Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ble skilt for to år siden , vi har begge nye partnere. Jeg har og har hele tiden hatt null interesse av å hilse på den nye dama hans.

Vi har kontakt når det gjelder barna og det er det.

Igår kom han hjem med ungene , hadde med seg dama og ungen hennes , da hoppet hun ut av bilen hjemme hos meg kom bort og skulle håndhilse.

Jeg var jo høflig og lagde ikke noe vesen der , for ungene var jo med. Men jeg mener at hvis jeg hadde hatt interesse av å hilse på ho så hadde jeg jo gått bort i bilen til henne . ho var tross alt hjemme i min gård.

Er jeg litt nærtagende eller er det en frekk oppførsel av henne ??

Endret av bubbel
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt ikke at hun var frekk. Det burde jo gå an å oppføre seg som høflige voksne mennesker, og det var jo det hun gjorde. Å ta hverandre i hånda er normal folkeskikk når man hilser på nye mennesker.

Hadde det ikke vært mer uhøflig hvis hun hadde sittet i bilen og sett på deg?

Hun har jo antakeligvis mye kontakt med dine barn når eksen din har barna, så du burde jo ha en viss interesse av henne sånn sett.

Endret av Rosin
Skrevet

Synes hun utviste normal høflighet jeg! Synes det er mye mer merkelig å ikke ville hilse på et menneske som barna mine tilbringer tid sammen med...

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan du får det at hun gikk ut av bilen for å hilse høflig på deg til bli toppen av frekkhet...

Skrevet

He he, godt forsøk

Gjest gjest1
Skrevet

Tja.... Nå er det jo gjort, dere har hilst på hverandre. Det er kinkig med nye familer, men av og til må man bare svelge en kamel eller to ,og bli ferdig med pliktløpet. Dere vil jo helt sikkert ha endel med hvarendre å gjøre i tiden framover, og for ungenes del kan det kanskje være greit at dere har et tilnærmet greit forhold, slik at dere ihvertfall hilser og oppfører dere normalt høflig de gangene dere treffes?

Kan kanskje være greit å få det unna på en såpass enkel måte, framfor i famileselskap el (tenker på en annen tråd her med mor som inviterer seg selv i bursdagselskap....)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan ikke se problemet jeg. Synes det var voksent av henne å hilse på deg

Skrevet

joa , men hadde jeg hatt interesse av å hilse på henne så hadde jeg jo gjort det. Har helt grei kontakt med faren og det er han jeg forholder meg til , ikke damene hans. Min nye har ikke hilst på faren til barna ennå vi bor sammen.

Hadde han gjort det på samme måten som hu gjorde det , hadde jeg tent på alle ti .

men det er tydligvis mange forskjellige meninger om dette . interesant forresten.. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

SKulle vel bare mangle at hun ikke kom ut av bilen for å hilse på deg. Normal folkeskikk det.

Skrevet

Det kan jo hende at hun lenge har ønsket å hilse på moren til barna til kjæresten sin, og tenkte å benytte sjansen da hun først fikk den?

Skrevet

Jeg synes også at hun utviste vanlig, normal folkeskikk. :)

Skrevet

Jeg klarer fortsatt ikke å se på det på den måten . Faren til barna var her for å levere ungene , og hu tar med seg sin datter og seg selv å buser på oss som om det var hennes barn det var snakk om.

Våre barn er noe vi snakker om og ikke henne , iallefall ikke i mitt nærvær og at hu hilste ...javel men hu ble stående der som ei annen mes.

Jeg syns fortsatt at ho var frekk. men det er meg..

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor har du noe i mot og hilse på henne da? Sikkert velig greit for ungene at dere har hilst på hverandre.

Skrevet
Jeg synes absolutt ikke at hun var frekk. Det burde jo gå an å oppføre seg som høflige voksne mennesker, og det var jo det hun gjorde. Å ta hverandre i hånda er normal folkeskikk når man hilser på nye mennesker.

Hadde det ikke vært mer uhøflig hvis hun hadde sittet i bilen og sett på deg?

Hun har jo antakeligvis mye kontakt med dine barn når eksen din har barna, så du burde jo ha en viss interesse av henne sånn sett.

Jeg er enig med Rosin.

Kan ikke begripe hvordan man kan mene at å hilse på noen (enten det er eksen til kjæresten sin, svigermor eller naboen) kan være "toppen av frekkhet". Du bruker at hun var på din eiendom som et argument?

Nei, vet du hva, her var hun jo bare hyggelig.

Skrevet

Jeg er fortsatt ikke enigg. Kommer sikkert ikke til å bli det heller. Hva skulle jeg gjort da mener dere ???? invitert ho inn på kaffe og eller ??? Det kunne jo blitt riktig så koselig :sjenert:

Skrevet
Jeg er fortsatt ikke enigg. Kommer sikkert ikke til å bli det heller. Hva skulle jeg gjort da mener dere ???? invitert ho inn på kaffe og eller ??? Det kunne jo blitt riktig så koselig :sjenert:

Hvorfor ikke?

For barnas skyld så tror jeg faktisk ikke at "høflig omgangsform" er skadelig - heller motsatt ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? være litt voksen og invitere de inn på kaffe, så ungene dine kan se at mor og far og nye steforeldre kan ha en hyggelig tone. Er det virkelig så ille?

Skrevet

Tror nok ungene her i gården ville merket med engang at det hadde vært en utrolig trykket stemning her da gett. Så her blir det nok ikke noe kaffe servering til de.

Gjest Gjesta
Skrevet

Er du bitter fordi ex mannen din har funnet seg en ny dame? Skjønner ikke hvorfor dette er et problem for deg jeg. Nå vet jo ikke vi så mye om hvordan bruddet var osv. Men det virker litt rart.

Skrevet

Om de voksne klarer å oppføre seg voksent - så kan jeg ikke skjønne at stemningen skulle bli trykket. Og når det til og med er barn tilstede............ da bør det hvertfall ikke bli noe problem.

Mener jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...