superlove Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Trenger tips til "kjærlighetssang" som skal synges av kvinne og med gitar til. Er så usikker på hva som passer til gitar, hvor kan jeg finne tips?
wind-up bird Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har ikke et spesifikt forslag til sang (kanskje noen andre kan nevne titler?), men jewel har utrolig mange fine sanger, og de burde passe fint med kvinnevokal og gitar
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 "something" av the beatles synes jeg er nydelig, og den kan godt synges av en dame, bare å bytte ut "he" med "she"
superlove Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2006 Takk for forslag, skal sjekke de ut. Hva med sangen "when you say nothing at all", går den?
helenaa Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Songbird av Eva Cassidy (eller den er kanskje ikke originalt av henne, men hun synger den i alle fall med gitar)
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Personlig synes jeg "Cavatina" er nydelig. Den handler om lengsel, følelser og tilhørighet... Kanskje den ikke kan klassifiseres som "kjærlighetssang", men romanisk er den til tusen.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Fields of Gold ← Eva Cassidy-versjonen av denne passer godt til damestemme. Vi hadde denne sangen sunget sammen med gitar i vårt bryllup (dog med mannlig vokalist). Det ble så fiiiiiiint!
Prinsesse på erten Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 (endret) Lascha (vet ikke helt hvordan den skrives...) av Haydn eller Händel. Helt nydelig. Perfekt i bryllup. Vi giftet oss for forrige helg. Skulle egentlig hatt Fields of gold, men så ble det denne isteden da sangeren ikke rakk å lære seg teksten.... Ikke lei meg for det. Hun hadde med seg en som akopagnerte henne på gitar, så det vet jeg går fint. Endret 6. august 2006 av Prinsesse på erten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå