Gjest theah Skrevet 2. januar 2003 #1 Skrevet 2. januar 2003 Hei! Nå begjynner jeg å tro at det ikke er meningen et vi skal bli gift,klarer ikke å bli enig om en dato.Samboern er redd for at pengene ikke strekker til,har prøvd forklare at det er opp til oss og hvilken linje vi legger oss på.Så er det festen jeg vill ha minimalt med alkohol(Greit med vin til maten og en konjakk til kaffen)men samboern mener at det skal serveres alkohol hele kvelden.Gjestelista som vi kladda ble heller ikke bra,har lyst til å innvitere slekt å venner som vi omgås med (ikke bees bare for slektskapets del)men der mente han at vi ikke kunne sette igjenn noen.Så nå gir jeg opp,gidder ikke å diskutere opp og ned.Hvordan har dere gjort det?
Augustbrud02 Skrevet 2. januar 2003 #2 Skrevet 2. januar 2003 Poenget her er vel å finne en mellomting som begge kan være fornøyd med? Vi hadde et veldig billig bryllup, men vi hadde 40 til middag og 10 ekstra til kaffe, og vi fikk det hele til å gå rundt. Sett opp et ordentlig budsjett å se hva dere har råd til. Kutt ned på de største utgiftene slik som kjole, musikk, bil, lokaler, alkohol og mat. Personlig ville jeg nok ha droppet den frie baren og heller hatt de gjestene man ønsket til middag/kaffe. Heldigvis var vi så heldige at vi fikk all alkoholen av moren min, og det sparte vi tusenvis av kroner på. Forøvrig sparte vi mye på å lage forrett og dessert selv + ha et billig lokale. Vi droppet også levende musikk (hadde CD'er) og lånte en tøff bil gratis. På alt dette sparte vi mange tusen kroner!
Engel Skrevet 2. januar 2003 #3 Skrevet 2. januar 2003 Det er ikke lett nei, har ikke vært helt enig vi heller. Hva om dere begge setter opp en liste over de ønskene dere har, hva som er viktig for dere. Så sammenligner dere listene punkt for punkt og ser om dere kan finne en mellomting dere begge kan tåle. Hva om dere feks dropper alkohol til festen og heller inviterer alle til middagen? Det tar litt tid, men vi begynte å bli veldig enig, hadde satt dato til og med. Men så måtte alt legges på vent pga økonomi da jeg plutselig ble permitert fra jobben. Men når ting ordner seg litt igjen så skal vi gifte oss! Vi har bestemt oss for å ta det hele litt på sparket, det viktigste er tross alt å bli gift, om det er feil farge på serviettene eller om tante og onkler skal inviteres eller ikke er i grunnen veldig uvesentlig.
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2003 #4 Skrevet 2. januar 2003 Greit at man kan være uenig, men man kan da ikke gi opp?! Dere skal jo gifte dere og være sammen resten av livet, da må dere jo klare å bli enig om hvordan bryllupet deres skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå