Gjest helludu Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Min tilkommende mann har 3barn, hvorav de er 2.5, 3.5 og 7år i bryllupet og barnet mitt er 8år. Jeg ønsker at de 2 eldste skal få være med på hele bryllupsfeiringen. Men den minste er veldig pappadalt å vil bli urolig om han skal passes på av andre under hele vielsen og selve byllupsfeiringen. Er det noen som har erfaring eller tips ang. dette, hvordan dere evt. har løst dette? Jeg vil jo ikke at han skal føle at jeg ikke vil ha alle barna med i feiringen, men de 2 yngste vil heller ikke huske noe særlig av hendelsen om et par år, men det vil de 2 eldste gjøre, å føler derfor også at de vil få mer utav dette.
miss77 Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Ingen av oss har barn, men niesene våre skal være brudebarn og er også invitert i bryllupet. De er 4, 6 og 7 år. Etter maten blir de hentet av sine barnepiker. Syns ikke det er noe all right å ha små barn tilstede på festen. Selv om jeg håper ingen blir altfor overstadig beruset, så vil det sikkert bli konsumert en del alkohol, og da syns jeg ikke barn bør være tilstede.
Gjest helludu Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Takk for tilbm. ja det er litt det jeg også tenker på. De 2 eldste vil nok også bli trette etter middagen, så de vil bli kjørt hjem til leggetid
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Mitt stebarn på 2 år skal være med på feiringen. Selv om de ikke husker det senere tror jeg de syns det er hyggelig i ettertid at de var en del av dette, og at er med på en del av bildene osv. Vårt barn er også ganske avhengig av oss, men vi har fått noen til å ha ansvaret den dagen, så vi ikke trenger å tenke så mye på det. For meg/oss er det iallfall viktig at denne dagen er en familiebegivenhet og at vårt barn er sammen med oss.
Gjest helludu Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Bildene vil bli tatt før selve bryllupsfesten, så de får bli med på det. Men det som er problemet hos oss er at min tilkommendes yngste barn, "kun" vil være med Pappa, så da blir det problemer i leiren om han "må" være med eks. farmoren/farfaren hele dagen/kvelden. Men forstår at du vil ha med barnet ditt om det har lett for å tilpasse seg det å være med andre voksne ingenting er bedre.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Hun har egentlig ikke lett for å tilpasse seg andre voksne.. men vi har "trent" litt på det. Og så er der noen andre barn også, det kan ofte gjøre litt lettere. Men vi er jo også litt spente, det kan jo godt være hun helst vil være på fangene våre.. da får vi heller ta det som det kommer. Vi har bryllupet et sted der det ikke er aktuelt med andre barnevakter, så da er det litt vanskelig også, hun får jo ikke kommet seg hjem for å sove som hun pleier. Men vi tar med vogn, og håper lillebarnet også får en fin dag. Lykke til med deres dag!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Hadde vært greit med flere tips ikke lett å hvite
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 For meg ville det vært helt uaktuelt å utelate egne/mannens barn. Vi skal ha med barn fra 2 år og oppover som er mine, dine og våre. Enig i at barn ikke har noe å gjøre på festen utover natta, men fram til leggetid får de være med! Såklart
Gjest helludu Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Ser a mange mener at alle barna bør få være med. Er det da noen tips og ideer om hvordan vi kan få det minste barnet til å akseptere at det vil bli andre faren som skal passe barnet denne dagen/kvelden. for det er det som stresser meg mest. For det er skjønne barn alle sammen, men som sagt aksepterer ikke den minste å bli passet av andre en sin far
Gjest helludu Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Beklager skrivefeilene gikk litt raskt i svingene her hehe..
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Bli "passet" i selskapet? Er ikke pappa'n der da? Beklager, men jeg ser bare ikke at dette er et problem....
Gjest helludu Skrevet 1. august 2006 #13 Skrevet 1. august 2006 Vi har litt lyst å kunne slappe av denne ene kvelden. å om vi skal løpe etter 4barn under vielse å middag så..... Ser du poenget mitt nå hehe..?
Gjest Gjest_Tessa_* Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Skjønner godt at dere ønsker å ha noen andre til å passe litt på barna under festen, så dere selv kan nyte dagen og middagen uten å tenke for mye dette. For meg var det utenkelig å ha bryllup uten mine barn og mine nevøer og nieser. Hadde derfor leid inn en barnevakt/klovn som passet barna under middagen og som aktiviserte dem med leker, sanger, ballonger o.l. Det var 10 barn fra 2-10 år tilstede. Vi valgte å ha lunsj istedenfor middag, slik at det ikke ble sent og mye fokus på alkohol. Dette var utrolig vellykket, alle hadde en hyggelig fest, både brudeparet, de andre barnas foreldre og barna selv. Er veldig glad jeg valgte å gjøre det sånn Anbefaler derfor å leie inn en barnevakt!! Det kan jo hende barna ikke er så pappadalter som du tror?
Gjest Gjest_Tessa_* Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Skjønner godt at dere ønsker å ha noen andre til å passe litt på barna under festen, så dere selv kan nyte dagen og middagen uten å tenke for mye dette. For meg var det utenkelig å ha bryllup uten mine barn og mine nevøer og nieser. Hadde derfor leid inn en barnevakt/klovn som passet barna under lunsjen og som aktiviserte dem med leker, sanger, ballonger o.l. Det var 10 barn fra 2-10 år tilstede. Vi valgte å ha lunsj istedenfor middag, slik at det ikke ble sent og mye fokus på alkohol. Dette var utrolig vellykket, alle hadde en hyggelig fest, både brudeparet, de andre barnas foreldre og barna selv. Er veldig glad jeg valgte å gjøre det sånn Anbefaler derfor å leie inn en barnevakt!! Det kan jo hende barna ikke er så pappadalter som du tror?
helludu Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 HEi igjen Er kun den minste som er slik pappadalt som du sier hehe.. Men vi har fåreløpig funnet ut følgende: minstemann blir med i kirken å blir deretter med barnevakten, om vi skal ha vanlig 3retters middag, men om vi skal ha buffet e.l. blir han med en stund. dette fordi vi da håper at det blir litt kortere tid v/bordet. Han pleier også å sovne kl.18.00 om kvelden, får han ikke lagt seg da sovner han uansett hehe... Å middagen begynner som regel i halv 6, 6 tiden å da er det jo sovetid for ham. Formiddagsbryllup er selvf. også en mulighet, som absolutt kan vurderes. Men de 3eldste vil få være med lenger utover kvelden, da de holder ut litt lenger hehe.. Vi har også snakket om barnevakt som du foreslår, å ha et eget lekerom e.l. for barna
helludu Skrevet 3. august 2006 #17 Skrevet 3. august 2006 Det vi heller mot er nok formiddagsbryllup med foreldre, barn og forlovere. å har en koselig middag sammen med dem+ bryllupskake Så vil vi antageligvis ha "venne" fest dagen etterpå eller samme kvelden. Vi vil da også ha med søsken og søskenbarn etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå