Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Jeg sikler litt på eget domene, hvor jeg kan lage hjemmeside/skrive blogg. Men hvordan går jeg frem for å få det? Hvor mye må jeg betale, og hva inkluderes i den prisen? Og, dersom jeg har det - må jeg kunne html og hele den pakka for å få det som jeg vil ha det (design)?
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Artikkel om domener. Det finnes bloggsystemer som kan legges inn under ditt eget domene. De fleste av disse krever at du kan LITT html e.l., men om du får hjelp til å sette det opp, så er det egentlig bare å skrive. Det finnes også flere programmer som lager sidene uten at du trenger å kunne så mye koding. F.eks Dreamweaver og FrontPage (sistnevnte har du kanskje på PC-en din allerede? Følger ofte med i Officepakken).
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Glemte en ting: Jeg bruker B-one De er rimelige og har mye inkludert i prisen. Du finner en fullstendig oversikt over priser o.l. på siden. Først må du søke og finne ut om det er et domenenavn du kan tenke deg og som er ledige. Dette kan du også gjøre på B-one sin side. Husk at du må ha et registrert foretak eller en organsisasjon for å kjøpe .no-domener. .com-domener kan alle kjøpe.
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Takk for svar. Men hvordan fungerer det egentlig? Er det et system hvor man kan klikke seg inn for opprettelse av hjemmeside, slik som når man har hjemmesiden på et annet domene (f.eks. sol.no)? Jeg har virkelig ikke peiling på dette. Og - kan man endre navnet på domenet senere?
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Først: Du kan ikke endre navn på domenet. Da må du evt. kjøpe et nytt. Og B-one har i alle fall en sånn 1-2-3-sak der du kan redigere siden direkte (online). Den fungerer grei om du ikke vil eller kan lage din egen side i et eget program. Men der får du nok ingen skikkelig blogg dessverre. Men det går fint an å lage de andre sidene der da.
Dru Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Jeg bruker surftown.nu, og de har også en sånn lag hjemmeside på 1-2-3-sak. Funker helt greit for meg. Digert kontrollpanel med tilgang til det meste av funksjoner, koster en tier i måneden for 500MB, tror jeg.
Rikke Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Har 2 domener hos B-one og er storfornøyd. God plass, stabilt og BILLIG!
enden Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Har 2 domener hos B-one og er storfornøyd. God plass, stabilt og BILLIG! ← Jeg er ikke 100% fornøyd med B-One. Noen ganger er responstid og hastighet på serverne deres helt grei. Ellers fungerer det finfint. Det er ikke så ille at jeg gidder å bytte - spesielt når man ser på prisen for webhotell
gard Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Hei Jeg har hjemmesiden min hos http://www.enterweb.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå