Gå til innhold

stuehjelp igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata
Skrevet

skal avgårde og få tak i puter til sofaen i dag, og finner ikke ut hvilke farger som vil passe!

jeg la fra meg tanken på turkis, ettersom jeg alt er lei av den før jeg har den i hus.... host.

nå er det slik, at teppene er lyse med brunt i, veggene er lys toscana med beisede lister på midten, vi har mørk beisede bord og seksjoner, og sofaen er grå. (vi fant ut vi beholder sofaen inntil videre)

og lyse gardiner.

hvilke farger ville dere hatt på putene??? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Oransje eller limegrønn!

-Eller kanskje knæsj rosa?

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvor modig er du?

Hvis du skal velge noe knæsjt, sterk farge, velg da noe som er møstret i den ene fargen - ikke tre nye farger i puten.

Til brunt er det fint med turkis, limegrønt, knall lilla. Det siste har jeg sett på et hotell - helt aldeles nydelig. Og tenk så flott med orkideer i samme farge :)

Gjest Gjest
Skrevet
skal avgårde og få tak i puter til sofaen i dag, og finner ikke ut hvilke farger som vil passe!

jeg la fra meg tanken på turkis, ettersom jeg alt er lei av den før jeg har den i hus.... host.

nå er det slik, at teppene er lyse med brunt i, veggene er lys toscana med beisede lister på midten, vi har mørk beisede bord og seksjoner, og sofaen er grå. (vi fant ut vi beholder sofaen inntil videre)

og lyse gardiner.

hvilke farger ville dere hatt på putene??? :sjenert:

Dyp rød

Skrevet

Kommer an på hvilken gråfarge sofaen din har....

Har selv koksgrå sofa med røde puter. Det er lekkert.

Har akkurat sett i ett butikkvindu at det er kjempestilig med koksgrå sofa og oransje tilbehør (puter osv.). Vurderer å anskaffe oransje puter - kjekt å ha noe å bytte med.

Hvis sofaen din er lys grå, synes jeg det er fint med enten lilla, turkis, limegrønt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns det er finest å velge en fjerdedel av fargesirkelen og boltre seg i. Blir så "skeidarkatalogen" med én knallfarge. Er også fint å ha litt forskjellig tekstur og kanskje til og med litt mønster på en pute eller to. Jeg elsker lilla og tror det hadde blitt kjempefint hos deg sånn du beskriver det.

Gjest seroxata
Skrevet

tusen takk for svar :):) lilla har jeg aldri så mye som vurdert eigang, men det høres jo faktisk veldig fint ut!! jeg falt for limegrønt og.. oransje høres og fint ut, må bare høre hva gubben mener :ler:

tror jeg har noen røde puter og :) nå ble jeg veldig i tvil her, hehe!

Skrevet

Told you so i en annen tråd! Turkis er rævva!

Lilla var fint tips... Og jeg holder en knapp på rød :)

Eller hva med en varm, mørk blåfarge?

Gjest seroxata
Skrevet
Told you so i en annen tråd! Turkis er rævva!

Lilla var fint tips... Og jeg holder en knapp på rød :)

Eller hva med en varm, mørk blåfarge?

hehe, fant ut det.. tok litt tid bare ;)

jeg har blitt helfrelst på lilla nå, så noen bilder i kombinasjon med lilla..

nå bare lurer jeg.. blir lilla gardiner for mye av det gode tror dere? eller skal jeg holde meg til lyse??

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville gått for nøytrale gardiner.

Da blir det ikke så mye å bytte ut den dagen du går lei, og du kan få "ny" stue hver dag om du vil ved å ha et utvalg puter som du bytter på.

(F. eks et sett lilla nå, og så kjøper du et sett grønne om ei stund?)

Gjest seroxata
Skrevet

sikkert ikke dumt ;) jeg så over stua, og er tross alt seks store vinduer, samt verandadør, så hadde nok muligens blitt litt vel overdådig, hehe

Gjest Gjesta
Skrevet

Grønt og lilla er jo pent sammen da, og grønt frisker opp lilla....

(jada, jeg elsker lyse/lime grønt ;) )

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har transparente gardiner på soverommet (og rullegardin til å blende/hindre innsyn). Selv om gardinene er knall i fargen (to sjatteringer lilla) så er de gjennomsiktige og det blir ikke så voldsomt.

Ikea har flotte ferdigsydde transparente gardiner i forskjellige farger. Er litt enig i at man ikke skal dra den nye favorittfargen helt ut - men kanskje heller velge gardinfarge etter sofaen - og heller pynte (magebånd f.eks.) i favorittfargen. De har mye fin dekor i perler - kanskje du kan lage magebånd av perler i lime og lilla som du trer på en streng og knytter rundt gardinene. Dermed har du brakt farge til de nøytrale eller grå gardinene.

Ellers er liftgardiner veldig pent synes jeg da. Kanskje du finner noen i en lys farge med et diskret mønster i lime og/eller lilla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...