Gjest Stolt mamma Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Vi fikk barn for noen måneder siden. Og jeg undrer meg over hvor "gal" alle har blitt av det. Den lille babyen vår er veeeldig fin. Jeg vet, alle har jo den fineste babyen i hele verden! Men vår er virkelig fin og skjønn. Vi blir stoppet på gaten når vi går med ham av folk som kommenterer hvor fin han er. Hvis min mann står med ham et sted og venter på meg, er han helt omringet av folk (spesielt damer da ) som synes at babyen er sååå skjønn. Jeg har fått en hel haug med tekstmeldinger fra folk jeg kjenner (og til og med folk jeg ikke kjenner så godt) der de spør om jeg kan sende bilder av den lille. Jeg synes det er koselig for jeg er jo veldig stolt, men jeg skjønner ikke hvorfor "alle" er så interessert. Jeg er glad i barn selv, men jeg har aldri vært særlig opptatt av babyer og barn på den måten. Jeg har liksom syntes at venner og families barn er fine, men jeg stopper ikke folk på gaten. Er det jeg som er for lite engasjert i andres barn, er det vanlig å være så engasjert som jeg har skrevet over her? Eller er de som vi har møtt litt i overkant?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Enig med deg. Synes selvsagt at mine barn er skjønne selv, men har aldri forstått dette med alle disse menneskene som synes babyer generelt sett er så fantastiske. Selv synes jeg andre babyer er ... nettopp babyer, hverken mer eller mindre. Enkelte er helt tussete etter å lukte på babyer, også, og sier det er den beste lukten de vet. Ofte lurer jeg på hvorfor disse da ikke har flere barn selv.
Gjest fluesmekker Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Har heller aldri vært tussete etter babyer. Babyer er søte, og vil gjerne ha mine egne, men å stoppe fremmede på gaten for å nusse med babyen deres ville jeg aldri gjort. Men jeg vet at mange har helt annet forhold til babyer, spesielt kvinner; jeg kjenner relativt unge jenter (17-19alderen) som blir helt verpesjuke og emosjonelle når de ser babyer.
83` Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Jeg tror mange føler de må vere på denne måten ovenfor noen som nettopp har fått barn. Det er sosiale normer som sier at man må overøse nybakte foreldre med komplimenter og iver for barnet deres. Jeg synest det er helt greit jeg Tror at nybakte foreldre har en innebygd trang til å høre at barnet deres er fint og søtt, og selv om du kanskje synes det blir litt i overkant,.. tenk om ingen hadde kommentert barnet? Tenk om de fleste bare hadde sett på barnet og aldri sagt ting som "ååå, så søt den var?".. Det hadde også blitt rart, tror du ikke? I alle fall i en så sårbar periode som man er i etter man har fått barn. Men så er det vel som fluesmekker sier, noe ubevisst som kvinner har i seg som vekkes når de ser en liten baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå