002 Jeg har også hørt at det ikke er tiss.. MEN, det lukter og ser ut som tiss? Syns det er litt rart jeg... Kan jo hende at det er det... Man får jo litt sånn tissetrengt følelse når g-punktet blir simulert. Jeg er i hvertfall ikke trygg, hvis jeg får sånn følelse under sex. Rett på do! |Maria|
aline Skrevet 26. mars 2002 #11 Skrevet 26. mars 2002 Det er ikke tiss, det ser ikke ut som tiss og det lukter ikke som tiss! Ikke det jeg har opplevd ihvertfall. Det er mer likt tynnereflytende sæd, veldig tynntflytende. nesten som vann. Og det luktet ikke noe særlig av det, ikke når jeg opplevde det ihvertfall. Det kommer av stimuli av noen kjertler som produserer dette stoffet, det kommer ut av urinrøret visstnok..(fulgte ikke så godt med når det skjedde jeg, så det er bare noe andre har sagt..) Jeg opplevde det ved intens stimulering av g-punktet. Det kjentes seriøst ut som jeg skulle tisse, og jeg var egentlig på vei på do. Ble ganske perpleks, men hadde heldigvis(?) en kjæreste som visste litt om hva som skjedde og forklarte meg hva som hadde skjedd. (ellers hadde jeg blitt dritflau tror jeg!)12
handsome Skrevet 26. mars 2002 #12 Skrevet 26. mars 2002 On 2002-03-20 18:31, anonym wrote: Jeg var en gang sammen med ei dame ei stund som "kunne sprute".... dvs det sprutet av og til når det gikk for henne. Det var helt spesielt synes jeg, og veeeldig opphissende. Er dette noe som bare enkelte kvinner kan, eller kan alle "trene" seg opp til dette på en måte...? Jeg har aldri truffet en kvinne med denne egenskapen etter henne.... lurer på om det er så uvanlig, eller om jeg bare tilfeldigvis har truffet på dem som ikke kan....? Det er vel mest vanlig blandt sevbeviste kvinner som tør å "slippe" seg. Det er for øvrig g-punkt-stimmulering som forårsaker "spruting". For at jeg skal slippe å få dypere inn på det her, kan en lese mere om det på: http://www.geocities.com/mygpunkt/ Anbefaler bruk av vibrator til å "vekke" til live det området, samt ha hånkle/latexlaken tilgjengelig! Lykke til! 12
trudelutt Skrevet 26. mars 2002 #13 Skrevet 26. mars 2002 Jeg spruter veldig, nesten hver gang. Jeg har også vært usikker på om det er urin - selv om jeg alltid går på do før vi har sex, for å være sikker på at det ikke er det. Når min mann og jeg har sex går det med en god del håndklær. En gang vi hadde vært ute og reist hadde jeg lagt håndklærne i en pose i kofferten. Selv om spruten er luktfri der og da, så lukter den etter etpar dager i en tett pose. Jeg vet ærlig talt ikke om det er urin eller ikke - det er veldig mye tynnere enn sæd. Men uansett hva det er, så plager jeg ikke meg selv med det. Vi har god sex, med håndklær. Jeg trenger forresten ikke G-punkts stimulering for å sprute heller. Gjør det nesten uansett orgasme.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2002 #14 Skrevet 1. april 2002 jeg ooolevde det en gang da jeg onanerte - jeg trodde jeg hadde tisset på meg for klærne var gjennomvåte!- senere har jeg fått en konstant bekymring for dette "tisset" og er nok litt anspent under akten- men nå føler jeg meg informert- TAKK!
Jordbæra Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 Jeg opplever dette hver eneste gang jeg får orgasme. Jeg gjør ingenting for det, jeg har ikke trent det opp, men en dag skjedde det bare. Vi prøvde kontorstolen, og plutselig rant det nedover bena mine og det drøpp fra tærne. Det var en vanndam i mellom meg og han der jeg satt skrævs over han.. Jeg ble livredd for å at jeg hadde tissa! Noe jeg ikke hadde. Siden den gangen, skjer det hver gang. Selvom vi bruker å ligge på ett håndkle blir det likevel gjennomvått i sengen!
Gjest navnelapp Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Kva er det med trådar frå 2002 i dag, dei har plutseleg blitt så populære?
Jordbæra Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Selv etter litt tid er det fortsatt spennende emner. Folk tenker jo mye av det samme etter åtte år
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2011 #18 Skrevet 13. februar 2011 Det finnes ingen beviser for at kvinnelig "ejakulasjon" i større mengder er noe annet enn urin uansett hva enkelte urinofobe purister måtte mene om saken. Kvinner har fra naturens side verken anatomi eller grunn til å ejakulere noe som helst. At dere liker våt sex er det ingenting i veien med, men kall nå en spade for en spade og slutt med å forvirre mennesker.
Gjest Katten. Skrevet 13. februar 2011 #19 Skrevet 13. februar 2011 Det finnes ingen beviser for at kvinnelig "ejakulasjon" i større mengder er noe annet enn urin uansett hva enkelte urinofobe purister måtte mene om saken. Kvinner har fra naturens side verken anatomi eller grunn til å ejakulere noe som helst. At dere liker våt sex er det ingenting i veien med, men kall nå en spade for en spade og slutt med å forvirre mennesker. Det er ikke urin, det er en væske fra Skenens kjertler rett over urinrøret.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #20 Skrevet 13. februar 2011 Når man får denne orgasmen føles det som om man må tisse? jeg har kjent det mange gang, men har holdt det tilbake, siden jeg tror det er tiss som kommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå